Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 maj 2024

Röda Korset Västerås, Andy Williams, Selfie och Slim Harpo

Av Malin wiper - Fredag 24 maj 06:30


 

I går gick vi in en sväng till Röda Korsets second hand och vi passade då på att ta en fika. Det kostar bara 60 kr där för två personer. Min man valde en jättegod bulle och jag en härlig hallongrotta som är min favoritkaka. Vi har lärt känna lite folk där som man pratar med och personalen är toppen.


 

Såg en herrbetjänt där som kostade 120 kr. Min man har en liknande men den är svartmålad


 

En klänning som jag inte såg priset på


 

Här en riktigt fin kombination av överdel och kjol, såg ut som en klänning vid första anblicken. Jag glömde att kolla på prislappen. Nu är det 50% på alla kläder. Kolla in tropikhjälmen på huvudet


 

En somrig fin kortärmad herrskjorta


 

Här fick jag lite 1970-talsvibbar. En typisk termos från den tiden och priset är satt till 75 kr. Den såg väldigt väl bibehållen ut. Klicka här för att se en liknande


 

Denna tavla som jag såg på en av deras väggar är ett motiv från Moulin Rouge i Paris


           

Andy Williams med The song from Moulin Rouge. Andy Williams dog 2012 i en ålder av 84 år


 

Jag köpte detta tyg med grafiskt mönster för endast 40 kr. Det räcker både till köksgardin och en duk på köksbordet. Min man får sätta i öljetter och såna har vi hur många som helst av. Det syns inte på bilden men tyget har en väldigt fin kvalitet. 

 

 


Så här ser gardinen ut som vi har i köket men vi behöver ombyten så vi får se om tyget vi köpte passar in.


  

Vi tog en selfie i centrum i går och jag har på mig en turkos topp som jag köpt på Cassels på Erikslund. Den har jag även i vit färg. Halsbandet köpte jag hos Röda korset för några månader sen och nu fick jag äntligen användning för detta. Det kommer från smyckeserien Snö. Det var nedsatt med halva priset så det kostade bara 62 kr


 

Fick även användning av detta armband som jag också köpt på Röda korset för några månader sen för en liten summa. 

 

 

I går var det Västerås Street Food i stan och fullsatt som vanligt. Jag gillar inte att sitta så vid långbord med massor av folk så det är inget för mig. Det var lite tyst så kommunen hade väl kunnat kosta på lite musik till maten. Det var massor av Food trucks där

 

         

Slim harpo med låten That ain't your buisness. Slim Harpo var en amerikansk bluesmusiker, en ledande exponent för träskbluesstilen och en av de mest kommersiellt mest framgångsrika bluesartisterna i hans genre. Han dog redan 1970 i en ålder av 46 år genom en plötslig hjärtattack. Klicka här för att läsa mer om honom 

 

                                               

 

Jag vaknade tidigt i dag för jag har en tid att passa. I dag har vi en hög luftfuktighet för det rinner som en flod av svett i mitt ansikte och det är inte behagligt. Jag har en liten bordsfläkt på mitt datorbord och bredvid en solfjäder. Jag kände att det var regn på väg och vips! så kom regnet. Fredag igen och en ny helg knackar på dörren. Hoppas ni får en så fin dag som möjligt kära besökare. 


#Röda #hallongrotta #herrbetjänt #klänning #herrskjorta #termos #tavla #Andy #grafiskt #armband #Slim

 
 
Veiken

Veiken

Fredag 24 maj 10:35

Jag håller med om att hallongrottor är något alldeles extra! Mums.
Det är bra med återvinning och secondhand affärer. Jag lämnade in en kasse med lite saker igår till Erikshjälpen. Det gäller att rensa lite då och då och helst inte köpa något nytt! Skåpen är ändå fulla av diverse!
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

Fredag 24 maj 11:40

Kul att du också gillar hallongrottor. Det är verkligen bra med second hand och toppen att du lämnar in. Det gäller att rensa när det blir för mycket. Jag köper mest när jag verkligen behöver

Ha en fin fredag
kramar!

 
Micke

Micke

Fredag 24 maj 13:00

Nya gardiner piggar ju alltid upp och i kombination med det priset så är det ju perfekt.
60 kr för två, som hittat ju, och framförallt gott. 👍

Ha nu en fortsatt fin dag Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Fredag 24 maj 13:11

Det har du så rätt i. När man flyttar så funkar inte dom gardiner vi haft förut för vi hade så långa stora fönster i köket. Vi fick klippa av ett par.

Det är verkligen billigt att fika på Röda Korset och ofta har dom även hembakat

Ha en fortsatt fin dag själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 16 juni 14:30

  I går mötte vi upp min mans bror utanför Ruths Ölhus 16.00 för att njuta av en god öl med tilltugg.                                           Klicka här för att läsa om Ruths Ölhus som drivs av 2 bröder och varför det heter Ruths Ölhus  ...

Av Malin wiper - Lördag 15 juni 09:15

  I går hade vi lite ärenden ner till centrum igen så vi promenerade ner och sen gick vi en sväng in på Myrornas second hand. Då såg vi en clownmask i porslin liggande på ett bord och då kunde vi inte låta bli att fota oss med masken. Inget vi köp...

Av Malin wiper - Fredag 14 juni 08:15

    På Stora torget i Västerås händer det saker nu. Ännu en mötesplats med aktiviteter   Klicka här för att läsa om vad som händer med Stora torget och dess omnejd i år och framöver     Det verkar inne just nu att använda industripall...

Av Malin wiper - Torsdag 13 juni 08:30

    När vi var till min son 1 juni så  avslutade vi dagen med att åka till Mel's Garage. Det var så varmt med hög luftfuktighet så vi valde att ta varsin bägare med glass, och dom har väldigt god glass      Utanför Mels stod denna gula Fo...

Av Malin wiper - Onsdag 12 juni 09:00

                                                Det finns ju ett nytt café i Västerås centrum som heter Karma Café och vi var dom första som besökte cafét när det var nyöppnat. Vi har fikat där några gånger och det var supergott både kaffeb...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Västerås Summer Meet 2024

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards