Öppen Ridå

Alla inlägg under december 2010

Av Malin wiper - 2 december 2010 08:50

     

 

Irvin Kershner har gått ur tiden 27/11 2010 I Los Angeles, Kalifornien. Har var en amerikansk filmregissör, pensionerad redan 1994. Han blev 87 år gammal. Han har regisserat filmen "Rymdinperiet slår tillbaka" sedan George Luckas avstått. Det är en av Star Warsfilmerna och det var min son som skickade ett sms till mig ang detta. Min son säger att den filmen är den bästa ur Star Wars. Sonen har sorg för han är en stor Star Wars fan.

 

            

 

         

 

Rymdimperiet slår tillbaka är en amerikansk science fiction-film från 1980

 

                      

 

Klicka här för att läsa mer om detta på Aftonbladet

 

      

 

Min son samlar på lite Star Wars prylar. Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna i form av en klocka. Mr C har en sån men inte i klockform och även en 3 D affisch med med en bild från Star Wars. Jag har själv sett en del av dessa filmer men är inte lika stor fan. 

 

                    

 

 

 

Av Malin wiper - 2 december 2010 08:08

              

Det blev inte så mycket gjort i går som jag tänkt för jag fick en släng av IBS och har inte varit helt kurant i magen dom sista dagarna. Sen jag började med mjölksyretabletter så har jag varit ovanligt bra i magen men jag tror att det var dom två frosseridagarna då vi vräkte i oss så mycket sött som kom efter. Fick gå på lite diet i går med välling, te och några kex.

 

   

Jag åt såna här tunna kex med bananskivor på till mitt te. Banan är så gott att lägga på både hårt bröd och kex sen är det så nyttigt och det är den frukt min mage tål bäst. Jag köper bara "Eko" bananer och rättvisebananer.    

 

        

När jag bloggade om ICA för ett tag sen så tyckte min man att dessa groteska lucior var så roliga så han köpte dom...                          

 

        

Så här ser den ut från sidan med bara en jättenäsa.          

 

   

Mr T har fått en egenhet att sätta små saker från olika högtider uppepå kanten av vår höga bokhylla...  Jag bävar för att det skall bli fler...    I år var det bara 4 st lucior anmälda till Lions här i samhället och det var lite märkligt för det brukar vara många fler. Ute är det nu 18 grader kallt och jättevackert och vindstilla. Allt vitt lyser upp och man känner sig lite piggare. I dag känner jag på mig att jag får lite mer gjort.            

 

Jag hoppas ni alla får en fin och givande dag...     

 

Av Malin wiper - 1 december 2010 08:50

            

 

Klicka här för att komma in på Jennifer Hudsons hemsida.

 

Jennifer Hudson, född 12 september 1981 i Chicago, Illinois, är en amerikansk sångerska och Oscarbelönad skådespelare             

 

Klicka här för att komma in på Rod Stewarts hemsida 

 


Av Malin wiper - 1 december 2010 08:22

  


Nu är det första december och julen närmar sig med stormsteg. Här har vi hela 20 grader kallt och träden är som frostiga och det ser så vackert och vindstilla ut. I dag skall jag hålla mig inne för att fixa lite hemma med både städning och baka några kakor så vi inte har helt tomt i frysen. Vi har kunnat ha kaffebesök flera gånger nu men har fått avstyra för vi har haft ostädat och inget att bjuda på så nu tar jag en bloggfri dag för att fixa detta. Min man har fått en del kompisar nu när han är med i både museieföreningen och projektet och vi vill att dom bara skall kunna titta in på en kopp kaffe. Ibland behöver en del hjälp med datan och andra problem som min man är bra på.

 

            

 

Vi har fått mycket mindre fåglar här nu och det kan bero på att maten inte räcker till för alla och den har dessutom blivit så dyr att det känns som man har husdjur. Jag tycker inte att fågelfröna skall hålla ett sånt högt pris. För några år sedan så var det mycket billigare. En stor säck räcker inte länge. Alla har inte råd att mata fåglar längre tyvärr. Änderna kan man ju mata med bröd och förut fick man gammalt bröd gratis på ICA och det får man nog nu också. Vi bor ju så nära vattnet också och då är det svårt att se på när dom inte kan få tag på mat. Vi kommer inte att fika ute så mycket nu och jag går ju inte på akupunkturen just nu och då åker man inte till Jönköping lika ofta.

 

      

     Denna bild kommer från min bloggväns grafik "Kew grafik" 

 

Ha nu en riktigt härlig första decemberdag...   

     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards