Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Malin wiper - 13 december 2010 17:06

   

 

WWR Internetradion har dom spelat alla låtarna från programmet "Så mycket bättre" Jag började gilla Petter när jag såg programmet så jag spelar nu en låt med honom från programmet. Det är Lasse Berghagens låt "Stocholm i mitt hjärta" Petter har sånt flyt i rappandet och är en sån trevlig prick...  Klicka här för att komma in på Petters hemsida

 

                             


Av Malin wiper - 13 december 2010 16:36

     


  


Jag har monterat in mig själv i en tomte för att dela ut priser...  det blev lite konstigt med dubbla glasögon...  

 

  

 

Jag gjorde lotter med era namn på ni som varit med i tävlingen. Här drar min man tre stycken vinnare.

 

          

 

Här har vi dom tre vinnarna i den ordningen han drog. fru-glad, Helena (Mimmis Magasin) och Annelie (glömde e:et på lappen). Grattis till er alla...     Jag har adresserna till er alla utom fru-glad. Jag skickar julpostklänningen till er i morgon.

 

  

 

Så här ser dom ut. Dom två som jag drog först får dom prickiga och trean den i mitten. Den har brodyr på förklädet som inte syns på bilden. Skulle ni vilja byta med varandra så kan ni konferera och tala om det så fort som möjligt. Jag håller på att sy några till som den i mitten och om nån vill ha en sån istället så får ni vänta nån dag extra. Nu har jag vimsat till det lite...   men jag hoppas ni forstår vad jag menar. 

 

Tack till alla som varit med och tävlat...  

 

          

 

Efter julhelgerna kommer jag att ha en tävling om några nåldynor. 

 

                 

  

Av Malin wiper - 13 december 2010 13:34

            

Jag tog mig en promenad in till samhället i dag men det var svinkallt. Jag hade tjock halsduk men inget på huvudet. Det tar inte så lång tid att gå ner dit så jag fick lite värme inne på Ritz...  där dom höll på att baka lussekatter för brinnande livet...  det luktade jättegott och man kom i stämning.

 

         

Vår skoaffär MA skor har 30% på alla väskor i butiken fram till jul. Det var inte illa. Jag hade tänkt fota deras pyntat skyltfönster också men det speglade sig hela tiden och blev inte tydligt.      

 

   

Det ser så fint ut på deras trapp. En fin lykta och sen riset med snygga långa prydnader.

 

            

Jättefina lila prydnader som lyste upp riset.

 

   

Akleja blomsterhandel hade dom fina kransar och annat ute till beskådan och för köpsugna.

 

        

Här är vår julgran som nu syns lite bättre när dom skottat bort den stora snöhögen. Häromdan så stod det två fotografer och förevigade granen och nu vet jag varför.         

 

     

Dom satte betyg på granarna i kommunen. Jag läste om detta i Jönköpings Posten. Vår gran fick bara 2 tändstickor i betyg av 5 möjliga :( och det var tack vare snöhögen och att toppen var lite böjd.

 

                

 

   

Våra grannar Skillingaryd som ligger några kilometer bort fick högsta betyget för sin gran. 4.5 tändstickor av 5 möjliga. Grattis till er...  Dom skriver att det täta grenverket skapar minnesbilder. Den får idel lovord. Tyvärr så fick jag inte med hela texten.                     

 

   

Så här fina istappar var det på ett hus jag gick förbi.

 

   

När jag var på väg hem så höll dom på att borsta bort snö från rälsen och det såg så mäktigt ut.  

 

  

 

   

Här går jag på gånvägen vid järnvägen.    

 

         

Jag var in till Mimmis Magasin också för jag skulle handla lite. Det skriver jag om i ett inlägg lite senare i dag.

 

  

Av Malin wiper - 13 december 2010 08:41

          


Klicka här för att komma in på en häftig blogg som heter kafferepet. Där hittade jag bilden ovan.

 

              

 

Här kommer lite dråpligt med Robert Gustavsson & Lena Philipsson. Lite annorlunda luciatåg.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards