Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 maj 2022

Blå blus, topp,second hand, Alvin Lee och Paul McCartney

Av Malin wiper - 19 maj 2022 17:00



 

I onsdags så när vi var ute med elbilen så köpte jag även två klädesplagg och det på Cassels Erikslunds Shopping center. Den ena är en blå blus som satt jättebra och den känns som en finblus. Jag passar bra i kläder som gör att jag får lite större axlar och så blir det i denna.


 

Det är struktur i tyget. Blusen hängde på en provdocka vid ingången


 

Här ser man att det är resår nedtill på ärmen. Blusen var lite vid men en mindre storlek blev så kort så behövs det framöver så syr jag in den lite. Sen kanske jag så småningom drar in lite på resåren nedtill på ärmen men det skall ju vara lite oversize

 

         

Alvin Lee med The Bluest Blues. Alvin Lee var en engelsk sångare, låtskrivare och gitarrist. Han är mest känd som huvudsångare i bluesrockbandet Ten Years After. Alvin Lee dog 2013 i en ålder av 68 år                


 

Jag hade tur i onsdags för jag hittade även en topp som föll mig i smaken. Den är i vitt, grått och en kall grön färg. Den är hopdragen nedtill och där hänger en rosett och man kan dra ihop den mer. Sen har den fickor på sidorna. Den är mycket snyggare i verkligheten än jag fick fram på bilden


 

Här ser man mönstret och kvaliten är lite stretschig

 

                      

Ting & Tang

 

Mönstret ändrar sig över hela toppen. 

 

 

Pål Läkarmissionens second hand hade dom pyntat för kommande student. Det finns tydligen lite studentfest- kläder där också plus lite andra utsmyckningar

 

  

Detta kan man väl kalla kitsch. En herrsko i nåt tungt material och en bulldogg som ligger över skon. Den var verkligen tung och jag har nog aldrig sett nåt liknande och priset är 50 kr så det är ingen dyrgrip

 

  

Såg en lampa med en lampfot i form av en lila uggla. Då tänker jag på min bloggvän Pisan som gillar ugglor 


 

Vi kom i alla fall upp i 8,28 km i dag på våra promenader. Vi har kaffe med oss varje gång så man kan sätta sig ner och njuta. Bilder kommer senare för nu har jag hur många som helst för det dyker upp mer fåglar när man sätter sig ner i stillhet. 

 

        

Paul McCartney med All My Loving 

 

                       All my love I send to you my viditors   

 

 

#Cassels #blusen #Alvin #topp #Läkarmissionens #kitsch #Paul

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

19 maj 2022 23:31

Många trevligheter här hos dig idag Malin, snygga blusar båda två, vilka påminner mig om att jag borde gå ner på stan och se om jag hittar någonting sommaraktigt åt mig själv.
Det allra finaste du bjuder på är headern med den badande steglitsen. Härligt, härligt!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

20 maj 2022 08:41

Kul att du tycker det. Ibland måste man förnya garderoben lite. Ja du jag blev så lycklig när jag såg en fågel jag aldrig sett förut och den är så vacker.

Ha nu en jätteskön fredag
kram från Malin

 
Veiken

Veiken

20 maj 2022 08:20

Du har verkligen hittat fina blusar som även är i min smak. Cassels brukar ha bra grejor!
Jag tycker om att second händ finns, men skulle aldrig köpa kläder där. Allt annat är ju toppen om man vill komplettera!
Kramar
PS. Nätet ombord är mycket svajigt så ibland går det inte att kommentera!

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

20 maj 2022 08:45

Vad kul att du gillar blusarna. Dom satt så bra och då slår man till ;). Jag tycker Cassels har en ännu bättre blandning nu. Jag har köpt lite kläder på second hand genom åren men nu börjar dom lukta starkt av Comfort sköljmedel och det tål jag inte. Den lukten går inte bort i tvätt tyvärr.

Jag förstår att det kan vara svajigt när man är ute på en båt men slappna av och njut av resan. Du kan kommentera senare så tänk inte på det

Ha en toppenfin resa och njut
Kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

20 maj 2022 09:36

Fina sommarblusar och vilken vacker blå färg.Kul med nytt det piggar upp.
Skon med bulldoggen skulle passa i fönstret hos mig,såg för kul ut.
Fredag igen och regnet är det full fart på men det behövs.
Ha en fin dag och helg och må så gott!
Kram!

Malin wiper

20 maj 2022 09:56

Vad kul att du tycker det. Vad synd att jag inte köpte den då men den var otroligt tung ;) men som du säger den såg kul ut.

Här har vi 9 grader varm och regn också men som du säger det behövs verkligen

Ha en fin dag och helg själv Gunilla
kram från Malin

 
Pisan

Pisan

20 maj 2022 11:49

Vilka fina toppar du hittat! Den blå färgen är ju helt underbar ♥

Second hand är alltid kul, vi skall till en sådan i morgon. Den där tunga skon med hunden på skulle jag kunna tänka mig funkar bra som dörrstopp. Och ugglelampan var tuff, du har rätt i att jag gillar ugglor men jag har lugnat mig nu, har så himla mycket ugglor och grejer med ugglor på, det är ugglestopp här hemma nu :-D
Ha en finfin helg! Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 maj 2022 16:02

Vad kul att du gillade topparna och färgen är som du säger helt underbar. Toppen att ni skall till second hand i morgon. Så bra tänkt av dig med skon för det skulle den verkligen passa som.

Det är ju så när man börjar samla på nåt att till slut måste man stoppa. Så är det för mig med tändare så nu har jag en mindre samling.

Ha en jättefin helg själv ni båda
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 15:27


llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllll     ...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards