Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 december 2019

Av Malin wiper - 26 december 2019 15:00

 

Min son var tomte förra året men i år fick min man stå för julklappsutdelningen. Vi har flera tomtemössor men vi hittade ingen så jag fattar inte vart vi gömde en del saker efter förra julen

 

                                                           animated-santa-claus-image-0325

 

   

Jag fick den första julklappen och den var från min man. Han hade kontaktat min bloggvän Pisan som gör smycken och beställt julsmycken till mig i form av ett armband och örhängen ovan. Dom var både fina och roliga så jag blev jätteglad och hade på mig dom hela dan

 

                        animated-christmas-sock-image-0019               animated-christmas-sock-image-0019               animated-christmas-sock-image-0019               animated-christmas-sock-image-0019

 

 

Av min son fick min man en sån här multi-mandolin. En sån har både han och jag funderat på så det blev en toppenbra julklapp 

 

      

Här ett klipp med musikinstrumentet mandolin. Vivaldi's Blues med Jonathan Bélanger & Mando Montreal Orchestra. 

 

 

Jag fick denna sak av min son som är en 3D viewer där man kan titta på 3D bilder som man laddat in i mobilen. Ett USB-minne följde med som jag sen skulle ladda in i datorn. Efter det till mobilen och bilderna var konverterade till 3D. Det är ett VR kit som konverterar över din smarthphone into a virtual Reality instrument.

 

                          

 

Saken går under namnet OWL Virtual Reality Kit. Klicka här för att komma in på en sida där det finns

 

 

När man sen skulle sätta dit mobilen så följde det med en magnet som jag satt på mobilens baksida.

 

 

Efter det var det bara att sätta dit mobilen och ställa in skärpan och titta genom ocular linsen till mobilen och då såg man alla han inladdade bilder i 3D. Vilken rolig grej, I like It och bilderna som sonen laddat in var en saling blandning av bilder han tagit av oss, sig själv, sin pappa och andra familjebilder.

 

 

Av svågern fick vi 3 st dvd skivor. En med Marie Fredriksson, en med Mark Knopfler och en med Eric Clapton. Jättebra julklappar och vi hade en av skivorna igång medans vi myste och umgicks

 

 

Janne hade även med sig två såna här flaskor vitt vin. Det heter Brochet Facile Sauvignon Blanc. Dom ställde jag direkt på barvagnen. Det är ett fruktigt vitt vin som är jättegott. Jag dricker sällan vin numera men jag har smakat detta några gånger så jag vet hur det smakar. 

 

 

Min son hade med sig två flaskor likör som jag också ställde direkt på barvagnen. Det är alltid bra att ha lite olika sorter så vi blev jätteglada. Den till vänster är en Pople Strawberry Ice cream likör. Den till vänster är en Lignell & Piispanen Lakka likör. Min son hade även 2 flaskor rött vin med sig till oss

 

     

Denna låt Liquor store blues passar in nu på grund av likören. Sångaren är Bruno Mars. Jag gillar låten och hans sångröst

 

   

Min svåger hade en present till mig när han kom som jag visar upp i nästa inlägg. Jag skriver inte vad vi gett dom båda i julklapp men vi la alla julklappar på sängen efter utdelningen, men jag ser att jag missade att lägga upp flera av dom. Vi har inte kommit ut nåt i dag utan slappar, tittar på film och äter lite av mat och annat som blivit över. Hoppas ni mina besökare har det bra vad ni än gör på annandagen.  

 

                            


 #Tomte #Smycken #multi-mandolin #Jonathan #Virtual #Mobilen #dvd #Vin #Likör #Bruno

Av Malin wiper - 26 december 2019 10:30

 

Hej på er! Hoppas er julafton och juldag varit till belåtenhet. Vi har haft det jättebra men nu är vi så trötta så när min son och min mans bror åkte hem i går så vilade vi bara och tog hand om disk och annat. Vi började med att dricka ett glas glögg innan vi satt oss vid julbordet. 

 

                                          

 

Carina Svenssons glögg tyckte alla var så god så dom ville bara ha den så jag fick inget tillfälle att öppna systemglöggen som jag köpt ett tag före julen. Jag håller med dom för hennes glögg är en höjdare. Klicka här för att se läsa om glöggen och se den läckra flaskan

                                         

            

Jag kom med på ett hörn också då vi satt och pratade en stund i vardagsrummet för att varva ner innan julbordet

 

 

Sen var det då dags att njuta lite mer och min nya tradition sen förra julen är att lägga en liten sak på varje tallrik som gästerna får ta med sig hem. Sakerna är köpta på Flying Tiger Erikslunds Shopping Center

 

                             animated-christmas-tree-decorations-image-0046

 

Denna jul har jag varit urdålig på att fota så jag har färre bilder än någonsin. Jag var lite trött så jag glömde bort att fota vid vissa tillfällen och många av bilderna var inte bra för jag hade för bråttomt. 

 

 

På sonens och svågerns tallrikar la jag svanar med belysning i. Då är dom alltså "Svanenmärkta"..   

 

                    animated-swan-image-0023                                            animated-swan-image-0023

 

 

På min mans tallrik la jag en kinesisk figur som stå för lugnet

 

 

På min tallrik en bil i trämaterial som får stå för att jag är en högvarvare som fortsätter att rulla på. Klicka här för att se vad som låg på tallrikarna förra julen

 

 

Bröd, ost och lite annat rymdes inte på bordet så det ställde vi på arbetsbänken vid micron. Vi började med sill och lax som brukligt är 

 

 


Min son stod för den glupska "Julminen"..  

 

 

Min svåger Mr J hade med sig en öl som föll mig i smaken. Det var en Mariestads strong ale alkoholfri. Jag brukar inte gilla ale men denna hade en fantastisk eftersmak som spred sig i gommen och gav en härlig njutning. Dessutom var flaskan stor och snyggt formad. Jag skall ha kvar flaskan och ev sätta några blommor i. Den känns som ett krus från förr

 

                                    

                                                                              Ölglas i form av en hantel från Roliga Prylar  

 

Dan före julafton så stod jag och strök en duk och när jag skulle ta ur kontakten så fick jag ett yrselanfall och ramlade framåt mot vår öltunna där det stod en lampa (ovan). Den ramlade ner och gick sönder på mitten. Jag lyckades resa upp mig från fallande tillstånd med en stor kraftansträngning. Det som är så dråpligt är att i söndags tänket jag: lampan på tunnan passar inte så bra där det ser så klumpigt ut så jag vill ha en jordglob med belysning i och det har jag haft för många år sedan då jag var singel. Att sen ramla över lampan dan efter var ju dråpligt men nu får jag ju chansen att se fram emot en jordglob..  

 

      

John Lennon med Happy Christmas War Is over . Nu har jag inga fler bilder klara men jag återkommer så fort jag kan. Nu skall vi bara städa undan lite och slappa. Vi har fått lite snö på marken så det är lite ljusare ute. Vet inte om vi kommer ut nåt i dag. Ha nu en härlig annandag jul mina kära besökare 

 

 

Gif art

 

 

 #Glögg #Tradition #Julminen #Mariestads #Lampa #John

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards