Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 december 2019

Av Malin wiper - 4 december 2019 15:00

 

Nu med den nya säkerhetsytterdörren så har jag ändrat om lite så det blev en aning stilrenare. Jag satt min ormtavla på sidan av lägenhetsdörren. Han som skapat denna tavla heter Eric Nilsson och bor i Alvesta. Ormen är tillverkad i rostfritt stål och jag fick betala 195 kr på en hantverksutställning för många år sedan. Sen tog jag bort en ljusslinga från en vit hängare i hallen och det blev mycket bättre.                         

                                                                                

 

Den här masken som jag köpte i Venedig då min man och jag var dit får sitta kvar på andra sidan dörren. Det viktigaste är att så småningom hitta en bättre belysning i taket för nu blev det lite rosa ton. När vi sen har tapetserat om hallen så kommer det att bli ännu fräschare. Vi har ju tapet sen nästan 3 år tillbaka och har inte kommit igång än. Till våren skall vi göra slag i saken

 

 

Nu börjar dom flytta in i det nya huset i centrum som jag dokumenterat under byggnationen. Jag skall göra ett bildspel så småningom av både bilder och filmklipp. Huset tillhör Hallstahem

 

               


                                                ClipartLook 

 

Ytterligare en flyttbil en bit bort

 

 

När vi hade hyrde bilen häromdan så fotade jag en solnedgång

 

 

Min man lånade min kamera och fotade soluppgången från vårt vårt vardagsrumsfönster

 

     

Sunrise (soluppgång) en låte med Norah Jones 

 

                 

 

 

Ytterligare en bild som Mr T tog

 

 

Avslutar med denna bild som jag fotade på Erikslunds shoppingcenter. Nu är det 4 grader varmt, grått och trist igen så snart har vi ingen snö längre. Jag kom inte ut nåt i dag så det blev en innedag med både filmtittande och lite annat pyssel. Min man fick gå ut själv och handla lite men då passade han på att ta influensavaccinet samtidigt. Ha nu en fortsatt fin dag

 

                               

 

 

#Ormtavla #Masken #Flyttbil #Solnedgång #Norah

Av Malin wiper - 4 december 2019 09:30


  

I går fick vi och våra två andra grannar på våning 2 nya lägenhetsdörrar (säkerhetsdörrar). Vi blev glatt överraskade för dörren är så snygg och inte som den andra dörren mörk och dyster utan ljus och fin. Den gjorde hallen mycket ljusare och större men tyvärr så får jag inte fram det fullt ut på bilden. 

 

                     animated-key-image-0041               animated-key-image-0041               animated-key-image-0041               animated-key-image-0041


 

Så här ser den ut på nära håll med sitt tittöga. Det blev verkligen en stor förbättring. Tyvärr så orkade jag inte gå på bio i går som vi tänkt för det tog så många timmar med dörrarna så jag var helt slut i huvudet av alla ljud och att dörrarna var öppna så länge. Jag blir väldigt trött i huvudet av konstanta ljud på grund av min "högkänsliga personlighet". Dom två dörrmontörerna var så skickliga, proffsiga och supertrevliga så det gjorde att man stod ut. 

 

                                  

                             

                                                        Nyckelhållare hans och hennes från J-Me 

   

Vi var ju ute några timmar men det hjälpte inte för det var ju tre lägenhetsdörrar som skulle vara klara samtidigt. Den 24 februari 2020 har vi bott här i 3 år och jag tänker på vad många förbättringar som gjorts sen dess. Stambyte, renovering av både toalett och badrum, nya fönster i alla rum, köksfläkt, nya element, isolering i sovrumsväggen mot balkongen, bättre belysning i trappuppgången, lägenhetsdörr, postboxar. Nästa steg är blippsystem för att komma in i porten, bättre ytterbelsyning mm

 

                           


                                                                                                                  Jula 

Jag var tvungen att få sova ut lite för jag somnade inte förrens 01.00 i natt. Nu är jag däremot piggare och en promenad står på schemat och sen får vi se vad som händer. Hoppas ni har en fin onsdag att se fram emot. Vi får se om solen visar sig i dag också men tyvärr är det 1 grad varmt så snön lär väl smälta bort. Ha det bra och sköt om er

 

    

Bob Dylan och Tom Petty med låten knocking on heavens door


               


Klicka här för att läsa om en korkad idé som välbärgade kvinnor startat. Hur korkad får man bli? Vet dom inte att alla inte har råd att gå till läkare om det kostar flera tusen kronor för ett besök. Hur kan man vara så aningslös?. Det börjar bli mer och mer som i USA att bra vård är till för dom som har råd. Att sen döpa vårdbolaget till Hedda Care och det gör nog att Hedda Andersson vänder sig i sin grav


#Lägenhetsdörrar #Hallstahem #Korkade #Bob

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards