Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 december 2019

Av Malin wiper - 5 december 2019 13:45


 

Vi var på väg ner till centrum för att handla lite som fattades. När vi gick förbi Hallsta Café & Restaurang så såg vi att Kristina satt därinne och då blev vi sugna på att själv fika. Dom hade fixat så snyggt med en gran som hade tomteluva istället för stjärna.. Sibas man Basel (kocken) hade skapat ett litet hus bredvid granen med belysning. Det var så fantasifullt. 

 

 

Vi valde en julsmörgås med god senap och en lagomt tjock julskinka. Jag gillar när skinkan är rätt tunnskuren så denna passade mig perfekt. Jättegod var den dessutom. Vi satt en stund och pratade med Kristina men sen gick hon och efter en stund dök Elisabeth upp och min mamma hette Anina Elisabeth. Vi satt och pratade en lång stund och hade det mysigt. 

 

                                animated-christmas-tree-decorations-image-0098               

 

  

 

Jag la märke till att Elisabeth hade en sån där jättesnygg Kameliadamen-ring (Camé). Det var min favorit då jag var ung men dom var så dyra för dom var i 18karats guld. Hennes var supersnygg så jag fick fota den. Jag kom ihåg att jag en gång gick in på Guld Carlsén  i Sundsvall och kollade in såna ringar. Hon hade även ett halsband som hörde till ringen men bilden blev så suddig. Jag tyckte det var nåt magiskt över dessa camésmycken. Såna kan man även hitta på pantbanker lite billigare. 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild från utsidan av Guld Carlsen. Klicka här för att se bilden i färg och hela kvarteret

 

                                                             

 

Klicka här för att se ett Camé hängsmycke. När jag ser såna smycken så tänker jag på en gammal film med Greta Garbo "Kameliadamen" från 1936. Klicka här för att se trailern till filmen

 

      

Katie Melua med Diamonds are forever från filmen "Diamonds are for ever" (Diamantfeber) orginalet sjungs av Shirley Bassey men det är kul att hitta andra versioner också. Här började det mörkna redan 13.00 men vi skall gå ut en promenad nu så vi inte stelnar till. Hoppas ni får en guldkantad dag mina kära besökare 

 

                               


#Hallsta #Julsmörgås #Camé #Greta #Katie 

Av Malin wiper - 5 december 2019 07:14

  

I brist på annat så tar jag en bild från 5 december 2018. Jag har lite bloggtorka så jag får se om jag kommer in nåt mer i dag. I dag vill jag inte vara inomhus än om vädret nu slagit om till grått, småregnigt och 5 grader varmt. Sen skall vi städa inför helgen då svågern kommer hit. Tur att det lyser så fint i alla fönster mittemot för annars hade det varit kolsvart till 09.00

 

                    animated-christmas-tree-decorations-image-0060

 

I går pratade jag med min härliga väninna A-G på telefon och då får jag alltid reda på om det hänt några förändringar i Vaggeryd. Selma kläder la ner för ett tag sen och det känns sorgligt. Nu är bara Ritz Konditori kvar som Café så det händer saker. Både Jennys Inredning och Coola Kidz är nedlagda också. Där Coola Kidz fanns har nu en frisering flyttat in som förut låg på torget. Det nybyggda huset där en ny Coop fanns är också nedlagt men det byggs bostäder för fullt i Vaggeryd. Även Salong Hon & Han Frisör Interiör la ner för ett tag sen men det var nån som tog över salongen. City Skor och Acleja Blomsterhandel finns kvar. Det skulle vara kul att åka på en nostalgitripp dit till våren då det var 3 år sedan vi flyttade därifrån, vart har tiden tagit vägen?. Åren går men minnena består

 

   

Vi kommer inte att vara sysslolösa i jul för min son har köpt tre stycken spel och ett av dom är det ovan Det är tre olika bezzerwisser spel och ett som heter Smart 10. Gillar frågorna i detta spel för jag kan ju rätt mycket om film och musik. Vi har också köpt ett spel men på second hand. Sen har sonen och vi köpt några nya filmer vi skall titta på också

 

                     animated-dice-image-0008               animated-dice-image-0008               animated-dice-image-0008               animated-dice-image-0008

 

     

Elvis Presley med låten Memories. Ha nu en minnesrik torsdag mina fina besökare. 


                              

#Bloggtrötthet #Nostalgitripp #Elvis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards