Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

Åtta glas!

Av Malin wiper - 14 maj 2010 17:25

  

Vi gick vidare till en Restaurang som heter "Åtta glas" vi har bara varit där en gång förut och då med min bloggvän Pisan och hennes familj. Maten var då jättegod men inte efterrätten.      

 

  

Här är dagens rätter och vi valde den första på tavlan för det såg så gott ut.  

 

   

Kunde bara fota baren för restaurangen var nästan fullsatt. Det är jättefint därinne och dom har nattkubb också.

 

   

Här har nu maten kommit in och den motsvarade våra förväntningar. Såsen var vit men man kände lite chokladsmak. Det enda som vi reagerade på var att det var lite för salt men ändå jättegott.

 

Klicka här för att kolla vad många olika omdömen Åtta glas fått. Dom har lagt ner sin hemsida tillfälligt. 

 

   

Jag ångrar mig så grymt att jag inte köpte denna solhatt som endast kostade 35:- den var så läcker. Jag är inte så modig men att sitta ute i trädgården med denna skulle vara festligt...  

 

   

Dessa ramar har jag lämnat in till second hand och dom fyllde en hel hylla.

 

  

 

Så här fint är fiket på second hand. Allt på väggarna är till salu. Det ser ut som IKEA möbler.       

 

   

Dom hade stående en gammal balklänning mitt i fiket. Nåt sånt har jag bara haft på mig en gång och det var på 80-talet när jag var på maskerad.      

 

 
 
Berith

Berith

15 maj 2010 08:18

Godmorgon vännen =))
Ser ut att vara en riktigt trevlig restaurang =))
Det är mysigt att äta "ute" och bli lite uppassad =)
Seconhandbutien verkade också riktig trevlig , många fina saker =)
önskar dig en fortsatt trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

15 maj 2010 09:09

Maten såg jättegod ut..

Balklänningen som stod mitt i cafét var jättevacker men som du skriver, det är inte ofta man får använda såna fina kläder..
Du skulle ha blivit jättefin i solhatten. Den var riktigt sommrig :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

15 maj 2010 09:50

Berit: god morgon till dig också. Restaurangen är väldigt vacker inuti och maten är rätt så god men inte 100%. Loppisen var en tillfällig historia och hade massor av olika saker. Synd att jag inte kunde fota mer där.

Ha en fortsatt trevlig helg själv
varm kram

Sussi: Ja den var rätt god. När jag var ung så var det inte modernt med klänning och bar ärm. Solhatten var jätteläcker och den kan ju finns kvar till veckan.

Ha en fin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

15 maj 2010 11:31

Mmm, maten såg jättegod ut!
Jag hann bara skriva ett kort tag på vanlig skrivmaskin innan de köpte in elektriska på skolan. Hade skrivmaskin som tillval i hela högstadiet och det är jag glad för idag. Det går undan när man skriver och man behöver inte titta på tangenterna. Till stor fördel nu när jag pluggar och måste skriva mycket...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards