Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Rudenstams Gårdsbutik!

Av Malin wiper - 14 maj 2014 08:00

  

I fredags när Barbro var med så åkte vi runt lite överallt och hamnade till slut hos Rudenstams Gårdsbutik dit vi varit ett antal gånger. Barbro köpte med sig lite äpplen och vi handlade lite som fattades hemma. Klicka här för att komma in på deras facebook


Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var till Rudenstams Gårdsbutik. Då fick jag mycket bättre bilder

  

Dom hade fått hem lite nytt och detta är skärbrädor och smörgåsunderlägg i retromönster och form. Det var verkligen snyggt. 


  

Dessa snygga sobert blå kökshanddukar har jag inte sett förut. Dom heter "Putte" och kommer från Nyblom Kollén. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa lite om dom 

  

  

Dom har även skorpor och hårt bröd av alla de slag. Jag skall fördjupa mig i detta nästa gång. Tar en sak i sänder.


  

Dom har satt ut presentförpackningar lite här och där med olika saker ur deras sortiment. Det är bekvämt att bara köpa en påse och ta med sig om man är bortbjuden eller vill överraska nån


Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook. Det är så roligt att det finns småskaliga bryggerier och annat som bådar gott inför framtiden. Vi kommer nog att få en levande landsbygd igen för folk har fått upp ögonen för bättre och renare produkter, och det ekologiska har blivit en självklarhet som fler och fler väljer.


Dessa chips skall jag köpa hem när vi får gäster för dom är fantastiskt goda och lagomt saltade. Det är Bjäre Chips som vi provsmakat där och dom är verkligen goda 


Klicka här för att komma in på Bjäre chips facebook. Klicka här för att komma in på Bjäre hemsida 


  

Här lite olika choklader från Malmö Chokladfabrik. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Jag skall köpa en nästa gång vi åker dit för det är mörk choklad som jag är van att äta och uppskatta. Klicka här för att komma in på deras facebook. Min man och jag lärde oss äta mörk choklad med hög cacaohalt av Maria Lakatos. Hon drev Café Lakatos i flera år innan Malmborgs Lilla tog över. Vi var på hennes fantastiska chokladprovning som jag aldrig glömmer.

     

     

Vi köpte inte så mycket denna gång men nästa gång blir det mer  

 

 

#Rudenstams #Nyblom #Nääs #Malmö #Bjäre #Kökshanddukar #Smörgåsunderlägg


 
 
Annelie

Annelie

22 maj 2014 23:01

va roligt att de har anrda produkter och inte "bara" grönsaker, frukt och dyligt.
Mysigt med en sån "gå-bort-present-påse",, många gånger är det ju roligare att få något sådant istället för en blomma.

Åååå,, de har säkerligen sånt där hårt knackligt knäckebröd som jag gillar..
Men, dessa lite speciella bröden brukar ju vara ganska så dyra.. :-(
Å andra sidan,, jag äter ju inte så mycket nu så numera kan jag verkligen unna mig det.. :-D

Sköt om dig gumms.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

23 maj 2014 08:24

Ja du det finns lite av varje där. Dom har många sorters hårt bröd och skorpor, det är nog lite dyrare men vi har inte köpt sånt än.

Sköt om dig du också
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards