Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 november 2019

Hagas Vintage Bernshammar och Nathalie Lorich del 1

Av Malin wiper - 23 november 2019 18:00


                 

Vi hyrde elbilen i dag och åkte ut på dom lite mindre vägarna och bromsade in då vi såg denna skylt. Ett ställe som ligger mellan Kolsva och Skinnskatteberg. Samhället heter Bernshammar. Stället går även under namnet Hagas Vintages


 

En del av det rosa huset där man kan fika och kolla in Vintage och får sig massor av nostalgi till livs. 


 

Utomhus hade dom massor med Silkeshöns


 

 

Den första vi träffade när vi gick in genom dörren var denna fina hund av rasen Finsk Lapphund. Han heter Bamse och är 3 år gammal och superhärlig. Jag blev så förtjust i hunden så jag kunde knappt sluta klappa honom. Han verkade gilla mig också för han gick efter mig la sig bredvid flera gånger. Jag smalt som smör i solsken


 

Här ser ni fina Nathalie Lorichs som driver stället. Hon både sjunger och spelar piano så hon är mångkunnig. Klicka här för att komma in på hennes Instagram. Det var en upplevelse att komma in där och se sig omkring i rummen som var fyllda av nostalgi och vintage. Det var så unikt så vi gick omkring där mer än en timme efter att vi fikat. Nathalie var otrolig vänlig och trevligt så man blev varm om hjärtat och njöt av besöket där. När man åker efter dom lite mindre vägarna så får man rätt som det är en positiv överraskning som denna. 

 

Hon har sjungit med Jon Lord från Deep Purple och hennes man har också spelat med honom


     

Ett klipp med Nathalie Lorichs och hennes man Martin Axenrot med låten Down Below. Han spelar gitarr och hon sjunger. Det är otroligt vackert och finstämt. 

 

 

Här i kafferummet träffade vi Nathalies man Martin Axenrot och Carina Svensson som är konstnär och mångsysslare. Supertrevliga och vänliga även dom. 

 

        animated-dividing-line-image-0262

 

 

Vi började med att fika och slarvade rejält men vad gör man när man dyker på nåt sånt här annorlunda. 

 

                                      

                                  

                                                            Vintage Rose Blue                                                                   

 

Min man och jag tog varsin hembakt baguette med en extra god parmaskinka och Italiensk hårdost. Jag var så uppe i varv så jag kom inte på att fota baguetten förrens den var halväten. Den så god så vi bara njöt. Sen tog min man en mjuk pepparkaka och han sa att den var smakrik men inte så söt, mycket goda smaker och en fantastisk konsistens. 

 

 

Jag valde en saffranskladdkaka som var smakrik, härlig konsistens och helt underbar. 

 

 

Det var härlig nostalgi överallt 

 

  

 

Här på denna gamla fina skänk tog man sitt kaffe och valde kaffekopp efter smak

 

Efter kaffet så gick vi omkring och kollade in stället i dom övriga rummen men det ryms inte i detta inlägg

 

Fortsättning följer...........................................


            animated-dividing-line-image-0206


Ha en skön och njutningsfull kväll mina kära besökare


#Hagas #Bernshammar #Silkeshöns #Lapphund #Nathalie #Martin #Saffranskladdkaka

 
 
Hebbe

Hebbe

24 november 2019 07:30

Mors.Mysigt ställe,kul när det dyker upp sådana pärlor,dom växer ju inte på träd.Fina bilder i en fin miljö..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

24 november 2019 09:04

Hallå där! Ja du man blir så överraskad när såna ställen dyker upp. Det var verkligen unikt och dom var så kreativa där.

Kul att du gillar bilderna. Det kommer mera

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

24 november 2019 10:47

Vilket trevligt ställe ni hittade längs vägen! Mycket njutbart!
En pärla bland alla pärlor som finns helt klart.
Nu ska jag läsa inlägget en gång till!
Ha en fin söndag Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

24 november 2019 11:07

Det var verkligen nåt extra. Ja du man blir så glad när man hittar såna pärlor.

Ha en fin söndag själv Karin
Kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards