Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2017

Räkmackans Dag, masker, Baha Men och Ieyoka

Av Malin wiper - 14 oktober 2017 15:45

 

I förmiddags åkte vi iväg till Västerås för att träffa min mans bror för att umgås en stund. Det var ett toppenväder och 11 grader varmt. Jättevackert ute med sprakande höstfärger som nu börjar mer och mer gå över till gult.

 

    

Det är ju räkmackans dag i dag så vi åkte sen till IKEA för att njuta av en sådan. Min man och jag orkade inte en hel så vi delade. Dom är så bombade med handskalade räkor och annat gott på ett lite mörkare men tunnt bröd så det är lagomt med en halv för oss. För det mesta så hänger jag inte med på alla dessa "Temadagar" som har blivit fler och fler genom åren för det blir för mycket.                                  

 

   

Min mans bror fick i sig en hel men han har ju blivit jättesmal och får plats med lite mer. Klockan var bara 10.30 så det var lagomt med folk i farten. Det blev inga bra bilder på mig själv så jag avstår från att synas denna gång.                  

 


   

Sen promenerade vi bort till City Gross som även det ligger på Erikslunds shoppingcenter. Där hade dom lite roliga masker mm för kommande Halloween. Jag fick min man att ställa upp som "maskmodell" och hundmasken var verkligen grotesk..  

 

                animated-dog-image-0050                                 animated-dog-image-0050 

 

Här passar låten Who Let the Dogs Out med Baha Men. Enerverande låt... Baha Men är den musikgrupp från Bahamas som hösten 2000 hade en jättehit med sången Who Let the Dogs Out. Man är även kända under namnen The Baha Boys och High Voltage                          

 

     

Klickbilder på fler masker, bild 3 jag själv maskerad 

 

Sen åkte vi omkring lite och promenerade men dom bilderna är inte klara än. Just nu lagar min man mat och det är härligt att få sätta sig vid dukat bord. Jag tar istället hand om disken för min man gillar att laga mat och jag gillar att äta den..  . Önskar er en fortsatt fin höstdag 

 


Simply Falling med Ieyoka. Hon är en nigeriansk-amerikansk poet, sångar, artist, aktivist, och pedagog. Hennes musik innehåller element från både R & B, rock, hiphop och jazz

 

 

#Västerås #Räkmackans #IKEA #Bror #City #Masker #Baha #Ieyoka

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards