Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 oktober 2017

Av Malin wiper - 19 oktober 2017 11:15



  

Hallstaparken har haft inbrott för tredje gången i rad och det känns jättsorgligt. Det är många som erbjudit sig att hjälpa till för när det gäller skadegörelse så tar sånt tid och kraft från det som måste fokuseras på i ett företag. Vi vill ha kvar vår fina park med underbar ledning och personal för den ger så mycket till medborgarna i samhället. Dom har sån blandning av evenemang så det finns nåt för alla. Vi har själva varit både på disco och Stand Up och haft det jättekul.         


 

Det är en drogpåverkad man som brutit sig in och denna gång hittade dom denna ordförandeklubba på golvet som då var helt blodig så mannen hade gjort sig illa då han bröt sig in. Dessutom var han beväpnad med kniv denna gång och det bådar inte gott


 

Här ser ni glasmästare och en ur personalen som fixar fönstren som var utslagna och i spillror. Polisen hade fått tag på mannen men han är redan släppt på fri fot och det är rena vansinnet. Varför inte ta in honom så han får hjälp istället innan det händer nåt värre. När nån är så påverkad så vet dom inte vad dom gör och kommer inte ihåg nåt efterråt.


  

Här torkas blod bort från kassaapparaten                             


 

Susanne Croner som äger och driver Hallstaparken står längst fram och pratar med oss som kommit dit för att få hjälpa till. Hon är en helt underbar person och så även hennes personal så man blir så ledsen för deras skull. Sånt här kostar även pengar och kan göra så att vi mister vårt nöjes och kulturställe och det vill vi inte.          


  

Stolar och bord är satta i ett hörn för dom var också nedblodade och kantstötta

 

   

En av dom gulliga tjejerna som arbetar på parken. Klicka här för att se henne och dom andra i en gruppbild från Borgåsunds Hamncafé


 

En stege ligger i entren och väntar på att bli använd. Gardiner är på tvätt och skall sen sättas upp och i all denna kaos skall dagens program följas.                    


 

Det var inte lätt att fota i dag för det är både motljus, skuggor mm. Detta är en del av utsidan från gatan och huset är rätt stort



Jag väljer att sätta in Johnny Cash med Hurt för det är en av dom sorgligaste låtarna jag vet.



#Hallstaparken #Inbrott #Drogpåverkad #Ordförandeklubba #Glasmästare #Blod #Susanne #Stolar #Tjejerna #Johnny


Av Malin wiper - 19 oktober 2017 08:30



 


I går åkte vi iväg till Köping eftersom jag hade en tid hos Kiropraktor Malin Larsson på Larssons Kiropraktik & Hälsocenter. Det är så härligt att åka omkring nu när vädret är så bra och allt så gnistrande vackert


 

Dom hade gjort så fint i sina fönster och det är en mysig stämning där så man känner sig välkommen och alla är trevliga. Jag har ju bara varit två gånger till Malin och hon tyckte jag svarat jättebra på behandlingen. Hon sa att ryggen var mycket rakare och det fanns bara några ställen som behövde behandlas en gång till. Jag har ett otroligt bra läkförmåga och det är jag tacksam för. Än om jag är bättre än på länge så blev jag ännu ett snäpp bättre och svävade på moln när jag gick därifrån. Klicka här för att komma in på ett inlägg från augusti

 

                         


Clipart Library


  

 Här sitter min härliga man och läser medans han väntar på mig. Min Kiropraktor Malin väntar barn och såg så söt ut med sin mage som är 5 månader gången.  Jag är så glad att jag hittade en sån skicklig Kiropraktor när vi flyttade för jag är ju bortskämd sen förut med Kiropraktor Michael Sher i Skillingaryd som hjälpte mig så fantastiskt bra när jag fick detta med ländryggen för ca 2-3 år sedan.  Så nu känns det tryggt att jag har nånstans att gå nu också när det är som värst. I och med att jag går på gym och promenerar så behöver jag inte gå så ofta utan det håller sig bra länge. Sen har jag ju själv metoder att ta till. Icepåsar som är oumbärliga men dom har jag inte behövt hemma på länge utan bara i bilen. Sen fick jag lära mig bindvävsmassage av Michael Scher så jag använda det på nacke och rygg när det behövs.          

 

Vi promenerade lite i Köping men jag tog inga bilder denna gång utan vi bara njöt av omgivningen. Det var första gången på länge som jag vilade från kameran och vi hade även med oss fika för vi skall spara in lite så vi kan göra annat än bara fika ute.

 

   

När vi åkte hem så stannade vi en stund på Åsby Hem & Trädgård som ligger till höger på bilden där ni ser flaggorna. Jag fotade lite där istället och vi bara myste när vi gick omkring bland blomhaven och härlig musik med Enya strömmade ur högtalarna. 

 

önskar jag er en härlig höstdag. Själv har jag en lunta på 4 böcker som skall läsas. Det är mina bloggvänners böcker och även en fb väns bok. Jag har börjat med en av böckerna som har lite större text och är nu på sidan 20. Jag gillar det jag läst hittills och känner igen mig lite själv i boken som är en självbiografi. Jag skriver om boken när jag läst klart. Nu när nacken är bättre så har jag lättare för att fokusera och koncentrera mig

 

The Book of Love med Peter Gabriel 

 


#Larssons #Fönster #Behandlingen #Malin #Michael #Köping #Bok #Peter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards