Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 oktober 2017

Av Malin wiper - 28 oktober 2017 09:30

  

Vi vaknade 08.00 utan att klockan hade ringt och sen njöt vi av en långfrukost med samtal om vad vi skulle göra hemma i dag. Tyvärr så får man inte vara riktigt glad för jag har tydligen trampat fel på nåt vis då vi varit ute och gått. I går morse började det göra ont ovanför vänster häl och jag har ont när jag går. Vi promenerade en dag på kullerstensgator i Västerås också så jag antar att jag vrickat till foten. Jag vet inte ibland vad som händer för jag har sån framfart. Nu har jag Voltarensalva på och gör lite stretsching. När det sitter i hälen så kan det vara inflammation i hälsenan men det sitter en bit ovanför och är svullet och rött men det kan ju ändå vara det. Jag har tagit till övningar för hälsenan som jag fått en gång då jag drabbades av just hälseneinflammation. Jag haltar fram men jag skall ändå ut i kväll och sen får jag avvakta och se hur det känns på måndag.  Typiskt när jag är bättre i rygg och nacke så jag är rätt less på min kropp nu och bävar för att inte kunna gå till gymmet

 

                                      

 

   

Vi har lite mysigare i köket nu då vi är klara med det mesta men det ser lite blekt och tråkigt ut på bilden, men så är inte fallet i verkligheten. Nu har vi 6 stolar och två av dom hittade vi på fyndet och då sparade vi över 300 kr och dom hade varit demoexemplar men var inte nåt skadade alls. I vänster hörn har vi satt mysbelysning i form av en slinga med glödlampor och till höger en lampa som vi klämt fast på tavelramen men vi skall försöka hitta nåt snyggt som lyser både upp och ner men tills vidare blev detta lite mysiga ljuspunkter. Sen har vi en möbel som vi använder till sopsortering och den kan man även sitta på

 

           

I går hade min man en tid hos läkaren för en ytterligare en injektion i hans dåliga knän men nu har han fått såna så länge så min man ville ha en köplats för operation först och främst för vänster knä. För att få det så fick min man en remiss till ett ställe i Hälla Shoppingcenter som ligger en bit utanför Västerås. Där utför dom röntgenundersökningar så vi fick bege oss dit. Nu kan läkaren skriva en remiss till ortopeden som skall göra ytterligare undersökningar av knät innan han blir uppsatt för operation.

 

  

Man går in i shoppingcentret och mitt emellan två butiker så ligger Unilabs där dom har röntgenanläggning. Då man kommer in så är det oranga stolar en jättelång rad så det ser lite lustigt ut. Man sitter där och sen blir man uppropad rätt snabbt så det kändes tydligen som löpande band men väldigt effektivt.                                 

                      

 

Nu tar jag en liten paus tills på söndag eftermiddag eller på måndag morgon. Här har det regnat i natt men inte nu. Hoppas ni alla har en härlig helg att se fram emot



Monica Törnell kommer ut med en ny CD och detta är en av låtarna som är en cover på Sympathy (Rare Bird). Jag gillar hennes raspiga härliga röst och hon är verkligen tidlös. Klicka här för att komma in på P4 Gävleborg och läsa lite om hennes nya CD. Gillar även texten som har ett budskap om en orättvis värld. Klicka här för att läsa mer. Jag fick då gåshud av hennes framförande av denna cover. När hon visslar på slutet så får jag gåshud på både armar, hals och rygg



#Toning #Häl #Köket #Hälla #Unilabs #Monica


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards