Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 oktober 2017

Av Malin wiper - 26 oktober 2017 14:30


  

Min son messade till mig i går kväll att Fats Domino gått ur tiden och jag kände väldig sorg för nu är snart alla dom äldre favoriterna ur tiden och det börjar kännas tomt. När jag var liten så hörde man honom i jukeboxarna på den tidens konditorier och andra ställen. Han är en av dom stora och jag gillar både hans röst, pianospel, utstrålning, glädje och närvaro. Han föddes 1928 i New Orleans, Lousiana. Fats var en amerikansk sångare, pianist, låtskrivare inom R&B och rock'n roll. Han har sålt ca 65 miljoner skivor, och det är mer än samtida rock'n rollartister förutom Elvis Presley. Domino blev invald  i Rock and Roll Hall of Fame 1986         


Jag hade en låt med honom inne i ett blogginlägg i september och tänkte då att vad roligt att han lever fortfarande och sen en månad senare är han borta..  


 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Han hade en sån vänlig och snäll utstrålning. Klicka här för att se ett klipp där man får veta lite mer om honom. Han var gift med Rosemary R. Domino och dom fick 8 barn tillsammans. Rosemary dog tyvärr 2008. Paret fick sitt hus förstört i orkanen Katrina

 


        

Fats Domino med Blueberry Hill 

 

                        animated-piano-image-0022

   

#Domino #Hall #Rosemary #Blueberry

Av Malin wiper - 26 oktober 2017 08:15

 

En bild från torget i går då det regnade så mycket så det blev stora pölar man fick akta sig för. Vi hade varit till IKEA för att köpa en extra madrass och även ytterligare en köksstol så vi har nu 6 st. Den sjätte hittade vi på fyndet och den var nedsatt med över 100 kr. Nu är köket komplett. Sen åkte handlade vi lite på Lidl hos oss i Hallstahammar och då blev vi sugna att gå in på Hallsta Café & Bar.

 

                                                              

 

   

Dom har en ny kock så vi testade deras lunchmat som endast kostade 79 kr. Jag tog fläsknoisette med klyftpotatis, rödvinssås och bernaisesås och en sallad. Det var så otroligt gott så jag fick blev överlycklig. Detta var ju rena gourmématen och vilka fina råvaror. Mört kött, supergod sås gjord från grunden och på sidan i en skål underbara klyftpotatisar. Även snyggt upplagt

 

   

Min man tog spagetti bolognese. Min man sa att det var en kulinarisk upplevelse, den bästa pastarätten han ätit sen 1967 och det vill inte säga lite. Den var helt enkelt enastående god. Vi satt där och bara gapade efter mera..  

 

 

 

Här ser ni den nya kocken till höger som heter Jakob Rhawi och han arbetade i stockholm senast och på många fina ställen så han är erfaren och duktig kock. Till vänster ser ni Viola Eklund som arbetar där och är urtrevlig och proffsig. Dom är väldigt populära så det är alltid folk där och stämningen är hur bra som helst. Jakob hade matlagningskurser förr och en av dom i Italiensk matlagning                 

 

 

 

Här ser ni Daisy Johanna som är förseståndare för Hallsta Café & Bar. Hon var inte där just då

 

   

Sen hade jag sån tur att jag träffade på killen som är DJ på stället varje fredag och lördag. Han kallar sig för DJ Billyboy och som ni ser är han en urtrevlig glad kille med ett fantastiskt leende som kan smälta isberg. Jag frågade vad han spelar för musik och fick reda på att det är en blandning av pop, reggae, dansband mm. Vi skall gå dit nån fredag eller lördag och äta, dricka och lyssna på musik och jag antar att man även kan dansa lite för det finns en plats framför scenen. Vi skall fråga om nån vill följa med oss så vi blir några fler  

 

         

Jag valde en låt med Bob Marley som är hans mest kända No Woman no cry. Bob Marley föddes 1945 och dog redan 1981 i en ålder av 36 år. Han var en fantastisk reggaesångare

 

   

Vi ville sitta kvar länge så vi tog kaffe och kaka efterråt och bara njöt. Nu är det dags att gå till gymmet igen för vi måste gå minst 2 gånger/vecka. Snart är det helg igen!!!! Va! Hur kan tiden gå så mycket fortare numera? det är väl för att man sitter vid datorer och då går tiden med en rakets fart. Ha nu en skön och fartfylld dag             

 

 


#Hallsta #Fläsknoisette #Bolognese #Jakob #Viola #Daisy #Billyboy #Bob #Kaka 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards