Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 oktober 2017

Av Malin wiper - 11 oktober 2017 14:00



Nu var det ett tag sen jag var på Fitness Center men i dag var det dags igen. Jag tycker det är toppen att gymmet är bemannat så många timmar. Det känns tryggt. Eftersom jag inte har nån väninna/träningskompis här så går min man och jag tillsammans på gymmet. Saknar verkligen A-G för vi hade så kul också. Efter gympasset så gick vi ut och fikade på Ritz Konditori. Vi håller kontakten och ringer varandra emellanåt. Vi har ju kännt varandra i över 6 år och träffades på fb Mimmis Stickcafé. 

 

   

Här ser ni min mans Bianchi- vattenflaska som köptes när vi åt lunch på deras restaurang för ett tag sen. Vi köpte varsin för den jag fick av min son skall jag ha med mig i bilen istället med vatten i. Jag har tyvärr fått sluta med roddmaskinen för jag tror det var den som gjorde att knäskadan gav sig tillkänna och jag fick uppsöka Kiropraktor. Jag hade nog tagit i för mycket men jag har ju andra maskiner som funkar för min kropp

 

                                                  


 

Min man kämpade på trots lite smärta och tränade på rätt många maskiner. 


   

Själv gjorde jag bollövningar samma som A-G visade mig då vi tränade tillsammans på Gym Plus i Vaggeryd där jag bodde i 17 år. I dag gick jag på gåbandet i 18 minuter på 5,2 hastighet och fick upp pulsen från 117 till 127. Bra för att vara ett tag sen jag tränade men nu blir det minst 2 gånger/vecka. Sen arbetade jag med armarna och använde även TRX-band bandet som är nödvändigt för ländryggen. När vi gick till gymmet så var vi två hösäckar..  när vi sen gick därifrån var vi två piggelinos..  

 


Musik att slappna av till efter gymmet. Enya med May It Be från Lord of the Ring. Jag kom på att det var ett tag sen jag skrev om filmer så det är dags att gå på bio och även skriva om filmer jag ser på olika sajter. Annars brukar vi kolla på film hos min son för han har 3D TV.           


 

Vi har jättenära till Hallsta Café och Bar från gymmet så vi gick in dit och tog varsin minibagett. Dom är så frasiga och goda jämt och pålägget av bästa kvalitet. I dag kostade det bara 50 kr för varsin bagett och kaffe. Det på grund av att vi är äldre och dom har nåt varje dag till lägre pris för oss  "Old people". animated-elderly-image-0115

       


 

Dessa två fina trevliga tjejer arbetar där och det är sån härlig stämning och trivsamt. Klicka här för att se vad jag skrev om dom sist                    


 


Klicka här för att komma in på deras facebook. Jag har även satt en bildlänk på höger sida en bit ner

 

 

   Ha nu en fortsatt bra dag 



#Fitness #Vattenflaska #Kämpade #Bollövningar #Enya #Hallsta #Tjejer 

Av Malin wiper - 11 oktober 2017 08:00


  

Denna fina plåtburk med Mickey Mouse såg vi på Mel's Garage då vi var dit med min son i helgen för att fika och bara njuta av allt häftigt och vackert. Klicka här för att se massor av burkar och annat med Disney motiv. Klicka här för att komma in på Lasse Åbergs Museum                     

 

   

Då kom jag att tänka på att jag har en hjärtformad burk med Mickey Mouse och även Mimmi Pigg som motiv. Den köpte jag på second hand för ca 20 kr och den är som ny. Burken har fungerat som en chokladask och haft choklader i form av Musse Pigg. Nu står den som prydnad i köket. Klicka här för att se massor av Mickey Mouse tin (burkar)                    

                         

 

   

Så här ser den ut inuti och jag tror jag skall lägga i tryfflar och annat godis då vi har besök för att bjuda på. Det verkar som dessa Disneyfigurer är tidlösa trots många år på nacken      



Nu önskar jag er en riktigt "Pigg" dag.. 

 

 


#Mickey #Burk #Second #Inuti 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards