Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Tomas Anagrius!

Av Malin wiper - 15 maj 2010 10:40


   


Nu när jag har rensat bort en massa så hittade jag dessa ljusstakar från 70-talet som vi köpt på second hand för endast 20:-. Vi konfererade om vi skulle ha dom kvar eller ge till second hand. Dom är lite speciella och i keramik. Min man gillar dom och vände på dom för att se om dom var signerade. 

 

 

   


Det stod Hand Made och ett namn tomas Anagrius. Vi letade på nätet och såg då att det är en känd keramiker som gjort dom och fått flera kulturpriser.  

 

         

 

Så här ser konstnären ut. Han skapar alster i många stilar. Vi mejlade honom för att vara på den säkra sidan att det verkligen var han som gjort stakarna. Vi fick svar direkt och det är han som gjort dom, han tyckte det var kul att vi gillade dom. Vi fick också besked att han verkligen skapade dom på 70-talet.

 

Thomas Anagriusär född 1939 i Stockholm. Han utbildade sig på konstfack 1956-1961. Thomas bor och arbetar i Kvidinge sen 1967.

 

Klicka härför att läsa mer om honom   

 

klicka här för att kolla in lite av hans nya keramik.  

 

            

Hittade dessa alster av honom på en sida som heter "Porslinsbloggen". Hans gamla alster inbringar inte lika högt pris som hans nya. Vi skall ändå ta reda på vad våra ljusstakar är värda.  

 

Klicka här för att gå in på porslinsbloggen där det finns mycket att kolla på. Man får scrolla ner en bra bit innan man hittar dessa alster.

 

   

 

Klicka härför att kolla in saker från 70-talet. Bloggen heter "Farbror Sid Retrospective".

 

Jag har haft detta inlägg på utkast så det är skrivet tidigare i dag. Jag har sån kramp i magen och får nu leva på flytande hela dan och kanske i morgon också men så är det att ha IBSdet kommer som ett brev på posten när man minst anar det. Sen är det lättare att det bryter ut när man inte är i form för övrigt.  

 
 
lizzie

lizzie

15 maj 2010 14:50

tycker du har en asa bra blogg !! fortsätt så pöss lizzie !

http://lizziethebest.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

15 maj 2010 14:52

då sparar du väl dom stakarna, jag har 29grader i solen just nu

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Mynta

Mynta

15 maj 2010 17:50

Hej!
...då kommer väl jag också in till er och hälsar på, eftersom ni var hos mig...TREEEVLIGT med nya bekantskaper!!

Vilka FINA ljusstakar!! Jag hade DEFINITIVT behållt dem!!!

Roliga länkar i inlägget, också - de måste jag ju kolla in!!

Ha en härlig helg - för det ska JAG!!! =)

Kram/
Mynta

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

15 maj 2010 18:03

Lizzie: Tack snälla du ;) det var gulligt sagt.

Skall gå in och kolla din blogg också.

Ha en fin dag

Vicke: 29 grader!!! då måste du befinna dig på varmare breddgrader ;)

Jag behåller nog stakarna.

Ha en bra dag

Mynta: Kul att du tittade in. Roligt att du gillar ljusstakarna. Jag överväger att ha kvar dom.

Ha en fin helg själv

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

16 maj 2010 08:31

Godmorgon vännen =))
Vilka fina ljusstakar ! =))
Hmm...jag tror att jag ska han något efter
den mannen i mina gömmor...måste rota lite
får se om jag hittar krukan ....om jag nu har den kvar vill säga ;))
Önskar dig en riktigt skön söndag vännen , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

16 maj 2010 10:03

Berith: God morgon själv ;) Kul att du tycker att stakarna är fina. Ja du får leta i dina gömmor. Ha en jättefin dag sjäv och ta hand om dig

varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

16 maj 2010 18:59

Se vad man kan hitta i sina gömmor:))
Häftiga ljusstakar som säkert är ganska ovanliga. Kanske de blir riktigt värdefulla en dag;)

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards