Öppen Ridå

Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin wiper - 12 oktober 2012 08:00

  

Skrev detta i går när jag mådde lite bättre


Jag var med i en tävling hos min bloggvän Monica som jag även träffat på en bloggträff i Jönköping. I hennes blogg vann jag dessa grejer från "Oriflame" Flera fina nagelfilar och ett läppbalsam... Tusen tack! Dom väntade mig i brevlådan när jag kom hem från sjukhuset


Klicka här för att komma in på Monicas blogg


  

I dag skall jag testa läppbalsamet. Jag fick en tub med ansiktsmask av henne när vi träffades och den har jag använt några gånger och den var jättebra för den blev inte så där hårt och konstig och man blev så len i huden. Jag är ju känslig för vissa parfymer i smink, hudkräm, tvättmedel, diskmedel mm så jag får alltid först lukta och sen testa i armvecket. Det visade att jag tålde ansiktsmasken och jag har redan luktat på läppbalsamet och kände att det gick bra


  

Så här ser ansiktsmasken ut


Av Malin wiper - 11 oktober 2012 13:00

  

Min fru  har fått en härlig kommentar från Stig Andersson ang utställningen i Magnisastugan gällande "Gårdamålaren" Mikael Raatikainen.  Stig Andersson är från Barnarp och har samlat oerhört mycket information och bilder om Mikael Raatikainen som ju målade gårdar i halva Sverige.  Klicka här för att komma in på Banrnarp.com

  

Klicka här för att läsa mer om gårdamålaren Mikael Raatikainen 



Här ser ni kommentaren min fru fick:


Två dagar tavelutställning med "gåramålaren" Mikael Raatikainen i Magnisa stuga i samband med kulturveckan verkade vara uppskattat av många besökare. Uppskattningsvis var det ett bra stycke över 100 personer som gästade stugan för titta på tavlorna med lokala motiv på hus och gårdar från bygden. Informationsstunden på 1 timma fyllde alla sittplatser i två rum, som avslutades med välsmakande fikastund ordnad av museumets trevliga medarbetare. För den som vill se och veta mer om denne gåramålare kan besöka www.barnarp.com eller logga in på facebook med sökning av namnet Målaren Mikael Raatikainen.


 
Hälsningar Stig Andersson. Klicka här för att komma in på Stig Anderssons facebook 


  


   

Närstudie på ett av husen på en av tavlorna ovan som Mikael Raatikainen målat. Klicka här för att se mitt gästblogginlägg ang detta 


  

Ytterligare en närstudie av en av tavlorna



Må så gott

Av Malin wiper - 11 oktober 2012 06:56







Hej på er!




 



Operationen har gått bra och jag sitter vid sjukhusets data för att meddela mig...  . Det är lite jobbigt att gå omkring med en droppvagn för jag har en förmåga att trassla in mig...  . Jag har lite värk men då får jag  Panodil. Numera tar dom upp 4 titthål istället för 3 så ett sitter i naveln. Jag hade lite besvär efter operationen med jobbiga skakningar som sen gick över. Alla har varit toppen från det jag kom in tills nu. Får nog komma hem i dag så pass pigg som jag är.


Tusen tack för era härliga kommentarer som jag svarar på när jag kommer hem. Kan inte sitta här så länge för man måste titta uppåt på denna lite gamla data. Skall skaffa mig en sån där platta så småningom.


Varm kram till er alla


Vi hörs snart

Malin


  

Av Malin wiper - 10 oktober 2012 17:00

 


Jag var in på City skor för ett tag sen för att kolla på skor och även fota, då fanns det inte plats för väskor och alla nya hade inte kommit in än så jag gick tillbaka och såg lite nya och fotade dom till bloggen. Här kommer både vanliga väskor och resväskor 

 


Klicka här för att komma in på en häftig sida för att se snygga resväskor från förr. Klicka här för att se en speciell resväska. Klicka här för att se  suitcase chairs. En sån skulle jag själv vilja ha


    


Golden Suitcase  i Olika storlekar            


Vad passar väl inte bättre till dessa golden resväskor ovan om inte denna gamla goding med The Tremeloes "Silence Is Golden". Klicka här för att komma in på deras hemsida


The Tremeloes, brittisk popgrupp bildad 1958 i

Dagenham, Essex, då som The Tremilos. The Tremeloes började som en merseybeat-inspirerad grupp, men med tiden ändrades stilen till mer renodlad pop och mot slutet mer rockig och progressiv. Det är dock deras glada svängiga pop de är ihågkomna för. Uppsättningen i gruppen kom att förändras ganska mycket under åren. Källa wikipedia

    

Rosetter har  gjort sitt intåg på många väskor nu. förut var det tofsar  


 

Även blommor


 

Fast lite tofsar ser man i alla fall fortfarande....  



   


 

Lite större väsk med rosett 


              


Djuriska väskor som är lite större


  

En rejäl väska i lila nyanser

Av Malin wiper - 10 oktober 2012 09:00




När detta förskrivna och tidsinställda inlägg kommer in så är det möjligt att jag ligger på operationsbordet eller är färdigopererad...    




             



Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är en amerikansk R&B- och popgrupp som bildades 1990. Gruppen har haft många stora hits, bland andra "My Lovin´(You Never Gonna Get It",  "Don´t Let Go (Love), "Free Your Mind" och "Watta Man". Jag hittade låten hos bloggen  "Mitt Liv som Falköga"


 


 



Beautiful Day

DesiComments.com | Good Day | Forward this Picture




Ha en skön dag  mina bloggläsare och sköt om er



Min man och jag tänker på en av våra vänner som också ligger på sjukhus och vi hoppas du snart är på benen igen....  Stor kram  från oss

Av Malin wiper - 9 oktober 2012 16:00


Här kommer låten "My Heart" med Lizz Wright. Hon har en jättebra  och personlig röst. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1980 i USA och är en amerikansk jazz/rhytm&blues-sångerska och låtskrivare. Hon växte upp i den lilla staden Hahira i den amerikanska delstaten Georgia, som ett av tre barn till en frikyrkopastor och musikalisk ledare i församlingens kyrka. Hon började tidigt sjunga gospel och spela piano i kyrkan och blev ocksåintresserad av jazz och blues. källa wikipedia. Klicka här för att läsa den svenska texten till denna låt "My Heart"  

 

Klicka här för att komma in på hennes facebook. Klicka här för att komma in på en annan av hennes sidor

Piano

DesiComments.com | Music | Forward this Picture 


Av Malin wiper - 9 oktober 2012 12:00


  

Nu har jag packat  min väska för färd till sjukhuset i morgon. Det kom väldigt plötsligt detta med galloperationen och jag visste inte ens att jag hade en massa stenar i gallgångarna. Fast nu börjar poletten ramla ner och jag börjar förstå att det är det som gjort att jag blivit sämre och sämre i magen. Läkarna har sagt att jag har IBS eftersom dom inte hittat nåt fel på dom undersökningar jag fått gå igenom. Det är nog gallan som spökat hela tiden så det skall bli spännande att se hur jag mår efter operationen. I papperen jag fick från sjukhuset så står det att jag skall ringa i dag mellan 16-17 för att få operationstiden i morgon 10/10.            


Klicka här för att se vart jag hittade denna bag i form av en "Raketost". Sån ost fanns när jag växte upp och den var inte god för den smakade lite konstgjort. Klicka här för att läsa om Raketost som var en svensk klassiker och  man skar av en bit med ett snöre som fanns inne i förpackningen


  

Så här såg raketost ut och man ser snöret som man har till att skära av en bit ost. Raketost var  en klassisk mjukost förpackad i ett vaxat papprör. Osten knuffades upp ur röret och skivades med hjälp av ett vidhängande snöre. Raketost lanserades i slutet av 40-talet och hade sin storhetstid under rymdfärdernas 60-tal. Den allra sista osten tillverkades på förmiddagen den 13 februari 1979, bland annat pga de många manuella momenten i tillverkningen och att snöret ansågs ohygeniskt. Andra anledningar var att den maskin som tillverkade osten var utsliten och osten var inte lika populär längre

 


 

 



Jag gillar lite sportigare väskor när det gäller lite större och denna var snygg tycker jag. Klicka här för att se vart jag hittade bilden. Det är en övernattningsväska som rymmer tillräckligt för en eller 2 nätter

Här kommer så passande låten "Suitcase" med Emeli Sande. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 

Foundshit


Av Malin wiper - 8 oktober 2012 20:00

         


Jag var in på vår blomsterbutik Acleja för att köpa 2 nya blommor för några dagar sen  och utanför stod denna skylt...  Påhittigt så det förslår. Inte kunde jag låta bli att fotografera lite nytt därinne heller.             


 

Dessa blommor sitter i en avlång kruka som är av nåt slags papper och har nåt slags mjuka handtag som ser ut som läder. Det verkar vara nåt slags ekologiskt som är återvinningsbart


 


Dom finns även i en mindre storlek som ni ser här och det står recykled på en etikett  


 

Det finns en hel del såna här buckliga krukor i både vitt och grått

    

Paprikaliknande växter i glaskrukor

    


 

Dessa runda räfflade med fat har jag inte sett förut så dom är nog nyhemkommna            



     


Detta är likadana krukor som jag köpte sist fast mina var i gråbeige. Dessa var ännu snyggare och hade en härlig lilafärg   

    


  



Här en bild på  Christian som driver blomsterhandeln sen 2005. Den har funnits i Vaggeryd sen våren 1954


 


     


    


    


       


Klicka på bilderna så blir dom större


  


Själva köpte vi en sån här blomma "Spansk peppar" både till kontoret och vardagsrummet

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards