Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Acleja Blomsterhandel!

Av Malin wiper - 8 oktober 2012 20:00

         


Jag var in på vår blomsterbutik Acleja för att köpa 2 nya blommor för några dagar sen  och utanför stod denna skylt...  Påhittigt så det förslår. Inte kunde jag låta bli att fotografera lite nytt därinne heller.             


 

Dessa blommor sitter i en avlång kruka som är av nåt slags papper och har nåt slags mjuka handtag som ser ut som läder. Det verkar vara nåt slags ekologiskt som är återvinningsbart


 


Dom finns även i en mindre storlek som ni ser här och det står recykled på en etikett  


 

Det finns en hel del såna här buckliga krukor i både vitt och grått

    

Paprikaliknande växter i glaskrukor

    


 

Dessa runda räfflade med fat har jag inte sett förut så dom är nog nyhemkommna            



     


Detta är likadana krukor som jag köpte sist fast mina var i gråbeige. Dessa var ännu snyggare och hade en härlig lilafärg   

    


  



Här en bild på  Christian som driver blomsterhandeln sen 2005. Den har funnits i Vaggeryd sen våren 1954


 


     


    


    


       


Klicka på bilderna så blir dom större


  


Själva köpte vi en sån här blomma "Spansk peppar" både till kontoret och vardagsrummet

 
 
Cattis

Cattis

8 oktober 2012 21:20

Vilka vackra uppsättningar med blommor.
Det där med recykled som du skriver betyder återvinningsbart fick mig att tänka på att det kanske betyder återanvändbart.
Bra för mig i så fall som ofta misslyckas med blommor inomhus för då kan jag ju använda krukan till nya blommor hela tiden. :)))))))))

Skylten var helt underbar och jag hade nog inte kunnat låta bli att köpa en bara för att det står så.

Kram vännen

http://jagmenjag.se

Malin wiper

8 oktober 2012 23:14

Jo jag förstod att det betyder återvinning. Bra att det kommer nåt sånt.

Ja du skylten var rolig och så sann.

Hoppas du haft en fin kväll

varm kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

9 oktober 2012 09:45

Hej Wiper. jag ställer in alla mina inlägg på tid så det ligger tre och väntar in sig bra när man inte hinner toppengrej Den här skylten är perfekt fniss sann med. Härliga bilder och fina krukor och grejor. Blomsterbutikerna är ärliga särskilt kring advent och jul det doftar mossa och tulpaner och hyacinter du vet det är så maffigt och lite fuktigt och levande ljus i butiken åh då får jag längtanväntan till mina barndoms jular du vet.Men ännu är det några dagar kvar men julgardinerna har kommit ´har ju förstås köpt en omgång,,,redan,jaja lite kul får det vara Ha det gott

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 oktober 2012 11:29

Hej Filifjonkan!

Det är verkligen toppen att kunna ställa in inläggen och jag tar själv ofta till det sen vi fick den funktionen.

Ja du den skylten var bra. Det går fort nu fram till jul och som du säger så kommer snart julblommor. Barndomens jular var nåt speciellt. Härligt att du köpt julgardiner. Vi har inget som passar nu när vi flyttat så allt måste köpas helt nytt.



Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards