Öppen Ridå

Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin wiper - 2 oktober 2012 10:00


Förskrivet Tidsinställt inlägg


Jag kände för att sätta in en låt med Pugh Rogefeldt som var en favorit förr och spelades mycket på min skivtallrik när det vankades till fest i slutet av 70-talet. När jag letade efter vad han höll på med just nu så hittade jag en sida där det står att han nu är klar för tv-programmet "Så mycket bättre" Det hade jag inte en aning om. Klicka här för att se vilka fler som är med i denna omgång.  Klicka här för att komma in på sidan. Jag valde låten "Vandrar i ett regn" för den passar bra nu och jag gillar låten. Han heter egentligen Anders Sture Torbjörn och föddes 1947 i Västerås. Han är en svensk sångare, gitarrist och låtskrivare

 


 


Curious photo


Klicka här för att komma in på Pugh Rogefeldts hemsida



 


Creative umbrella



Det grå trista och regniga vädret fortsätter.

Av Malin wiper - 2 oktober 2012 08:00



Förskrivet och tidsinställt inlägg


Nu har jag sett den andra Svenska klassikern som låg i en av dvd boxarna jag fick låna. Det är tv-serien August som är ett drama i två delar för Sveriges Television från 2007. Författad av Peter Birro och regisserat av Stig Larsson. Jonas Karlsson spelar huvudrollen som den unge August Strindberg. Vid inspelningen engagerades minst 95 skådespelare. Den tog 225 dagar varav 65 dagar användes till extreriörtagningar. Serien återutsändes i SVT under Strindbergsåret 2012. Jag såg sen att jag sett serien när den gick på tv men den gick bra att se om.


 


 



Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på Siri Von Essen


I rollerna ser vi: Jonas Karlsson, Linda Zilliacus, Jakob Eklund, Börje Ahlstedt, Stina Ekblad, Henrik Norlén, Johan Wahlström, Peter Engman, Dan Ekborg mfl



 


 


Klicka här för att komma in på Strindbergsmuseets hemsida. Klicka här för att läsa om August Strindberg



 

 


Jag tycker att serien är rätt bra och känns lite som nåt mellan serie och tv-teater. Det är bra skådespel men jag tycker inte Jonas Karlsson passar i rollen som Strindberg. Det känns inte trovärdigt och hans röst och väna uppenbarelse passar inte till denna roll. Annars gillar jag honom men här  känns han malplacerad. Dom andra skådespelarna är som pricken över i:et i sina roller och det var en bra serie men den borde också ha gått i fler delar. Den slutar när han är gift med Siri von essen. Foto, kostym och miljöer kan jag inte klaga på



Den får 3 svaga höghattar av mig i betyg p.g.a fel rollbesatt Strindberg och för få avsnitt


  


  


     


  




Det fanns ingen trailer från serien så jag sätter in detta klipp istället 



Good Morning Sweet with Love

DesiComments.com | Good Morning | Forward this Picture

Hoppas ni får en fin tisdag


Av Malin wiper - 1 oktober 2012 17:00


Här ser ni vårt Video Hollywood dit vi gått och hyrt film och köpt godis hos sen vi flyttade hit för 12 år sedan. Nu har det fina trevliga paret som drivit butiken sålt företaget och i går var sista dan så min man och jag gick dit med en blomma och avtackade dom. Det känns så sorgligt att allt händer på en gång i samhället och även vår sportaffär skall säljas.


 

Här ser ni fina Rattan som med sin man drivit videobutiken i 25 år. Dom vill ha lite mer fritid för dom har även andra företag. Hennes man var inte där just då men honom har jag fotat före bl.a på Vaggerydsdagen


 

Här står min man vid deras aktuella videohylla med lite nyare filmer. Dom reparerade butiken för några år sedan så den är så fräsch och fin. Det kommer att se likadant ut men med ny ägare.  Vi har alltid blivit väl bemötta och deras anställda som kommit och gått under åren har varit kunniga och vänliga



Dom har alltid haft det finaste och färskaste lösgodiset och hur mycket som helst att välja på. 


    

För några år sedan kom dom på nåt eget vad gäller luckorna in till godiset. När folk öppnade luckorna så blev dom ofta inte stängda så dom fick gå och trycka ner luckorna varje gång. Då  fixade dom till detta som är luckor som man måste hålla upp för att ta godis och sen ramlar dom ner av sig självt. Det kan tyckas enkelt men det är det som är det geniala


 

Ännu mer godis. Dom säljer även glass, tidningar, nåt slags issaft, pop corn, lite mjölkprodukter och annat. På sommaren har dom mjukglass av många sorter



    

Så här ser det ut från sidan. Vi åker ibland förbi samhället där dom bor när vi varit till Jönköping och dom har sagt att vi kan titta in så det skall vi göra.


Lycka till i fortsättningen....  

  

Av Malin wiper - 1 oktober 2012 13:00

 


Jag och Mrs B gjorde sällskap hem från stickcafét eftersom vi bor så nära varandra. Vi såg denna bil efter vägen som är en Citroen 2 CV från 1979. Den var  jättefin. Det var en ekonomibil som producerades av den franska biltillverkaren Citroen mellan 1948 och 1990. Klicka här för att se lite bilder


 

 

Här kommer en katt jämsides med bilen. Katten har jag fotat flera gånger i bloggen. Det är en jättefin och lurvig katt som alltid kommer fram och stryker sig mot mitt ben. Man smälter som smör i solsken...  Katten bor i närheten i ett vitt stenhus


   


    

Fick ytterligare en bild på katten



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards