Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Malin wiper - 23 oktober 2012 17:00


Vi åkte ner till Butik Ingelund efter att vi varit till Jönköping i lördags för jag skulle köpa en present och dom har halva priset på allt nu när butiken skall läggas ner. 


 

Dom sålde tomma burkar för kakor för endast 10 kr/st så vi köpte 2 st  


 

Nu hade dom bara en förpackning kvar med barnbestick         


    

Två fina barnfiltar. Det var rätt utplockat nu men fanns ändå en hel del fint kvar


   



                     



       


   


Själv köpte jag denna lite tunnare barnfilt till en ungdomsväninnas son som skall bli pappa. Han är den enda av hennes barn jag träffat när vi varit till Sundsvall på senare år. Anki och jag har haft kontakt genom åren men ibland tappat bort varandra men sen en bit in på 90-talet så har vi haft regelbunden kontakt. Hon och hennes man har fyra vuxna barn och flera barnbarn som är rätt stora nu. Deras son är det yngsta barnet och hans och hans sambos barn beräknas födas 25/10 så jag vet inte könet så får det bli en filt istället för klädesplagg än om jag inte själv är så traditionell så det behövs rosa för flickor och blått för pojkar.



Detta är dukar som  passar till det lite shabby chica  


    

Min man köpte en påse med fiskkrydda som han använder i sina fisksoppor ibland


  

Det fanns rätt mycket med smycken kvar och här kommer en kavalkad av hängsmycken

  



Må så gott och sköt om er      

Av Malin wiper - 23 oktober 2012 12:00


         


   

Japanska flaggan


  


Här en finstämd version av låten "Big in japan" med Ane Brun. Orginalet sjungs av Alphaville. Klicka här för att komma in på Ane Bruns hemsida. Hon föddes 1976 i Molde och där har jag själv varit på en jazzfestival på 70-talet med min sons far. Det var en upplevelse och så vacker miljö. Hon är en norsk sångerska och låtskrivare. Hon växte upp i Molde men bor numera i Stockholm. Ane Brun driver eget skivbolag, Balloon Ranger Recordings


  


 


Vy över vackra Molde där Ane Brun växte upp. Molde är en stad i Romsdal i Norge, centralort i Molde kommun och residensstad i Möre og Romsdal fylke. I tätorten bor nästan 20.000 personer. Staden skadades svårt under tyska flyganfall under andra världskriget 1940. Klicka här för att läsa mer om Molde.



Av Malin wiper - 23 oktober 2012 08:00


  

Jag tar några dagars paus från bloggen för jag har en sak jag skall färdigställa. Utlottningen som avslutas på onsdag tar min man hand om. Klicka här för att komma in på det inlägget. Jag är tvungen att ändra utlottningstiden från 10.00 till 14.00 Det kommer ändå in lite färdigskrivna och tidsinställda inlägg. Jag är dessutom inte i nån bra form just nu för jag sover så otroligt dåligt och då fungerar man inte. Jag håller nästan på att somna stående och då måste man lyssna till kroppen.            



Här kommer så passande "Two sleepy people" med Lola Albright. Klicka här för att komma in på en sida som handlar om henne. Hon föddes 1925 i Akron, Ohio och är en amerikansk sångerska och skådespelare.  Hon arbetade som modell innan hon flyttade till Hollywood.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards