Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Malin wiper - 13 oktober 2012 18:10

  Rain pictures

Det har regnat och blåst i dag så det gör inget att jag inte kunnat gå ut men i morgon känner jag att jag måste ta mig ut och få känna på hur det känns. Jag har inte behövt ta nån värktablett mer i dag och det känns toppen. Min man var ut och hyrde några filmer till mig för på tv är det inte mycket att hurra för. 


  

Denna film som jag skall se i morgon har min son sett och tyckte jag skulle se den. Prometheus heter den och är en science fiction-film regisserad av Ridley Scott, och skriven av Jon Apaihts och Damon Lidelof. Vår svenska export Noomi Rapace är med i filmen.  Jag vill inte se den på kvällen för den är rätt hemsk säger min son. Skriver mer om den när jag sett den 


   

Klicka på bilderna så blir dom större  


Sen hyrde han dessa två som jag också skriver om sen. Jag hade tänkt se en komedi men han hittade inget som jag inte redan sett som jag skulle vara intresserad av. Skall det vara komdi så vill jag inte ha en snubbelkomedi men såna finns det många av. 


Ha en festlig kväll

Här kommer Jose Feliciano med "Rain". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1945 i Lares, Puerto Rico (uppvuxen i New York City, New York USA). Han är en puertoricansk sångare och gitarrist. Han är blind sedan födseln, gjorde sin scendebut redan vid sex års ålder. I början på 1970-talet hade han flera hits på Tio i topp


Av Malin wiper - 13 oktober 2012 14:00

    

Det ringde på dörren och där stod min väninna A-G. Hon hade med sig två tesorter så fint inlindade...  från henne och sin man till mig...  Vilka goa vänner man har och folk runt sig. Hennes man har legat på sjukhus också men nu kommit hem så vi känner oss så lättade. Det var så lyckat också för jag har slut på mitt te så det finns bara sånt som min man gillar. Dessutom var det två sorter som jag tycker om.


   

Södermalms blandning som är jättegod 


  

Sen höstglöd så passande denna årstid. Tusen tack till dig och din man ni är underbara...    


 


Kolla in vilken kul tekanna. Klicka här för att se vart den finns. Jag mår lite bättre i dag och känner mig gladare och piggare. Fast jag kan inte gå ut för jag är så svullen på magen och man måste ju ha kläder på sig när man går ut....   Värken håller sig mer över naveln nu där det är lite ömt fortfarande och jag tar mina värktabletter. Värst är att det bara går att ligga på rygg och det är det värsta jag vet. Ligger alltid på sidan annars.

 


Hoppas ni alla får en härlig lördag. Kram på er


Här kommer låten Tea for two med Champian Fulton. Klicka här  för att komma in på hennes hemsida. Hon är en jazzpianist och sångerska som föddes 1985 i Norman, Oklahoma.



Av Malin wiper - 13 oktober 2012 09:00

Här kommer en ny låt med Pernilla Andersson som heter "Judy". Det är lite Beatlesfeeling i melodislingan.  Jag tycker hon är en bra artist och har haft henne inne förut på min blogg. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Jag gillar även att hon skriver sina låtar själv. Hon föddes 1974 i Stockholm men är uppvuxen i Hässleholm och Kristianstad. I går var hon med i "Världens barngalan" Tyvärr har inte mycket hänt när det gäller barns rättigheter trots att vi skriver 2012. Barnkonventionen innehåller en massa lagar för barns rättigheter men ändå förekommer hemskheter världen över och även här.


 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden  


Klicka här för att läsa om FNs konvention om barnens rättigheter



    


Av Malin wiper - 13 oktober 2012 08:00

  

 

Såna här roliga blomkrukor stod på borden i matsalen på sjukhuset. Dom var  gjorda av björk


Jag kunde inte gå ut nåt i går för värken var så svår att jag fick ringa till sjukhuset och fick då prata med en läkare som varit in till mig på ronden. Eftersom jag inte hade feber och inte var trött så behövde jag inte komma in utan han skrev ut starkare värktabletter. Pratade före med min syster som brukar kunna få mig att slappna av och tipsa mig om lite av varje...  


   

Detta var den enda stolen jag kunde sitta på i går för den är lite högre än soffan. Det är en Kinnarp kontorsstol som kostar mellan 900-1500 kr begagnad men jag har köpt den på Röda Korsets second hand i Skillingaryd för 75 kr. Ibland har man tur och dessutom var personen där som lämnat in stolen. Den är så bra ergonomiskt utformad så kroppen mår jättebra i den. Klicka här för att läsa inlägget jag skrev då när jag köpt stolen

  

När min man kom och hämtade mig på sjukhuset i går så har dom så mycket fin konst på väggarna och här ser ni en gobeläng som nån vävt. Den handlar om en kvinna som heter Ruth. Till vänster ser man henne som liten och sen som gift och sist äldre. Det fanns ingen förklaring att se, den var väldigt färgstark och lyste upp. 


  


Detta är ett litet rum bredvid matsalen där man kan gå in och få vara ifred och ringa eller sitta och filosofera en stund. Det är en tvåsitssoffa och mittemot en fotölj. Man drar igen glasdörrar och det är så skönt att vara för sig själv en stund. Jag satt ofta därinne när jag låg inne sist för gallstensanfallet.     



Jag kände mig så trygg och omhuldad på sjukhuset denna gång för alla var toppen från det jag kom tills jag åkte. Kunde inte få bättre vård och omhändertagande så personalen överallt var helt fantastisk. All rädsla och ångest försvann som en ballong som sprack...  Jag har ju sen förut bra erfarenhet av Värnamo sjukhus men sist när jag låg inne var ju på sommaren och det var nog därför det inte funkade fullt ut då.

  



  

 


En cyberbukett till all personal jag träffade på sjukhuset från inskrivning, operation till avdelningen. Ni var helt underbara.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards