Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Video Hollywood!

Av Malin wiper - 1 oktober 2012 17:00


Här ser ni vårt Video Hollywood dit vi gått och hyrt film och köpt godis hos sen vi flyttade hit för 12 år sedan. Nu har det fina trevliga paret som drivit butiken sålt företaget och i går var sista dan så min man och jag gick dit med en blomma och avtackade dom. Det känns så sorgligt att allt händer på en gång i samhället och även vår sportaffär skall säljas.


 

Här ser ni fina Rattan som med sin man drivit videobutiken i 25 år. Dom vill ha lite mer fritid för dom har även andra företag. Hennes man var inte där just då men honom har jag fotat före bl.a på Vaggerydsdagen


 

Här står min man vid deras aktuella videohylla med lite nyare filmer. Dom reparerade butiken för några år sedan så den är så fräsch och fin. Det kommer att se likadant ut men med ny ägare.  Vi har alltid blivit väl bemötta och deras anställda som kommit och gått under åren har varit kunniga och vänliga



Dom har alltid haft det finaste och färskaste lösgodiset och hur mycket som helst att välja på. 


    

För några år sedan kom dom på nåt eget vad gäller luckorna in till godiset. När folk öppnade luckorna så blev dom ofta inte stängda så dom fick gå och trycka ner luckorna varje gång. Då  fixade dom till detta som är luckor som man måste hålla upp för att ta godis och sen ramlar dom ner av sig självt. Det kan tyckas enkelt men det är det som är det geniala


 

Ännu mer godis. Dom säljer även glass, tidningar, nåt slags issaft, pop corn, lite mjölkprodukter och annat. På sommaren har dom mjukglass av många sorter



    

Så här ser det ut från sidan. Vi åker ibland förbi samhället där dom bor när vi varit till Jönköping och dom har sagt att vi kan titta in så det skall vi göra.


Lycka till i fortsättningen....  

  

 
 
kristina

kristina

1 oktober 2012 17:23

Fina disktrasor du stickar, det var på ropet här med för ett tag sedan, men de påstod att det skulle stickas med lin och det hittade jag aldrig något så därför blev det inte av. Vad skönt att affären kommer att vara kvar, men jag förstår att du kommer att sakna de gamla ägarna.
Jag blir mycket gottsugen när jag ser allt godis du visar.
Ha en trevlig kväll och go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 oktober 2012 19:16

Jag har inte stickat några disktrasor än utan jag visade bara upp vad andra stickat och att det finns sånt garn. Dom har lingarn på Gretas och det är det bästa att sticka i sa dom i går. Mimmi som hade Mimmis Magasin jobbar kvar på halvtid och även Helena hennes dotter. Ja du det var jättegott med Martinas äppelkaka

Ha en fin kväll
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

2 oktober 2012 07:19

Hej! Nu är jag tillbaka i norr! Har fullt sjå med att komma i takt och huset är fullt av tvätt och annat som ska tas om hand. Jag återkommer när jag fått lite ordning på både mig själv och annat.

Synd att vi inte kunde ses ... men hoppas att du nu är pigg som en mört igen!! :))

Varma kramar till dig och mr T från oss!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 oktober 2012 08:48

Det var verkligen tråkigt att vi inte kunde träffas. Jag är verkligen inte pigg som en mört. Just nu har jag besvär med både nacke och mage så jag är glad att jag skall opereras snart. Förkylningen är över men jag är trött så vi håller oss här och har bara åkt ut nån gång men inte gjort så mycket.

Förstår att du har fullt upp nu när ni varit borta så länge. Vi får ses nästa gång ni kommer ner. Jag skulle ha ringt dig men får göra det sen istället.

Varma kramar till dig och din man också

 
Annelie

Annelie

2 oktober 2012 12:40

Väldigt vilken aktivitet det är på företags-säljandet i ert samhälle.
En videobutik skulle jag vilja äga eller jobba i,, det är ju ett nöje / intresse samtidigt.

Tråkigt att folk inte kan stänga luckor efter sig.. jag brukar alltid plocka godiset som ligger under,, vet inte vilka som petat på det med skitiga fingrar.
Jag har inte ont av baciller annars, men när det gäller självplock tänker jag mycket på det.

Förresten,, det är inte skåpluckorna i köket jag vill ha ommålade, utan det är köksmöblen, en skänk, ett vitrinskåp och en vägghylla.

Ha det bäst.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

2 oktober 2012 15:57

Ja du i år tror jag allt hänt redan så man undrar vad som komma skall innan året är slut. Jag skulle också vilja ha en videobutik när det var som hetast. Nu är det inte sån ruljans längre men det finns ju några kvar.Luckorna stod öppna jämt förut och dom fick springa och stäna igen dom.

Det blir nog billigare ändå att måla om än att skaffa helt nytt

Ha det bäst själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards