Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Ritz Konditori och en salig blandning...............

Av Malin wiper - 16 december 2011 17:11

 


Vi har fått massor gjort i lägenheten i dag och även fått ner lite kartonger i förrådet som är lika stort som ett av rummen i lägenheten med egen ingång så alla har varsitt stort rum till förråd där. Hallen slutar med en liten hörna som man kan möblera och jag har fått dit en tvådelad liten möbel som jag köpt på second hand som nu kommer till användning. Öltunnan ( en gammal raritet) skall få en glasskiva eller träskiva ovanpå. Sen finns det uttag i taket för belysning där. Den avlånga breda hallen är för sig själv så detta är ett extra utrymme innan vardagsrummet. När man sätter sig i den lilla soffan så ser man hela vardagsrummet framför sig för öppningen är 3 meter bred så det är ingen dörr till vardagsrummet. Det är så svårt att förklara hur det ser ut i lägenheten. Framför extramöbeln ryms även några stolar.  Jag skall  köpa några kuddar  till den lilla soffan och så småningom kanske klä om och måla benen. Det kommer att bli toppen när vi får upp belysning och tavlor.


  

Det kommer att ta tid att få det som vi vill men det gör inget och jag känner att vi kommer att trivas där. Efter att vi tapetserat sovrummet så skall vi måla köksväggarna.


  

Jag hittade ett litet foto på mig i en kartong där jag hade en röd peruk på mig...  Förr brukade jag skoja och spexa rätt mycket. Denna gång skulle jag chocka mina föräldrar och hade denna på mig när det skulle bli kalas hos dom. Det var tydligen så kul så hela familjen tog på sig peruken och blev fotade men jag har inte fotot här utan det sitter i mammas fotoalbum. Jag hade ofta en massa upptåg för mig och var uppe i varv och fick mycket uträttat. Det var innan nackskadan och utbrändheten.  Jag tror att det var nån gång i mitten av 80-talet, bilden är lite otydlig eftersom jag fotade den från en ram. 


  

Vi var in och fikade på Ritz konditori och jag tog deras jättegoda skinksmörgås med en härlig senapsdressing och granatäppelkärnor på toppen.


  

Här en jättegullig tjej som jobbar där. Hon har varit med förut i ett klipp från Betelkyrkan där hon sjöng med i en kör. Tyvärr så fick jag lite fel vinkel på dom två bilderna jag tog men denna var bäst. Hon håller i Cupcakes som har massor av godsaker på toppen


Nu skall vi bara slappa så vi orkar gå dit och fortsätta sätta upp saker och spackla sovrummet före tapetseringen på söndag. Jag hoppas ni alla får en härlig fredagskväll. Det har regnat som vanligt hela dan 



Klicka här för att komma in på Cheryl Crows hemsida



 
 
 
Helene

Helene

17 december 2011 08:39

Du ska se att det kommer att bli så bra bara ni ger det lite tid, tycker ni har hunnit så mycket på så kort tid!! Förstår mycket väl att det har varit jobbigt med din son far, finns inget värre att ha någon som man bryr sig mycket om inte må bra och hjälplösheten man känner.....jag är säker på att din sons far har känt att ni har tänkt på honom!! Var rädda om er och ha en bra helg, du & Mr T!! ♥♥♥

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

17 december 2011 10:08

Ja du vi har hunnit rätt mycket så stressen håller på att lägga sig lite. Man känner sig verkligen hjälplös och han är ju inte så gammal och man vill att ens barn skall ha kvar sin pappa så länge som möjligt. Han är en kämpe och har stor livskraft så man vet aldrig.

Tack för dina omtänksamma och fina ord. Du är en pärla

Ha en fin lörda och hälsa din man
Mr T hälsar tillbaka

varm kram

 
Ingen bild

Vendela

19 december 2011 16:34

Hejsan,
så härligt att göra om hemma. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och en jultävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Malin wiper

20 december 2011 11:46

Tyvärr så hinner jag inte nu för vi har för mycket att göra med all flytt och renovering. Återkommer när allt är klart.

Mvh
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards