Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Malin wiper - 25 oktober 2010 17:22

  


När min man var klar med allt utom gymmet så tog vi en sväng till Ritz Konditori för vi ville äta en Caesarsallad igen för den var så god...  . Tyvärr så fanns den inte i dag men istället hade dom currykycklingen så jag tog den. Min man testade deras grekiska sallad. Man får snart fundera på att abbonera bord på Ritz...  så gjorde dom förr på sitt favoritcafé eller restaurang.   

 

  

 

Så här ser den grekiska salladen ut. Kolla hur dom lagt kyckligen...  som en propeller, det var jättekul. Salladen var superb sa Mr T och tog en tugga till...  Min mat har jag visat flera gånger, se kategorier "café o restaurang" 

 

         

På borden stod dessa fantasifulla skapelser i form av silverfärgade burkarkrukor med slingerväxt och en lök på toppen...

 

          

Jag kan inte vara med på bild just nu för jag har dåliga hårdagar och måste gå och klippa mig. Hade tänkt spara ut håret men när man plattångar det så mycket så blir det slitet än om jag har värmeskydd på håret före. Då får min man agera på bild istället men han lyder mig inte när jag säger att han skall se lagomt glad ut. Eller så gör han en massa vansinniga miner så jag håller på att skratta ihjäl mig...   

 

   

I dag hade dom en ny sorts smörgås som heter "Thai" och består av röd currypasta, philadelphiaost, räk och kräftstjärtar, isbergssallad och morötter. Jag tror att det är en sån som dom värmer.

 

     

Klicka här för att komma in på Diana Kralls häftiga hemsida.

 

 

Av Malin wiper - 25 oktober 2010 14:50

  


Jag har fått en award av Maria som har bloggen "Mitt liv". Tack snälla du...  Med detta medföljer att man skall visa sin favoritbild. Jag har många men visar denna än om det är en gammal och otydlig bild. Den förställer mig och min son sittande på vår altan. Vi hade ett stort vitt trähus på södra sidan om Sundsvall. Än i dag så kom jag ihåg känslan när jag satt där med min lilla fina son och matade honom med nappflaskan. Jag hade utsikt över vår trädgård som var full av både äppelträd, plommonträd, krusbärsbuskar och svartvinbär.

 

          

 

Min mamma hade stickat mössan åt honom och det var en sån där som ser lite "Fantomenaktig" ut...  Fast på bilden hade den åkt upp lite. Jag hade det rätt bra ekonomiskt just då med egen bil, stort hus och ett arbete som kontorist på ett fackföreningskontor. Då var jag gift med min sons far. Som ni säkert förstår så var detta på 70-talet.

 

   

 

Jag är lite kärringen mot strömmen så jag tar med denna bild också för han ser så mätt, nöjd och belåten ut. Nappflaskorna på den tiden såg likadana ut så det fanns inget att välja på. Min son har en brun jeanshängselbyxa på sig och en färgstark randig jumper. På fötterna ett par mockasiner. Synd att det inte är i färg. Det fanns naturligtvis färgfilm då också. Jag hade min naturliga hårfärg och det hade jag ända tills jag började bli gråhårig. 

 

             

 

Sen skall man skriva 3 saker som ligger en varmt om hjärtat.

 

1. Min man, son, och övrig familj, släkt och vänner. Plus syrran och svågerns härliga katter som också betyder mycket för mig. FL finns i mina tankar.

  

2. Vaggeryd, vårt underbara samhälle som jag tillbringat 10 år i nu.

 

3. Att njuta av det lilla i nuet.

 

         

 

Sen skall man vidarebefodra detta till 5 av sina bloggvänner.

 

Jag skickar denna award vidare till:

 

Jag klarar inte av att välja ut 5 st så jag skickar den vidare till alla mina bloggvänner och har ni tid och lust så kan ni ta till er denna.

 

               

Av Malin wiper - 25 oktober 2010 07:42

     


God morgon! Hoppas ni sovit gott och har en bra dag att se fram emot. Själv skall jag ut på min promenad. Min man har hela dan spikad med aktiviteter. Först museieföreningen sen projektet och sist gymmet....  Jag skall i  försöka hinna med lite annat än promenaden också. Jag träffade två damer ur promenadgruppen som jag var med i flera år för ganska länge sen nu och dom ville att jag skulle komma tillbaka. I så fall måste jag gå två promenader för mindfulness måste man gå ensam och varva ner med en hastighet som inte gör en anfådd. Fast det gör ju inte ont att gå två gånger...  

 

  

 

I fredags så överraskade min man mig med Saby O´s första cd som inte finns att köpa i Sverige utan man måste ta den från Tyskland där hon bor. Det var henne vi såg i Jönköping som tillfällig gatumusikant och jag höjde henne till skyarna. Klicka här för att gå in och läsa det inlägget. Fast ni måste scrolla ner en bra bit på sidan för att komma dit och då står det: Gunnar Carlberg, Saby O´. Dessutom signerade hon skivan.

 

        

 

Min man pratade med henne ett tag eftersom Mr T kan Tyska jättebra och hon skickade även med ett signerat foto. Min man är en sån som överraskar och rätt som det är så kommer han hem med nåt till mig när jag minst anar det...      Saby O´håller just nu på att spela in en ny cd och vi har råkopian som vi köpte när vi träffade henne. Hon var ännu bättre live. 

 

       

Här ser ni hur det såg ut när hon spelade. Hon turades om med Gunnar Carlberg som verkade vara den som tog henne till Sverige. Det var dom bästa gatumusikanter jag hört på år och dag. 

 

Klicka här för att komma till hennes myspacesida. 

 

 

I dag säger jag "Bu" till postverket som har försämrat utdelningen av post. Förut fick vi posten mellan 11.00-12.00 nu kommer posten 15.30...  Fast vad trodde jag?...allt tenderar till att bli sämre.

 

    

 

Detta skall föreställa en brevlåda. Klicka här för att se fler ovanliga och roliga brevlådor.

 

Nu önskar jag er alla en fin måndag...  sköt om er...  

 

Här en passande låt med Secret Service "Ten O´clock postman". Sångaren Ola Håkansson var förut med i Ola & The Janglers. Han är nu skivbolagsdirektör sen länge.

 

 


I slutet av 70-talet var jag ute på "date" med en kille som var en kopia av sångaren i detta klipp "Ola Håkansson"... ...        


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards