Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Malin wiper - 20 oktober 2010 21:45

        

 

Här sjunger Willie Clayton "Rocking Chair". Jag har aldrig hört denna sångare förut...  Klicka här för att komma in på Willie Claytons hemsida. Klicka här för att läsa mer om honom. Han är född 1955 i Indianola. Har spelat sen 1969. Musikstilen är Southern soul.

 

            

         

 

Den här stolen som föreställer en gungstol hittade jag här. Det finns andra gungstolar att se på den sidan också.

 

Av Malin wiper - 20 oktober 2010 19:02

            


Vi blev kvar länge i storstan för jag letade på alla second hand efter grej till en annan slags nåldyna som jag skrev om förut. Jag hittade 4 st grejer som jag skall göra i ordning och visar upp så fort dom är klara om jag fixar det. Jag hittade allt på "Samhjälpens" second hand i Huskvarna. Här ser ni min utsikt från Akupuntören. Vår bil är den röda lilla på parkeringen.

 

  

 

Dom har snyggat till fasaden på huset mittemot Röda Korsets second hand på Klostergatan. förut var det smutsvitt men nu en jättefin grå nyans med fönster som har en underbar rödfärg på snickerierna.

 

            

 

Förutom att hitta nåldynegrejerna på Samhjälpen så fanns där ett par fullt moderna och nyss inlämnade vinterstövlar i riktigt skinn och mocca för endast 80:- så jag slog till direkt. Dom var jättesköna och har en slags kilklack. Det är så svårt att fota svarta saker. Jag skall bara putsa upp dom lite nertill med svart skokräm. Jag har då aldrig fått tag på stövlar på second hand. Dessa duger ju till vardags.

 

   

Jättefina gamla gungstolar som jag borde sitta och gunga i numera...     

 

          

Detta skarpt gula skåp var lite över det vanliga och jag tror det var nån slags designad möbel. Det var svårt att fota för skåpen står som i en gång nära varandra. Dom vill ha 500:- för skåpet. Hade jag plats och ett rum där det passat in så skulle inte jag säga nej.

 

       

 

Det är som lite snedställda cd-ställ i skåpet och instickningar av vanligt trä som synes längst nere och uppe på bilden. Det var faktiskt väldigt läckert om man skulle blanda det med rätt möbler. 

 

   

 

Väldigt eleganta och väskötta koppar som såg ut att vara från 40-50-talet.

 

  

 

   

 

När man sen tittar under så är dom inte gamla alls utan en "Duka" produkt som heter "Noblesse". 

 

     

 

     

 

Det fanns både gräddkanna, sockerskål mm till servisen.

 

  

 

Vi var en sväng till IKEA också. Där var det "Jul igen"...   

 

  

 

Vi har börjat mata våra småfåglar och då passar änderna på att äta överskottet nedanför fågelautomaten.

 

          

Jag tvingade ut min man för att hälla ut lite extra åt änderna...    

 

   

 

Av Malin wiper - 20 oktober 2010 09:21

                              


Som ni förstår av bilden ovan så skall jag på akupunktur i dag...    . Vi vaknade bara för en stund sedan så man känner sig lite mosig. Mr T gör frukost medans jag bloggar...  bra arbetsfördelning, va?.   Min man måste nu köpa lite sportkläder för han börjar på allvar på gymmet "Hälsoborgen" på fredag. I går var det inskrivning och han fick berätta om sina krämpor och annat så dom kan lägga upp ett träningsprogram. Han sa att hälsoborgen blivit jättestort och populärt i samhället, man får även en egen personlig tränare som ser till att man gör allt rätt. Jag blev jättesugen på att börja där själv för han sa att folket såg ut att trivas och det såg jättefint ut där. Dom som går där är allt från jätteunga till 90-åringar. Dom har billigare priser för sjuka och arbetslösa. 

 


 

   Nu önskar jag er alla en härlig onsdag (lilla lördag) sköt om er...  

 

Klicka här för att komma in på Franqoise Hardys hemsida

 

        

 

Françoise Hardy, född den 17 januari1944, är en sångerska, gitarrist och skådespelerska. Hon var en av Frankrikes populäraste popartister under 1960-talet. Hardy kännetecknas av sina minimalistiska arrangemang och sitt Shangri-La-liknande sound. En av hennes största hits i Frankrike blev Tous les garçons et les filles från 1962.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards