Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Malin wiper - 4 oktober 2010 21:30

         

 

Jimmy Nail är född 1954 i Newcastle och är en brittisk skådespelare och sångare. Han har medverkat i tv-serien spender och crocodile shoes, han skrev även manus till den serien. På filmduken har han medverkat i Evita och still crazy. Jimmy Nails främsta kännetecken är ett något oborstat utseende och en bred newcastledialekt 


  

Av Malin wiper - 4 oktober 2010 16:17

  


  


I fredags besökte jag även vår intredningsbutik "Butik Ingelund" som ligger så naturskönt nere vid kvarnen och vattnet.

 

        

 

Ägarinnan har satt ut fina och informativa skyltar på strategiska ställen i samhället så att folk skall hitta dit. Det ligger ju lite utanför centrumkärnan.

 

          

Vi passade på att köpa lite kryddor, saft och sylt som är av hög kvalitet och jättegoda. Min man älskar deras "Havtorns" dricka.

 

         

Dom hade fått hem godsaker i form av tryfflar som skall vara jättegoda och är förpackade som strutar, dom finns i olika smaker.             

 

              

Så här ser nästa ut i lite mörkare träslag  

 

          

 

Sen fanns det denna som kostar 89:- och den köpte jag själv och nu sitter den i vår yttre lilla hall och pryder upp så det känns som ett litet rum. Den är i smide.

 

           

Så här ser det ut på håll. Under har vi vårt skoskåp.

 

       

Ägarinnan Christina har väldigt mycket med spagrejer i fina tygpåsar och annat. Sen finns det lösa flaskor också med oljor, kroppslotion mm.      

 

    

Här en annan sorts förpackning med tvål och andra spagrejer. Det är så smakfullt inslaget.      

 

                          

 

       

Hon hade fått hem ett album som är till för att sätta in bilder på sitt hem. Det var jättefint.

 

       

 

Dom hade möblerat om lite så nu hade smyckena ett eget bord vid fönstret.         

 

   

Hon som tillverkar smyckena som finns hos Butik Ingelund heter Ulrika Fosshagen. Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 

    

          

 

Hon hade även fått hem en tvål som tar bort fläckar och heter just "Fläcktvål". 

 

         

 

Förra gången såg jag inte denna tekanna som hör till koppen jag köpte sist jag var där.

 

        

 

Så här ser koppen ut som jag själv använt både som blomkruka och godisskål. Nu står den som prydnad tills jag använder den igen.

      

             

Av Malin wiper - 4 oktober 2010 07:29

          

 

Klicka här för att komma in på Cat Stevens hemsida. Han heter numera Yusuf.                

 

Cat Stevens, född 21 juli 1948 i London som Stephen Demetre Georgiou, går under namnet Yusuf Islam sedan 1978, är en brittisk sångare, gitarrist och låtskrivare med svensk-grekcypriotisk bakgrund. Cat Stevens har sålt 60 miljoner album världen över

 



Jag skall på akupunktur i dag och tänker ta tåget och det går redan 09.50

Skall vara där 11.39 Därför kommer jag in på era bloggar när jag är hemma igen. Det ser ut att skina upp ute men blåser lite höstvindar. I går var det nästan stormvarning.

 

 

                  

Tack för era kommentarer som väntade mig här på morgonen...  

   


Banner Makers


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards