Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Ritz Konditori!

Av Malin wiper - 25 oktober 2010 17:22

  


När min man var klar med allt utom gymmet så tog vi en sväng till Ritz Konditori för vi ville äta en Caesarsallad igen för den var så god...  . Tyvärr så fanns den inte i dag men istället hade dom currykycklingen så jag tog den. Min man testade deras grekiska sallad. Man får snart fundera på att abbonera bord på Ritz...  så gjorde dom förr på sitt favoritcafé eller restaurang.   

 

  

 

Så här ser den grekiska salladen ut. Kolla hur dom lagt kyckligen...  som en propeller, det var jättekul. Salladen var superb sa Mr T och tog en tugga till...  Min mat har jag visat flera gånger, se kategorier "café o restaurang" 

 

         

På borden stod dessa fantasifulla skapelser i form av silverfärgade burkarkrukor med slingerväxt och en lök på toppen...

 

          

Jag kan inte vara med på bild just nu för jag har dåliga hårdagar och måste gå och klippa mig. Hade tänkt spara ut håret men när man plattångar det så mycket så blir det slitet än om jag har värmeskydd på håret före. Då får min man agera på bild istället men han lyder mig inte när jag säger att han skall se lagomt glad ut. Eller så gör han en massa vansinniga miner så jag håller på att skratta ihjäl mig...   

 

   

I dag hade dom en ny sorts smörgås som heter "Thai" och består av röd currypasta, philadelphiaost, räk och kräftstjärtar, isbergssallad och morötter. Jag tror att det är en sån som dom värmer.

 

     

Klicka här för att komma in på Diana Kralls häftiga hemsida.

 

 

 
 
janet

janet

25 oktober 2010 23:04

heeeeeeeej wiper, det var längesedan, roligt att du är kvar här, och din bölogg är lika fin och rolig ännu ser jag. härliga bilder, kraaaaaaaaaam till dig

http://janet65

Malin wiper

26 oktober 2010 00:01

Vad roligt att höra ifrån dig janet ;) har undrat så hur du har det. Jättekul att du tittar in. Vad glad jag blir. Jag har varit på väg att sluta blogga många gånger och haft bloggvila själv och försöker nu att blogga lite mindre och ta bloggfri dag bland. Jag saknar dig men förstår dig också för man blir som besatt. Hoppas allt är väl med din familj också. Du bor ju där jag bott i 5 år på 80-talet och jag antar att du bor kvar i stan. Tack för dina fina ord om bloggen ;)

Jag önskar dig och din familj allt gott och jag hoppas vi hörs igen

Varmaste kramar från Malin

 
Sussi

Sussi

26 oktober 2010 07:35

Dom har alltid så mycket gott på Ritz. Förstår att ni går dit ofta och äter. Ni är så duktiga och äter nyttigt också :)

Vilken underbar bild på dig och sonen. Jättefin

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

26 oktober 2010 09:34

Ja du det är så frestande när man har ett sånt konditori i samhället. Vi försöker att äta nyttigt och lagomt mycket men vi fick en frossperiod som vi nu tagit oss ur. Kul att du tycker att bilderna på sonen och mig är fina.

Ha en bra dag
kram

 
Helga

Helga

26 oktober 2010 08:48

vad gullig din man är som ställer upp på foto här i bloggen, det vägrar min göra ;)

Jag fick med en tokig bild av honom när han slog ängen i somras på facebook iaf...

Ha en fin dag!

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 oktober 2010 09:33

Ja han bryr sig inte och är hur cool som helst ;) Jag får nog skaffa mig facebook i alla fall ;)

Ha en fin dag
kram

 
Daniel

Daniel

26 oktober 2010 09:18

åååh vill testa på allt, ser såå gött ut!

http://danielfagerholm.webblogg.se

Malin wiper

26 oktober 2010 09:31

:)) Det är gott också. Jag önskar att man kunde äta allt gott utan att gå upp.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards