Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Malin wiper - 18 oktober 2010 17:11

          


I går såg jag en film som heter "Familjen Jones i regi av Derrick Borte. Det är en drama/komedi och i rollerna ser man: Demi Moore, David Duchovny, Amber Heard, Gary cole, Glenna Headly mfl. Filmen hade biopremiär 14/5 2010.

 

                     





Familjen Jones – mamma Kate (Moore), pappa Steve (Duchovny) och tonåringarna Mick och Jenn – är den perfekta familjen, som alla i det nya kvarteret avundas. Men i själva verket är de professionella produktplacerare; deras perfektion är ett skyltfönster för diverse livsstilsprodukter som de planterar hos grannar och nyfunna vänner.      


  


Filmen gick att se men skådespelarna var inte så engagerade som man hoppats på. Ämnet är aktuellt eftersom reklamen har blivit mer påträngande i våra liv både på tv, film, datan och andra ställen. Truman show var en höjdare och tog detta ämne till högre höjder medans denna film blev mer en gäspning. Den hade kunnat bli mer raffinerad om man arbetat lite mer på manus och skådespelarsidan. Jag anade ugglor i mossen direkt när familjen kom i sin bil och skulle flytta in i ett område där folk var stadd i kassan. Tonårsbarnen i baksätet såg lite överåriga ut för att vara tonåringar. Det är bara en låtsasfamilj och i själva verket så är dom där för att jobba med reklam. På slutet får det oanade konsekvenser för en av grannfamiljerna. Berättar inte mer nu om nån skall se filmen.

 

  

 

Jag ger den inte mer än 2 filmprojektorer av 5 möjliga 

 

     

 

 


yellow rose
Flower comments and graphics

Av Malin wiper - 18 oktober 2010 14:09

  


                           


Här kommer lite bilder från dagens mindfulnesspromenad.

 

          

 

Jag valde i dag vägen ner mot Hjortsjön och den fina stigen där dom fina husen finns "Gräddhyllan".

 

   

 

Höghuset som ligger nära vattnet är nu inflyttningsklart.    

 

        

Här fortsätter stigen.

 

      

 

    

    

Här ser man vårt nya kulturhus som ligger bredvid biblioteket.

 

       

 

   

       

   

   

               

 

         

    

    

Framsidan fukishusen som sitter ihop och bildar bananform. Jag har fotat mycket av detta förut.

 

                 

          

 

Ritz konditori säljer just nu glass till halva priset...  

 

            

 

Klicka här för att komma in på Shakin´s Stevens hemsida. Här sjunger han "Sea of love" som är ledmotivet till filmen med samma namn från 1989. Filmen är regiserrad av Harold Becker.

 

 

Av Malin wiper - 18 oktober 2010 07:59

Myspace Comments
Nice Day Comments -


I dag är vi uppe med tuppen och har sovit bättre än på länge. Solen har inte tittat fram än men det ser ut att bli ytterligare en fin dag. Mannen har fullt upp i dag med både museieföreningen och sitt projekt. För mig gäller promenader och lite övningsprogram för nacken.

 

            

 

Vi har fått reda på att det skall bli återväxt i min mans släkt. Min mans bror och hans fru som bor uppe i Piteå skall bli farmor och farfar...  Dom har två vuxna barn, en flicka som bor i Norge och en pojke som bor i Piteå och det är han och hans sambo som skall få barn.

 

                    

 

Dom har nyss varit på ultraljud och vet nu att det blir en pojke...  Jag känner mig själv delaktig också eftersom jag är ingift i släkten och både jag och Mr T glädjer oss oerhört åt det nya tillskottet i familjen...   Jag har ju själv inte fått några barnbarn så det är hur kul som helst. Hoppas att vi kan resa upp dit så småningom och hälsa på. Jag har inte varit upp på flera år men min man var där 2008 två gånger. 


Vi utbringar ett stort grattis till dom blivande föräldrarna D & L....    

 

Sen önskar jag er alla andra en bra och händelserik måndag...  


Här kommer en barnvisa som jag själv växt upp med. Fast här blir det en upprockad version som är mer tidsenlig....  Klicka här för att få texten till visan

 

                          

 

Det var så roligt jag måste skratta är en barnvisa med text av Lennart Hellsing och musik av Knut Brodin som publicerades första gången 1947 i boken Nyfiken i en strut

 





 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards