Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Malin wiper - 2 oktober 2009 18:54


  

När vi kom hem var jag så uppe i varv och kände för ett glas vin. Har inte druckit på länge eftersom jag går på viktminskning men ett glas nån gån då och då gör ju inte så mycket. Vi var inte så hungriga så vi ville ha så mastig mat så min man åkte till vår närmaste pizzeria och köpte varsin hamburgare med bara grönsaker. jag tar bort överdelen så det inte blir för mycket bröd.

 

   

Vinet vi korkade upp är jättegott och milt, verkligen lättdrucket.

Det heter "Rose Mount" Shiraz Cabernet. Ett rött vin från 2008 med 13.5% vol. Det är ett vin från Australien.

 

                                          

 

 

Vinet har ett inslag av björnbär och plommon, eucalyptus och vanilj.

Vinet passar till stekta rätter såsom lamm eller nötkött.

 

Vinet har nr 26319 och kostar 69:- 

 


Av Malin wiper - 2 oktober 2009 18:15


  

Till slut kom våra grannar hem och när vi var på väg till dom så dök vår trevlige Plåtslagare upp med sina söner. Här ligger nu resten av delarna som skorsstenen skall kläs in i.                        

 

Vi blev jätteglada och sen gick dom upp på taket med en sån grace och balanssinne så jag önskar jag hade detsamma och även slapp svindel Glad.

 

   

Här står alla tre och jobbar för att få vår skorsten färdig. Kolla in vad avslappnade dom ser ut.

 

   

Här en häftig närbild som min man tog.

 

   

Nu har dom gjort två sidor och det ser helt fantastiskt ut. Vad lycklig man blir när man kan få lite upprustning på huset Glad.    

   

Tvärs över gatan bor grannarna och nu sitter vi här och dricker kaffe och äter tårta alla utom jag som tar en liten kaka istället. Jag känner mig så duktig att jag kan motstå. Tar jag en tårtbit så kommer sötsuget som ett brev på posten.

 

   

Dom har sin dotter där och några andra vänner som hjälper dom med flytten. Vi hade en toppenstund tillsammans och allt blev så lyckat. Våra grannar har aldrig bott i lägenhet så det blir en stor omställning som jag hoppas skall gå bra.         

 

Grannmannen Mr K bjöd min man på whiskey och den var supergod enligt min man Glad. Vi blev där ganska länge men till slut måste dom fortsätta med sina flyttbestyr.

 

Det kom upp en massa änder från ån som ville ha lite mjukt bröd. Mr K kom med brödet och dom närmade sig så mycket att man nästan kunde ta på dom. Det var 4 hannar och en hona.

 

   

Här en liten vy som visar hur fint och nära vattnet grannarna har bott. Dom har både brygga och båt.

 

Av Malin wiper - 2 oktober 2009 14:19


Här sitter vi nu och väntar efter att ha varit in till samhället och köpt både tårta och blommor till grannarna som skall flytta. Dom är inte hemma men vi fick reda på att dom sitter och äter på Restaurang Martini med sin dotter som är här för att hjäpa dom lite innan flytt. 

   

Vi köpte rosor och en slags möjlhämtarvas som ser rätt fin ut.


   

Sen gick vi till Ritz och köpte denna fina pärontårta. Vi har ju ändå bott brevid varandra i 9 år och umgåtts en del. Hoppas dom kommer snart så vi kan gå över dit.


Jag har har det sista halsbandet jag köpte av Pisan på mig i dag till en gråvit jumper som jag köpte på rea i augusti men då var den lite för trång. Nu sitter den jättebra. Halsbandet gick bra till.


      

Tyvärr blir aldrig färgerna rätt än om man försöker ändra i bildprogrammet.



Allt detta är tårtor som går att äta Kyss

Av Malin wiper - 2 oktober 2009 11:21


  

Jag är så glad att ha Chuck Berrys autograf men ledsen att jag aldrig haft tillfälle att gå på hans konserter. Han har ju varit rätt mycket i Sverige och uppträtt. Syrran och svågern har sett honom live Glad och sa att han är helt enorm.

 

   

Denna fick jag av min autografvän Mr H 1978.

 

          

 

Chuck Berrys Hemsida. 

  


Chuck Berryär nu 82 år gammal men turnerar fortfarande.

 

Av Malin wiper - 2 oktober 2009 10:48


  


I går flyttade ett  grannpar från sitt hus. Dom har bott här sen vi flyttade in för 9 år sedan. 

Båda har varit väldigt pigga och riktiga partymänniskor som njutit av livets goda. Vi umgicks rätt mycket i början när vi flyttade hit och hade fester hos varandra för dom var så unga till sinnet.

 

Ibland satt vi på deras altan och njöt av utsikten ner mot vattnet. Min man och han drack whiskey medans vi kvinnor gillade mest vitt vin. Nu har dom flyttat till ett höghus mitt i samhället och jag vet att dom drog sig för att ge sig av från huset som dom trivs så bra i. Vi skall åka ner om en stund och lämna en blomma till dom och ta med lite kaffebröd och sitta och prata en stund i deras nya lägenhet. Hoppas dom är hemma bara.

 

   

Vi har inte umgåtts så mycket dom sista åren för vi har varit sjuka i så många omgångar och inte orkat. Vi var på en Ålandsresa med dom för 2 år sedan och hade rätt kul. Jag gick på kryckor just då, hade nyss fått en ny höftled men jag hankade mig fram och kunde även ta några stapplande steg på dansgolvet Glad.

 

Dom har ju inte mist huset helt eftersom en av deras söner köpt huset. Dom har två små barn så det passar ju utmärkt och här i kvarteret har det just nu blivit ett generationsbyte och många gamla har försvunnit och nya yngre har flyttat in i husen.

 

 

Av Malin wiper - 2 oktober 2009 09:55


  

I dag är man inte uppe med tuppen precis Rynkar på näsan Jag somnade inte förrens 02.00 var alldeles stirrig och vet inte varför. Mr T gör iordning frukost nu medans jag bloggar. Han har sovit lika länge som mig.

Vi har fått kantareller några år i rad av ett grannpar som vi umgåtts  lite med. Det finns hur mycket kantareller som helst i skogarna här. Vi kom att tänka på att vi har träden full med äpplen som vi inte äter så det blev till att plocka ihop några påsar och sen stegade vi över till deras hus och dom blev jätteglada för dom älskar äpplen. Vi får idka byteshandel hädanefter Glad 

 

   

Min man gjorde iordning kantarellerna i går och fixade en god sås som räcker till tre omgångar. Förra veckan fick vi också svamp så vi har i frysen flera klara såser på väntan att få avnjutas. Min man är en pärla. Han lagar bättre mat än mig.


 

Vi var in på second hand en sväng i går och jag hittade två fodral till små tändsticksaskar. Dom hade ett emblem så min man letade på datan i går utan att finna detta, jakten går vidare Glad.

 

   

Så här ser dom ut. Är det nån som känner igen detta emblem?.

Skall kolla om det går att få tag på så små tändsticksaskar. Det är ju inte klokt egentligen man börjar samla på tändare och står sen med både tändstickor och askfat, det blir som en kedjereaktion. Jag måste nu köpa ett större glasskåp. Det är smockfullt och går inte att ha nån ordning som det är nu.

 


Jag hörde en jazzångerska hos Skavlan på tv 1 som heter Melody Gardot. Hon är bara 24 år och så mogen röst redan.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards