Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Stirrig morgon...

Av Malin wiper - 2 oktober 2009 09:55


  

I dag är man inte uppe med tuppen precis Rynkar på näsan Jag somnade inte förrens 02.00 var alldeles stirrig och vet inte varför. Mr T gör iordning frukost nu medans jag bloggar. Han har sovit lika länge som mig.

Vi har fått kantareller några år i rad av ett grannpar som vi umgåtts  lite med. Det finns hur mycket kantareller som helst i skogarna här. Vi kom att tänka på att vi har träden full med äpplen som vi inte äter så det blev till att plocka ihop några påsar och sen stegade vi över till deras hus och dom blev jätteglada för dom älskar äpplen. Vi får idka byteshandel hädanefter Glad 

 

   

Min man gjorde iordning kantarellerna i går och fixade en god sås som räcker till tre omgångar. Förra veckan fick vi också svamp så vi har i frysen flera klara såser på väntan att få avnjutas. Min man är en pärla. Han lagar bättre mat än mig.


 

Vi var in på second hand en sväng i går och jag hittade två fodral till små tändsticksaskar. Dom hade ett emblem så min man letade på datan i går utan att finna detta, jakten går vidare Glad.

 

   

Så här ser dom ut. Är det nån som känner igen detta emblem?.

Skall kolla om det går att få tag på så små tändsticksaskar. Det är ju inte klokt egentligen man börjar samla på tändare och står sen med både tändstickor och askfat, det blir som en kedjereaktion. Jag måste nu köpa ett större glasskåp. Det är smockfullt och går inte att ha nån ordning som det är nu.

 


Jag hörde en jazzångerska hos Skavlan på tv 1 som heter Melody Gardot. Hon är bara 24 år och så mogen röst redan.

 
 
Lisa

Lisa

2 oktober 2009 12:02

Tack snälla goa du för kommentaren,,och namnförslagen på kissen..
När jag såg detta emblem kände jag igen det direkt..En av mina bröder hade ett sånt märke som jag minns när jag var liten,,Men jag vet ej exact vad det står för,,men tror på typ Gefle vapen,,Typ nåt läns märke..
Jag har det liksom på tungan men kommer inte på det,,

Ha en härlig fredag nu goa du.. kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

2 oktober 2009 14:04

Lisa: Det var så lite så, skall tänka lite mer. Tack för tipset om emblemet men jag har inte hittat det rätta än utan Gävle har ankare men det kan vara nån förening i Gävle så vi söker vidare.

Ha en fin fredag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards