Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Malin wiper - 3 oktober 2009 18:35


     


   iper önskar er alla en härlig kväll Kyss

Av Malin wiper - 3 oktober 2009 17:27

   

Det fullkomligen vräker ner regn här och så typiskt när vi hade tänkt promenera hem efter Lalla Hansson. Nu måste en vara nykter och köra bilen. Det går inte att promenera hem som det ser ut nu men allt ordnar sig till slut. Mr T var ner till Restaurangen för att fråga när man bör vara där och dom sa att det var bäst att komma redan 19.00 fast Lalla börjar inte spela förrens 21.00 men vi ska ju äta också. Det brukar bli fullsatt sa dom. Sen sa ägaren att det brukar bli dans också Glad Det var två år sedan jag dansade så det är på tiden.

 

             

Jag skall snart plattånga håret, har sminkat mig klart och satt på nagellack. Misstänker att håret lockar upp sig igen innan vi hunnit dit. Det blåser rätt mycket också. Har inte sovit så bra i natt och haft mardrömmar. Min man sa att det varit fullmåne och det förklarar ju saken. 

Mr T får dricka lättöl medans jag tar lite vin, han föreslog det själv Kyss Allt blir så stort när man inte varit ute i svängen på länge.  

 

Nu skall jag välja vilka utav Pisans smycken jag skall ha till min nya blus. Jag har några att välja mellan som kommer att passa jättebra. 

         

Lalla Hansson är mest känd för låten "Anna och mej" men jag är inte så förtjust i den så jag sätter in en annan där han sjunger en cover.


  

Mae West var en häftig kvinna som gjorde vad som föll henne in och det var inte så poppis på den tiden. Hon var en Amerikansk Skådespelare och dramatiker. Sång och dans ingick också i hennes konst.

Av Malin wiper - 3 oktober 2009 13:14

                                                   

 

 

Detta roliga klipp hade jag med på min förra blogg. Det som är så kul är att tre manliga skådespelare imiterar gruppen som Gladys Knight ofta brukar ha med sig "The Pipes". Skådespelarna är Ben Stiller, Jack Black och Robert Downey Jr.

 

  

Av Malin wiper - 3 oktober 2009 10:35


  


Vi har inget badkar och risken är ju att man fastnar Skrattande

        

Jag som chokladälskare blir lyrisk av denna bild Skrattande det har dykt upp produkter för huden på senare år med choklad i som ingrediens. Vi har själva ätit sås till mat med choklad i på Café Lakatos när vi var på chokladprovning där för ett tag sen, det var supergott. Vi köpte även en marmelad med choklad som man  skulle stryka på bröd. Chokladen skall vara som en krydda inte för mycket. Choklad är välgörande  men i lagom mängd och en fin chokladsort i rätt procenthalt. Den optimala halten skall ligga mellan 62-72%. Den vanliga ljusa chokladen är inte lika nyttig och har man ätit den mörka så smakar den vanliga bara knäck och kola. Har man vant sig vid den mörka så finns inget godare eftersom den innehåller så mycket cacao och smakerna riktigt krämar sig i munnen.

 

   

Här kommer ett klipp av en grupp som heter "Hot chocolate" Dom började spela 1969 och håller på fortfarande Skrattande (det där blev nog lite felformulerat). 

 

 

 

Av Malin wiper - 3 oktober 2009 10:02



   

Här en kopia i plast på en Cubacigarr som jag haft i min tändarsamling jättelänge. Sen ett askfat och en konstgjord cigarrett som var rätt vanliga tändare förut men nu finns dom inte att köpa längre. 

   

Här ser ni den overkliga cigarren som inte är så bra gjord utan ser rätt plastig ut på nära håll men ändå rolig att ha.

   

   

Hittade en funktion som jag inte sett förut. Om man trycker upp den lilla skylten mitt på så kan man dra upp den och en cigarrhålare dyker upp Glad. Där ser man vad dåligt jag undersökt mina tändare.


   

Denna häftiga Zippotändare hittade jag på en M3 Digital world. Läs nedan: 


 

Om man skulle utse den mest klassiska cigarettändaren genom tiderna skulle säkert Zippos tändare med flip-lock komma högst upp i listan. Nu finns det emellertid ett alternativ till tändaren för den som vill ha något med samma design för Zarva har gjort en MP3-spelare som ser ut precis som en Zippo-tändare. Spelaren heter Zarva Zippo, men dessvärre verkar det inte finnas något flip-lock vad vi kan se på bilderna av spelaren. 

   

På insidan verkar Zarva Zippo var en rätt ordinär för att inte säga enkel MP3-spelare. Den har en liten display, inbyggd mikrofon, bara en gigabyte minne och spelar MP3 och WMA och en del andra format. Exakt vilka andra format det rör sig om framgår dock inte. Anslutningen till en dator går via USB 2.0 

       

Av Malin wiper - 3 oktober 2009 08:48


  

Ja då var det bara att gå ut och ställa sig på livets scen igen. I dag känns det lite extra pirrigt nästan som om jag skall stå där själv och hålla tal för full salong och det var det ett tag sen jag gjorde. Vi har inte varit ute på kvällen och roat oss på flera år och nu skall det ske än om i liten omfattning. Det känns jättekul och spännande.

 

   

Restaurang Martini är en ny restaurang som vågar nya grepp. Dom tar hit underhållning varje månad. Nu kommer Lalla Hansson en gammal popsångare som sjöng i ett band som hette "Fabulous four" Numera är han trubadur och åker omkring på olika ställen och uppträder. Jag är väl inget fan av honom men tycker han sjunger bra och det kan bli kul att se hur han är i verkligheten. Känns lite som jag skall ut på uppdrag också eftersom jag skall ta autografen och foton, hoppas även få prata lite med honom.

 

                                  

 

Som ni har sett så har dom en Rosa bandetdrive denna månad och jag har skänkt en slant dit. Vem som helst kan drabbas av cancer och jag själv hade cellförändringar för 18 år sedan men kom in i tid så dom kunde ta bort en bit av det sjuka och sen dess har allt varit bra. Det behövs mer till forskningen.

 

                                           

 

I dag är det riktigt höstlikt ute med regntunga skyar och rönnen som står mitt på tomten ser fantastisk ut i sina röda och gula färger. Min man sitter vid sin data och svarar på frågor som står i vår Chokladtidning "journalChocolat" vi vill gärna vinna och få en resa till Trinidad Glad då får man även besöka chokladplantage. 

 



                            Ha en fin lördag Kyss

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards