Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Malin wiper - 27 oktober 2009 20:41

 

 

      


 

Sprid denna FREDSDUVA vidare i hela Världen....

 

Sprider den vidare från...Sparvöga

 

PEACE!

 

  

Av Malin wiper - 27 oktober 2009 19:18

  


Just nu skulle det inte sitta helt fel att slänga sig ner i detta massagebadkar nedan som heter "The whale" det är verkligen läckert. Hittade bilden på blocket och kan man slänga upp 15.000:- så är man lycklig ägare till detta.

 

   

Klicka här om ni vill läsa om badkaret.

 

  

Jag får nog krypa in i min vanliga lilla anspråkslösa dusch och drömma mig bort istället Skrattande

 

   

Vill man ha en annorlunda dusch så går denna loss på 100.000:-.  Förstår inte vitsen med den och man måste nog ha ett stort badrum.

 

Klicka här om ni vill läsa mer. Den är tydligen inte tillåten i sverige. 

 

Jace Everett med "Bad things"



Sköt om er i kväll 

Av Malin wiper - 27 oktober 2009 18:18

      

Nu har jag äntligen fått färdigt brevet till Helge Skog. När man inte tar autografen peronligen så är det vissa saker man bör tänka på. Jag har dragit ut mitt brev på ett fint kraftigt fotopapper. Vill man som jag gjorde nu sätta in ett foto också så går det bra. Jag vill ha två autografer en till min väninna ia också. I ett fint kuvert har jag lagt två syrafria dubbelkort i bästa kvalitet. Sen bör man skicka med ett frankerat svarskuvert.

 

   

Här ser ni korten och även två tändarpennor från min tändarsamling. Dom går även att skriva med.  

 

   

Här är Helge Skog med sin fru på en premiär. Dom är jättesöta ihop Glad.

 

    

Detta är Mikis Teodorakis Autograf som jag fick 1978. Han föddes 1925 på ön Chios, Grekland. Han är en grekisk kompositör, dirigent och politiker.

 

   

 

Vänsteraktiva Theodorakis blev under juntatiden 1967-1975 satt i fängelse och torterades. I sverige framförde Arja Saijonmaa, Sven Bertil-Taube och Lena Granhagen översatta versioner av hans politiska sånger. Tillbaka i sitt land har han suttit flera perioder i Greklands parlament. 

  

Hittar inte hans bästa låtar på Youtube.

Av Malin wiper - 27 oktober 2009 14:19

     

Jag skickade ut min man på ett fotouppdrag till vår thaimatskiosk. Paret som äger stället har tillfört samhället så mycket genom sin goda vällagade mat. Hon heter Nguyen-Tran och han heter San-A-Quan. Deras matställe heter "Nha-Trang är en stad i Vietnam, den är huvudstad i provinsen KHANH HOA. Det är en turiststad.

 

   

Min man fotade ägarinnan där hon står i kioskdelen. Både hon och hennes man är alltid glada och trevliga. Dom kommer från Vietnam.

 

   

Här står hennes man i köket på den nybyggda delen av restaurangkiosken. Det är otroligt rent och fräscht.

 

  

 

   

Detta är den nya utbyggnaden. I luckan beställer man sin mat eller också går man i byggnaden på höger sida och där kan man även sitta ner och äta sin mat om man vill.

 

   

Innan dom tog över efter förra ägaren så var stället på fallrepet och vi alla blev så glada att dessa härliga personer kom och blåste liv i anläggningen. Dom har hur mycket som helst att göra eftersom det blivit en sån succé. Alla älskar deras mat. Jag har varit på sk. fina restauranger och ändå inte fått sån här god mat.

 

    

Här ser ni hur mycket man får för 60:-. Vi delar på en portion för vi får inte i oss varsin så mycket är det. Detta är kyckling med curry och massor av grönsaker och svamp. Dessutom jättegoda cashewnötter som inte snålats på. 

 

    

Hittade en sajt med jätteroliga ätpinnar med laserljus Glad.

 

Klicka här om ni vill gå in och kolla på sajten.   


 

Tyvärr så har min man inte tagit så mycket kort som jag velat. Han trodde jag fotat kiosken förut och det har jag men till förra bloggen.

 

Nha-Trang får 5 vokpannor i betyg av 5 möjliga

  

Av Malin wiper - 27 oktober 2009 13:08

  


Min cykeltur blev 5 minuter längre i dag så det går åt rätt håll. Nu är jag uppe i 25 minuter. Min kondition har blivit så dålig att jag mådde illa av utmattning när jag kom hem så jag måste nog åka ut flera gånger om dan med cykeln ett tag framöver.

 

   

Här håller dom på att bygga svarta och vita ultramoderna hus där det varit ett fint grönområde som dom hade kunnat gjort nåt fint av istället.

 

   

Här fortsätter dom bygga och det blir rätt många hus. Dom har tydligen haft svårt för att få dom uthyrda och det beror nog på att dom är för dyra.

 

                                                             

 

   

Tänk att man fortfarande kan se såna här gamla uthus i samhället.

 

   

Så här ser huset ut som har uthuset på tomten.

 

   

Exploateringen fortätter på andra sidan sjön men där har dom lyckats lite bättre och arkitekturen på husen är så olika och många är jättefina.  

 

   

Här är jag på väg hem och ser detta fina fågelhus på en egen liten ö så fint och lyriskt. Dom som bor i huset ovanför har en härlig strandtomt med brygga och fina välskötta uthus.

 

   

Mackdöden har kommit till vårt samhälle också. Nu har vi två mackar kvar.     

 

När jag är inne och letar klipp om hösten på Youtube så råkar jag på detta som är ihopsatt av en av mina bloggvänner "Hemma hos oss"Det är från hösten 2008 och det måste vara hon eftersom hon har schäferhundar. Klippet är jättebra och fin musik. Hon är jätteduktig och gör hemsidor och annat på nätet.

 


Av Malin wiper - 27 oktober 2009 09:26

                                                                   


Ja då har man slagit upp sina gröna igen efter en mardrömsnatt som slår dom flesta skräckfilmer Skrikandes. Undrar om det kan bero på att det närmar sig Halloween Glad. Konstigt nog så känner jag mig inte trött ändå och ser fram emot min cykeltur som jag nu styr mot ett annat håll så bilderna blir variationsrika. Först skall jag renskriva brevet till Helge Skog så jag får det ivägskickat i dag.

 

                                  

 

I dag 16.00 börjar dom vaccinera riskgrupperna på vårdcentralen hos oss. Min man måste vänta tills han får besked hur hans värde på varanet ligger. Får han besked i dag så vaccinerar han sig. Jag är fortfarande osäker och vet varken ut eller in. Dom har verkligen misslyckats i den här frågan att få oss övertygade att ta vaccinet. Så mycket för och emot från läkar och forskarkåren har väl adrig förekommit förut. Därför måste man själv bestämma vad som känns rätt.

 

                                            

 

Jag är förvånad att jag fått så många läsare på sista tiden 171 unika eller hur dom räknar. Vilka kan dom alla vara? tro Glad Ni är i alla fall hjärtligt välkommen hit. Tyvärr har jag bloggtorka i dag. Det står helt still så jag återkommer när jag har nåt att förmedla.

 

  Ha det så gott i dag alla därute Kyss

     

Klicka här om ni vill gå in och kolla på en sajt som bildades för att hedra Monica Zetterlunds minne.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards