Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 mars 2024

Av Malin wiper - Onsdag 6 mars 10:15

 

När vi träffade min son sist så åkte vi även förbi Aspö Livs & Café i Strängnäs. Dit har vi varit några gånger men inte med min son så han tyckte det var roligt 

 

Det var två kvinnor som startade Aspö Livs & Café 2010 


 

Utanför butiken så ser man denna lilla Gulf mack där man kan tanka diesel. Sen gissar jag på att saken framför macken är en gammal såmaskin, men jag är inte säker så vet nån av er så skriv gärna en kommentar


 

Här ser man lite av den gamla matbutiken och längst fram några cafébord. Vi tänkte fika men vips så var det fullt där så vi får göra det en annan gång


 

Det är ju lite retro därinne  så denna gamla radio stod på en hylla högt upp och förgyllde lokalen

 

          

Donna Summer med On the Radio. Donna Summer dog 2012 i en ålder av 63 år


 

Dom sålde även dessa t-shirts med Gulfmärke. Min son har såna t-shirts i olika färger sen förut, och även solglasögon i Gulf stuk


 

I denna korg låg det stora Gulfmärken


 

En Veteranbil i leksaksstorlek


 

En gammal kundvåg med vikter, såna var det länge sen jag såg


   

Här blev jag nostalgisk för när jag var barn så åt man ofta nyponsoppa och i den hade man såna här mandel biskvier. Jag kom ihåg att jag njöt mest av mandel beskvierna   


 

På tomten stod dessa två bilar och den främre är en Chevrolet Pick Up från 1977


   

Här  är vi på väg ut till bilen igen och min son håller upp en flaska med öl som han köpte där. Vi köpte två såna till barbordet

 

 

Vi köpte med oss två flaskor Aspö Pilsner 3,5%. På flaskorna framtill står det även Aspö Livs & Café. Vi har ställt dom på barvagnen för att bjuda på vid nåt tillfälle. Vi köpte nåt mer också men både jag och min man kom inte ihåg vad..?, det känns oroande, nu kom jag ihåg en sak och det var såna här drinkpinnar i form av paraplyer, såna som man även kan sätta som dekoration i snittar. Snart dyker det upp vad vi köpte mer..  


          

Lisa Beat And The Liars Italian Sun (Carlifonia Sun)

 

I dag verkar solen titta fram men vi har än så länge bara nollgradigt. Det har varit så skönt och vindstilla flera dagar nu så det är bara att njuta. Vi kom upp lite sent i dag för jag hade hemska mardrömmar i natt och behövde därför sova lite längre. Sen är det bara att ge sig av ut på promenad och lite annat. Ha nu en så skön dag som möjligt kära besökare

 

                                              


Bliz  

 

#Aspö #Gulf #cafébord #radio #Donna #kundvåg #nyponsoppa #Chevrolet #Öl #Lisa

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards