Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 mars 2024

Av Malin wiper - Lördag 30 mars 16:30


          

Willie Nelson med Still not dead. På Youtube dyker klipp upp där nån dödsförklarat artister som fortfarande lever. Då skrev Willie Nelson denna låt och det tycker jag var häftigt. Grattis till Willie Nelson som fyllde 90 år i går. Han är en av mina favoriter vad gäller country. Han är ju både countrysångare, gitarrist, låtskrivare och skådespelare. Under sin långa karriär så har han givit ut 70 studioalbum och samarbetat med en lång rad kända musiker 

         

                                                  

 

Mitt mobilfodral med kortfack var så slitet så jag har länge behövt ett nytt. Min mobil är en Samsung Galaxy A51 och dom fodralen måste man köpa över nätet. Dom kostar mellan 135-499 kr så jag tänkte att jag väntar lite. Vi var ute och promenerade och sen gick vi in till centrum för att handla lite. När vi gick förbi Myrornas second hand så kände jag att jag måste gå in dit trots att vi var där häromdagen. 

 

Klicka här för att komma in på en sida där det finns mobifodral till min modell av mobil

 

  

Jag gick förbi ett bord där det låg plånböcker så jag stack ner handen och fick upp detta mobilfodral som såg helt nytt ut och priset var bara 49 kr. Jag tänkte att det passar nog inte till min mobil men där hade jag fel

 

 

Den passade som handen i handsken som dom sa förr. Jag vill ha mina kort, körkort och visitkort där så allt är på samma ställe. Jag har inte råd att köpa en ny mobil än i och med att min kamera nyss är slutbetald. Så småningom behöver jag en ny som jag även kan fota med för denna blir det inte så bra bilder med som min mans mobil som mycket nyare. Det är så mycket man behöver numera för att hänga med och utvecklingen går med rasande fart

 

         

The American Outlaws med Ghost riders In the sky. Klicka här för att läsa om The Highwayman

 

                 

Det blev två inlägg i dag på grund av att jag glömde sätta in Willie Nelson i går. Vi är nu uppe i 10 grader varmt och solsken så man får verkligen vårkänslor. Vi var ute så länge så nu skall vi äta en sen lunch. Nu skall vi bara ta det lugnt och kolla nån serie eller film. Hoppas ni har en fin påskafton hittills

 

 

En bild på en hare jag fotade 2020

 

#Willie #mobilfodral #Highwayman #hare  

Av Malin wiper - Lördag 30 mars 09:45


 

Här kommer lite fler bilder från Mel's Garage. Tänk när man hade såna här pappersprydnader som låg platta men sen drog man ut dom som på bilden, som ett dragspel. Sånt har jag växt upp med och har även haft lite sånt själv vad gäller både till jul och påsk. Är det nån som vet vad dessa kallas för?

 

Klicka här för att komma in på del 1 ang Mel's Garage. Klicka här för att se när vi var till Mel's 2021


 

Detta är en Chevrolet Parkwood från 1959. Det är en kombi byggd av Chevrolet från 1959 till 1961. Som kombimotsvarighet till Bel Airs personbilsserie representerade den mellanmelemmar i Chevrolet kombi-serien under dessa år, över de billigaste Brookwood-modellerna, men under lyxledaren Nomad 


 

Så här ser bilen ut framifrån.


 

Riktigt magnifik baktill också


 

En bild inifrån bilen

 

          

California Jubilee In Let's Twist again. Jag är så gammal så jag har dansat twist själv på popclubbarna som fanns i Sundsvall när jag var tonåring och även på andra dansställen. Det var superkul och man fick otrolig motion. Den blev väldigt populär med Chubby Checker. Han är nu 82 år gammal


 

Här en annan herrgårdsvagn som jag inte är säker på. Farfar Hebbe kom sen in och berättade att bilen kan vara en OLDSMOBILE VISTA CRUISER.

 

  

Det finns  mycket av nostalgi att kolla in på Mel's

 

 

I går unnade vi oss en långfredagsfika på Global Living. Där omges man av nostalgiprylar. Det är ett populärt ställe så det är alltid mycket folk där så det är inte så lätt att fota sakerna.

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg gällande Global Living från 2022

 

 

Vi valde varsin blåbärsmuffins med ostkräm och dom är supergoda

 

 

På en hylla kunde man se en vinyl LP av märket Capitol Records

 

          

The Beatles- Live At The Washington Coliseum 1964 med 5 songs. En dröm hade varit att få se The Beatles live men det har man fått stryka från sin bucket list för länge sen

 

                                                 

 

Vi har nu 7 grader varmt och strålande solsken. I går eftermiddag var det uppe i 12 grader. Vi sov lite länge i dag men ibland är det skönt att ligga kvar en stund. Nu är det bara att ge sig ut igen och i går kom vi upp i 6,8 km i promenadtid. Nu har vi påskafton och jag hoppas den blir bra för er besökare. Sköt om er och njut i stunden

 

#Mel's #Bel #twist #Global #blåbärsmuffins #Capitol #Beatles

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards