Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 mars 2024

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15


 

När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass

 

Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 mars i år


Min man tog en glass som heter Caffee Latte och han var supernöjd


   

Min son valde rom och sussin som han njöt så in i norden av. Det har hänt nåt med glass man köper på butikerna för den är inte lika god och  gräddig som förr. Det kanske är därför folk börjar göra egen glass. Fast hos Mel's har dom verkligen satsat på att sälja njutbart god glass


Själv valde jag tre sorters kakor för 20 kr och det var såna klassiker. Nostalgin bara flödade och jag tänkte på mammas supergoda drömmar (kakor). Till detta deras goda kaffe


 

Ett kul påskägg som låg på disken


   

Som vanligt när jag är där så fotar jag lite av deras bilar där det hade kommit in lite nya i nostalgiblandningen. Denna tjusiga bil ovan är en Ford Edsel


Nu fanns där en bensinpump Shell mot en vägg som lystes upp  


 

En Ford Mustang i en jättefin blå färg 


 

Lite filmaffischer kunde ses på en vägg. 


 

En närbild på en av sittplatserna vid det stora avlånga fönstret som går över hela framsidan. Det finns många olika sittplatser i den stora lokalen så det är bara att välja 

 

 

På en vägg kunde man se denna plåttavla i form av Walt Disney's Mickey Mouse

 

  

Även denna i form av Pep Comics Archie


Här ser man bord för två och en liten vy över stället


   

En Plymouth Prowler stod där och lyste upp och en sån har jag nog aldrig sett förut. Plymouth Prowler, senare Chrysler Prowler är en sportbil i retrostil tillverkad och marknadsförd från 1997 till 2002 av DaimlerChrysler, baserad på 1993 års konceptbil med samma namn 


  

Här ser man den lite snett från sidan. Jag fotade lite fler bilar också men dom ryms inte i detta inlägg

 

 

Nu hoppas jag ni får en lustfylld fortsättning på påsken.

 

Förr så målade jag ägg själv när jag bjöd hem folk och då  försökte jag få äggen så lika personerna som möjligt. Det blev som nåt slags placeringskort där dom fick försöka se själva vilket ägg som dom liknade..

 

                                                        

Vi måste in en sväng till centrum i och med att vår ena persienn gick sönder i går. Min man skall köpa reservdelar och laga dom för det har han gjort förr och det har blivit helt perfekt. Vi är lite trötta så vi tar det lugnt och går våra vanliga promenader. I går kom vi upp i nästan 7 km och det får man vara nöjd med 

 

          

Det fodras ju  lite nostalgi gällande musik också i detta inlägg. Det blir med The Honeycombs med Have I the right från 1964.  

 

 

 

Mel's #glass #kakor #påskägg #Ford #bensinpump #filmaffischer #Mickey #Pep #Plymouth #Honeycombs

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards