Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 mars 2024

Av Malin wiper - Måndag 4 mars 08:15


 

Vi åkte ju iväg till Hälla Shopping i går för att handla och då hade vi sån tur så vi såg ett gäng med veteranmopeder utanför köpcentrumet. Det var både yngre och äldre män som ägde dessa skönheter och var ute och åkte nu då våren visar upp sig lite.


                                    

 

Klicka här för att se när jag fotade gamla mopeder i juni 2021 nere i Västerås hamn


 

Här en röd snygg moped med sidoväska. Det är en Puch. Mopederna var välskötta till tusen och varje söndag 12.00 vid Elbakajen kan man se dessa och många fler. Dom samlas där och åker sen iväg på en tur. Jag och Mr T skall nån fin vårdag ta oss dit och kolla så jag kan fota lite


 

Några bilder från en höjd och som ni ser så står det en grå Puch bredvid den röda av en annan modell


         

Här kommer ett bildspel på veteranmopeder jag skapade 2019.


 

En pakethållarväska baktill som var jättefin och tidstypisk                


     

Det var en ung kille som ägde denna blå moped som stod där och såg tjusig ut. Jag tror det är en Monark. Rätta mig om jag har fel


 

Sen har vi då denna i en annan blå nyans med en lite större sadel. Mopeden är en Crescent


 

Den här grå mopeden är av märket Zündapp


 

Sist en orange stilig sak av märket Puch. Jag hann inte fråga gänget om dom ville vara med på bild, för vips hade dom gått in i köpcentrumet


         

Kent Ploog med Jag och min moped (Magnus Uggla) cover. I dag vaknade vi till nollgradigt men det ser ut att skina upp.

 

                  Jag önskar er nu en lyckosam början på veckan     

  

 

#Hälla #Veteranmopeder #Puch #bildspel #Monark #Kent

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards