Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 mars 2024

Av Malin wiper - Söndag 3 mars 15:30


          

Jag öppnar ridån lite sent i dag för vi såg att det fattades lite livsmedel. Vi åkte till Hälla Shopping för att handla på deras ICA Maxi. Jag behövde köpa lite annat också. Min mans bror var till oss i går på en fika men jag glömde att fota när vi satt där och myste. Det är inte ofta jag glömmer att fota 


 

När vi hade ledsnat på att vara hemma så åkte vi med bussen ner till centrum för att promenera omkring. Här ser ni min man och hans bror i "Hjärtetunneln". Lika bra att passa på medans den finns där

 

 

Min svåger visade oss en butik han brukar handla på ibland. Butiken heter Sahand Supermarket. Det är en jättestor butik där dom har både svenska varor och från flera andra länder. Det såg så frächt och fint ut därinne.

 

 

En av många bakelser som finns där 

 

  

Här några hjärteformade kakor med topping

 

  

Avlånga kakor med nåt grönt framtill. Det fanns hur mycket som helst i den stora disken


 

Vi köpte med oss dessa godsaker. Kakan var god men bullen ännu godare än om lite för söt för oss

 

                                           

 

 

Vi gick även in och tog en öl var på Bierkeller. Klicka här för att se när vi var till Bierkeller 1 januari

 

 

Det påminde mig om denna skylt som jag köpte i Enköping när vi var till min son. Den har vi satt upp på tv rummets dörr för vi har ju även en barvagn där med både vin, öl och likör. Jag skulle vilja ha en roligare skylt så småningom men har inte hittat nån än så denna får duga tills vidare. 

 

       

Thomas Rhett, Jon Pardi med Beer Can't Fix  

 

                           

Hem ljuva hem 

Nu är vi hemma igen och har fått tag på det vi var ute efter på Hälla Shopping. Vi har 5 grader varmt, vindstilla men ingen sol. Det känns ändå som vår i luften. Nu skall vi äta en sen lunch och sen bara ta det lugnt och kolla på nån film eller serie. Ha en vilsam och skön söndag kära besökare

 

 

Den här skylten hittade vi på Röda Korset second hand i juli 2023. Den är mer beige och inte så blågrå som på bilden. En emaljerad kraftfull skylt som vi är jättenöjda med. Kan man vänta så dyker alltid nåt upp på second hand. 

 

#Hälla #"Hjärtetunneln" #Sahand #bakelser #Bierkeller #skylt #Thomas #Röda

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards