Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 mars 2024

Hund, Jordon Frank, Ugglans Park, Ulrika Florin och Tears For Fears

Av Malin wiper - Lördag 2 mars 12:00



 

I går när vi promenerade ner till ICA Ettan för att handla lite så såg vi denna hund. Vet inte vad det är för ras och jag undrar om nån av er vet. Först stod den bara där och tittade och jag kunde inte slita mig för den såg så gullig ut. Jag har ju fotat både hundar, katter, fåglar mm genom bloggåren. En del har hamnat i bildspel eller på film

 

                                                         

Jag fick reda på av SmålandsJenny att hunden kan vara en Blandning mellan bichon havanais, shih tzu och ev någon till. Tack Jenny!


 

Hunden började bli lite less på min nyfikenhet så den vände sig bort. Jag gick inte fram och klappade den för det gör jag inte om inte husse eller matte är med och godkänner


 

Till slut fick hunden nog och tittade upp på mig och sen började den skälla lite. Då förstod jag att jag skulle ge mig av  

 

           

Jordon Frank med Chasing Butterflies (song for my dog)


 

Här ytterligare en bild från Strängnäs som inte kom med i det inlägget 22 februari då vi åkte dit med min son

 

 

Detta är Ugglans park där denna scen finns att beskåda. Där verkar dom ha en del evenemang på somrarna. Jag har fler bilder kvar att visa från både Strängnäs och annat vi gjorde då vi var till min son

 

 

När jag såg denna skulptur på håll så trodde jag att jag såg ett spöke för den var så diffus. Den går under namnet Augusta på Spåret och är skapad av Ulrika Florin 2009. Parken den står i heter Augusta Widebecksparken. Klicka här för att läsa om Augusta Widebeck. Klicka här för att se hela skulpturen med en turkos båge framför. Skulturen har vandaliserats en gång men byggts upp igen, tyvärr utan båge. 

 

Klicka här för att läsa lite mer om skulpturen 

 

                 

 

Konstnären Ulrika Florin är född 1964 och hon har en masterutbildning i konst från Konstfack i Stockholm. Efter några år som konstnär, framförallt fokuserat på skulpturala arbeten i offentlig miljö, bytte Ulrika Forin bana. Hennes masterutbildning vid Konstfack ledde till EU-projektet Konstpaus

 

 

Avlsutar med en minnesbild på en tankbil som hade motivlackat en smiley baktill. Bilden tog jag 9 april 2013


         

Tears for fears med Everybody wants to rule the world. Vi får ju fikabesök av min mans bror så vi håller på att förbereda oss och jag skall göra några smörgåsar och min man har bakat sen förut. Det är dukat och klart för det känns så bra att inte göra allt i sista minuten. Sen får vi se vad vi hittar på. Nu önskar jag er en härlig helg kära besökare. 

 


#hund #Jordon #Strängnäs #smiley #Tears #Ugglans #Augusta #Ulrika #Smiley #Tears

 
 
Micke

Micke

Lördag 2 mars 16:43

Hundar är verkligen fina varelser, tyvärr kan jag inget om olika raser men fina är de ändå.
Synd att sådana skulpturer vandaliseras, tyvärr får man väl aldrig tag i de skyldiga heller.....surt.
Fint att de byggde upp den igen iallafall.

Ha det fint Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Lördag 2 mars 17:11

Jag kan så lite bara genom att syrran haft hundar och katter. Dom är verkligen fina

Jag tror inte heller dom får tag på dom skyldiga och samma är det med klotter. Vi får hoppas att den nya får stå kvar

Ha det fint själv Micke

 
Maria

Maria

Lördag 2 mars 23:59

Vilken fin vovve, och vilken fin sång (till hunden). Den andra låten är också bra. Vad jag förvånas över, är att man vågar binda hunden utanför en affär och gå in själv och lämna hunden ute? Tycker man läser om hur det stjäls hundar både här och där och som sen säljs vidare. Det är ju en familjemedlem, jag skulle aldrig våga binda hundarna på publik plats och sen lämna dem, även om det var för en liten stund. Hoppas det gick bra här i alla fall.

Ha det fint, önskar Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Söndag 3 mars 08:46

Vovven var verkligen fin. Jag sökte på Youtube och fann en passande låt. Jag har också tänkt så många gånger för om jag hade hund så skulle jag aldrig tordas lämna hunden utanför. Du har helt rätt.

Det är verkligen en familjemedlem. Jag hoppas också att det gick bra.

Ha en härlig söndag
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

SmålandsJenny

Söndag 3 mars 08:13

Blandning mellan bichon havanais, shih tzu och ev någon till står det när jag bildgooglade.
En havanais tuggade av axelremmen på min väska en gång, tur att det inte va min hund, så många väskor jag hade på den tiden hade jag blivit ledsen. Tur det va billig väska iallafall.

Malin wiper

Söndag 3 mars 08:48

Tusen tack Jenny för att du talade om detta med hunden. Då skall jag sätta in det i inlägget. Vad tråkigt att du fick väskan förstörd. Verkligen skönt att det inte var en dyr väska

Ha en skön söndag
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards