Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 februari 2022

individualismen, nedskräpning, Men In Black och olika dansstilar

Av Malin wiper - 11 februari 2022 16:45




                       


Klicka här för att läsa nåt bra som jag själv har tänkt på under pandemin. Vill bara tillägga att jag även retat mig på att dom flesta har struntat i att hålla avstånd. Jag själv har gjort allt för att skydda både mig själv och andra så det finns även dom som tar hänsyn och tar detta på allvar. Många gånger har jag hållit på att ramla omkull när jag skulle väja från folk som inte flyttade på sig eller gått flera i bredd. Till slut kom mitt temperament fram och jag sa vad jag tyckte några gånger. En del bad om ursäkt och flyttade på sig och en del nonchalerade mig totalt och fortsatte gå i bredd. 

 

                                   

Skylt Centralen 

Jag har ju även tagit upp detta med nedskräpningen som bara eskalerar. Häromdagen såg jag på håll en person som promenerade med sin hund genom vår fina allé ned mot centrum. Helt plötsligt så satt sig hunden mitt i gångbanan och gjorde sina behov. Hen tog inte upp bajset utan hen bara promenerade vidare. Hade jag varit i närheten så hade jag sagt till men jag befann mig en bit därifrån men såg allt tydligt ändå. Innan man skaffar hund måste man tänka efter lite om man är beredd att göra allt som behövs. Det är ett liv man tar hand om, så det är ett stort åtagande och jag själv hade inte pallat detta.

 

       

En scen från filmen Men In Black. Där förekommer det en hund passande nog

 

 

Promenaden i dag blev bara 4 km på grund av att vi hade så mycket att göra på förmiddagen. När vi sen gick promenerade ut så hade krafterna sinat lite och vi båda mår bättre av att promenera ut tidigt på morgonen för det är lugnare, luften är skönare och man har mer kraft. I morgon när vi åker ut med elbilen så skall vi ta en längre promenad ev vid Mälaren eller om vi hittar nåt annat ställe. 

 

 

Nu ser man att restriktionerna är borta för alla coronaskyltar är nedmonterade och Hallsta Café & Restaurang har gått tillbaka till att ha öppet till 22.00 på fredagar och lördagar. Nu kan man både dricka vin och öl där. Så småningom när vi har min son här eller svågern så kan vi ju gå ner dit och mysa en kväll. Nu har jag bara fokus på att komma igenom operationen av ögat och rehabiliteringen. Efter det så måste jag ha nya glasögon men det måste läka ut först. Nu hoppas jag ni får en fin fredagskväll och helg. Tack för era kommentarer och att ni tittar in till mig. Njut och ha det bra.

 

        

Alla dansstilar i ett klipp. Ibland känner jag mig sugen på att dansa för under 1960-1990-talet så njöt jag på många olika dansgolv. Jag hade tur som fick dansa med män som verkligen kunde dansa för jag var rätt bra på det själv. Jag njöt verkligen av att dansa och gick på danskurs då jag var ca 14. 15 år hos Runes dansskola på Wiwex i Sundsvall. Där lärde man sig alla danser så jag hade grunderna och då är det lätt att följa med i dansen och få en säkerhet och  mjukhet. Jag har nog skrivit om detta förut för jag fick ett dejavu

 

                                                    

På 1970-talet så fanns det hur många ställen som helst i Göteborg där man kunde dansa. Från dansrestauranger, klubbar, discon och även blues- jazzklubbar där man stod framför scenen och och dansade på ett mindre dansgolv och man var då väldigt nära bandet som spelade. Andra halvan av 1960-talet så dansade man till popmusik på klubbar och jag var medlem så man hade ett medlemskort man visade upp för att få komma in. Då stod man mest framför scenen och shakade och ibland blev det tryckare så då dansade man vanligt. Eftersom det inte fanns varken mobiler eller datorer så umgicks man mer tjejer och killar så det blev en helt annan kontakt. Nu känner jag mig som ett museieföremål..  . Jag har ju nyss blivit av med en guldtand som var 55 år gammal och jag fick ju en rätt stor slant för den så den hamnar nog på ett museum

 

Klicka här för att se hur guldtanden såg ut. Klicka här för att se juveler för tänder. Jag hade inte en aning förut att det fanns nåt sånt. Undrar om detta kan skada tänderna och för mig känns det lite överkurs

 

                          

Designisthis 

Nu hoppas jag ni får en fin fredagskväll och helg. Tack för era kommentarer och att ni tittar in till mig. Njut och ha det bra. 

 

#Malin #avstånd #nedskräpningen #Men #restriktionerna #Hallsta #dansstilar #guldtand

 
 
Catharina

Catharina

11 februari 2022 18:34

Men in black är en bra film. Välkommen till min blogg.

http://bokprinsessan

Malin wiper

11 februari 2022 18:54

Det är verkligen en bra film. Tack för att du tittade in. Jag kommer gärna in till din blogg

Ha en fin kväll
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards