Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 februari 2022

Av Malin wiper - 18 februari 2022 16:15



                            

 

En bildsvit från lite olika promenader. En rosa bil lyste upp det gråa vädret häromdan. I dag har vi strålande solsken och man får faktiskt lite vårkänslor. Hoppas det håller i sig ett tag och att ni också har sol hos er

 

 

Jag tog en närbild på en vårblomma som höll på att slå ut. Den fanns i en kruka utanför Åsby Floristen


 

Ett hjärta på en höjd kunde man även se utanför Åsby Floristen


 

Ett gammalt fint vindsfönster såg jag på ett tegelhus



 

Ett hus som verkligen lyste upp det grå med råge. Jag gillar när det dyker upp nåt oväntat


 

En parasoll som ser ut som ett spöke när det har vikits ihop. Jag har nog fotat det förut också men har man bloggat så länge som mig så blir det lite repriser ibland. Här på bloggplatsen har jag varit sen 2009 sen har jag varit på andra bloggplatser sen 2004

 

       

Här passar låten Ghost Riders In the Sky in. Den  framförs av American Outlaws 1990. Bestående av bland andra Willie Nelson och Johnny Cash


 

I en liten vrå på ett bostadshus låg dessa barnkläder och man undrar hur dom kommit dit. Kanske har dom blåst ner från en balkong. Vi försökte kolla upp men det går ju inte att gissa sig till vart det kommer ifrån. Sen har vi ju portlås överallt så man kan inte fråga nån. Det är synd för kläderna såg nästan nya ut


 

Jag zoomade in en kråka på en stor gräsmatta i området



 

En förrådsbyggnad av nåt slag jag såg när vi var till Lövudden sist


 

Längst upp kunde man se en fågelholk. Promenaden i dag blev 7 km men i morgon och söndag vill jag komma upp i minst 8 km i och med att jag sen skall opereras och inte får promenera i samma takt som nu och inte lika långt den första tiden efter op. Nu är det fotbad på gång för oss båda så det blir ett litet minispa med fotvård, nagelvård mm. Ha en skön eftermiddag och kväll ni som tittar in till mig

 

          

Sarah Dawn Finer med Birds från 2014. Klicka här för att höra orginalet med Anouk

                                 

#Promenader #rosa #vårblomma #Åsby #vindsfönster #parasoll #Willie #barnkläder #kråka #förrådsbyggnad #Sarah

Av Malin wiper - 18 februari 2022 11:15


 

I går såg det ut så här när vi var ute och promenerade och jag går rätt snabbt och det har jag alltid gjort. Det blev över 7 km och det är jag mer än nöjd med. Jag har nu uppnått 3 mål och det är att jag nu promenerat regelbundet i flera månader. Sen har jag blivit av med mitt sockerberoende så jag har inget sug efter sötsaker längre. Det sötaste jag äter nån gång då och då är en hallongrotta till cappuccinon. Eller en croissant emellanåt då vi är ute och fikar. Jag har inte ätit choklad på flera månader och allt detta har gjort att jag nu börjar gå ner i vikt men väldigt långsamt. Fick ta fram två klädesplagg ur garderoben som jag inte har kunnat haft på ett tag. Dessutom så började jag med avslappning, meditation mm för ett bra tag sen nu. Det har gjort att jag fått bukt med den återkommande ångesten. Jag skall skriva om detta i ett annat inlägg och tipsa om bra klipp

 

                                       


Skobox

 

När vi hyrde elbilen sist och åkte omkring så såg vi denna fallfärdiga långa byggnad. Vi åkte ner dit så jag kunde fota huset som såg ut att rasa ihop närsomhelst. Det är nog nåt slags garage gissar jag


 

Här ser man dom breda dörrarna och en massa klotter men det är ändå lite arkitektoniskt intressant och man får känslan av tidens tand och dess påverkan på en byggnad


   

På baksidan ser det lite ruffigare ut med både skräp och däck som ligger framför dörrarna


 

Här ser man nästan hela längan och allt skräp


 

En bit ifrån såg jag denna syn med två gulmålade stenar och en skylt där det stod: Bonka MC som är en motorcykelklubb. Klicka här för att komma in på deras hemsida

 

        

Steppenwolf med Born to be wild en riktig klassiker. Den är ett av soundtracken till filmen Easy Rider från 1969, en riktig kultfilm. Steppenwolf är en nordamerikansk rockgrupp som bildades av John Kay 1967 i Los Angeles i Kalifornien. Kay var tidigare medlem i den kanadensiska bluesinspirerande rockgruppen Sparrow, och efter att den gruppen la ner instrumenten bildade han tillsammans med några av medlemmarna Steppenwolf. 


Klicka här för att se lite motorcyklar jag såg i september 2020. Klicka här för att se en ovanlig motorcykel. Klicka här för att se en Kavasaki


 

Passande att jag senare på dan såg denna motorcykel utanför ett hus


 

Vi går förbi hus som har såna här runda lusthus i olika färger utanför husen. En sån skulle jag vilja sitta i på sommaren med ett glas öl, en focaccia och en trubadur som sjunger och spelar. Drömma kan man ju alltid..  . Jag skall försöka ta reda på vad dom är till för

 

 

I dag har vi toppenväder med sol och 1 grad varmt. När vi promenerade ut så fotade jag vår skugga. Vi fick bara ihop 3 km på morgonen men vi skall gå ut igen direkt efter lunchen. Vi passade också på att handla lite på morgonen. När jag kollade på temadagar så är det fotens dag i dag. Det finns numera dagar för allt. Vi pratade om i går att vi skulle ta ett fotbad i dag så det passar ju bra in.

 

Klicka här för att se vad vi använder för balja till fotbad och även fotkräm

 

                             

Clipart Library 

       

Vad passar väl inte bättre nu när det gäller skugga att sätta in Märk hur vår skugga med Imperiet . Nu önskar jag er en härlig fredag mina kära besökare. 

 

                                                      

 

#promenerade #elbilen #byggnad #klotter #bonka Steppenwolf #motorcykel #Imperiet

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards