Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 februari 2022

Av Malin wiper - 7 februari 2022 12:15

           

Nu har jag fått en tid för mer undersökning ang det vänstra ögat och det blir då ev operation samma dag 21 februari. Det kan ta 2-8 veckor innan det läkt och innan luftbubbla och gas gått bort som dom pumpat in i ögat. Dessutom får man inte ligga på rygg på flera veckor och synen kommer inte tillbaka direkt så jag vet inte om jag kan blogga under den tiden. Jag får inte utsätta mig för infektionsrisk men får ta kortare promenader i lugn takt. När jag läste igenom allt dom skrivit så fick jag ångest men då tog min man över papperen och läste långsammare så allt skulle bli rätt. Klicka här för att läsa i ett annat inlägg vad jag drabbats av i ögat

 

                         

 

Till saken hör att jag brukar aldrig vara rädd för operation men när det gäller ögon så blir det traumatiskt för mig i och med att jag dras med klaustrofobi efter händelser i barndomen. Operationen tar från 30 minuter till en timme. Sen får man en lapp för ögat nån dag innan man tar bort den. Jag skall åka sjuktaxi med min man som följeslagare och sen skall man tillbaka dan efter för undersökning. Efter op så får jag ta en dag i taget för läkning är ju olika från person till person.

 

                                                             

Clipart Library 

Jag skall fråga om jag får nåt milt lugnande för jag antar att dom kommer att täcka det friska ögat och då blir det ju helt mörkt för mig och det är det som skrämmer mig. Jag har arbetat med mig själv när det gäller klaustrofobi och jag är ingen fegis utan har gått igenom mycket och varit stark. Jag vet att det finns dom som har det värre men nu gäller det ju mig och mina känslor. Nyss har min man haft cancer och alla känslor kommer när det börjar lugna ner sig lite.  

 

       

Jim Croce med Operator. Han dog redan 1973 i en ålder av endast 30 år gammal. Klicka här för att läsa om den tragedin

 

Jag såg nåt lustigt på promenaden häromdan. En bil och framför en dörrsida som stod lutad mot bilen. Vi har bara promenerat 3 km så vi skall ut igen efter lunchen. Solen skiner och vi har 3 minusgrader just nu. Det blåser ingenting så det är rätt  behagligt.

 

 

Det låg ett papper på marken som blivit utrivet från nån bok som antagligen handlade om fjärilar. Jag upplever inte så mycket så jag har inte nåt att komma med känns det som. Jag får hitta på nåt annat än bara bilder och söka in min minnesbank men just nu känner jag mig lite vilsen så vi får se hur det blir. 

 

 

Nu önskar jag er en kärleksfull dag med dessa gosedjur som jag såg på en butik för ett tag sen

 

      

Classical Guitar of Tatsuo Tabei Romance De Amour. Vackert rörande och finstämt. 

 

                              

Salems

 

#operation #klaustrofobi #gosedjur #Tatsuo

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards