Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 februari 2022

Av Malin wiper - 14 februari 2022 14:45


  

Här är vi på väg mot centrum men det var så moddigt så det var jobbigare att gå ner till centrum 5 minuter än att gå en mil på barmark. Blir det kyla på detta så blir det halt så jag längtar till våren då man kan gå så långt man vill utan att anstränga sig så här mycket som nu. Klockan var över 10.00 när vi kom ut men ingen snöröjning sågs till så allt var igensnöat. Det blev bara 3 km lång promenad på förmiddagen men vi skall gå ut en gång till. Nu har snön smält bort lite i och med regn

 

 

Vi kunde inte låta bli att gå in och ta en Alla hjärtans dags fika på Hallsta Café & Restaurang. Jag tog en Novalucol innan vi gick och sen tog jag samarin efter fikat. Fick inte i mig mer än halva kakan och halva koppen cappuccino. Jag tordes inte äta mer utan testade och det funkade med lite men gott. Jag fick ett sånt fint hjärta på cappuccinon. Min man tog en semla som dom gör själva för min man säger att den är supergod och den går lättast att äta i och med hans skador från cancerop. Andra år så har vi ju ätit alla hjärtans bakelser men det funkar inte nu och jag har ju dragit ner enormt på socker. Vi satt där och myste ett bra tag och pratade även lite med dom vi känner där. Jag fann ju mitt livs kärlek för snart 32 år sedan i september.

 

                              

 

        

Daniel Boaventura med Love Is In the air

 

  

Dessa hjärtekoppar drack vi kaffe i hemma i flera år men så flyttade vi från Vaggeryd och rensade ut jättemycket. Nu ångrar jag mig att vi gjorde oss av med dom. 

 

 

Den här muggen såg jag sist vi var till Myrornas second hand. Texten lyder på svenska: Följ ditt hjärta men  använd din hjärna också. 

 

 

I går då vi gick igenom centrum så låg detta cykeldäck mitt på gångbanan

 

 

Det kom ju i alla fall inte från denna trehjuling som stod vid ICA

 

 

Det såg lite vårigt ut inne i parkoasen på sidan om Hallsta Café & Restaurang. Nåt stack upp från stenen i fontänen

 

 

Nån lustikurre hade roat sig med att sätta i lite granris i fontänhålet

 

 

Ytterligare en båt jag fotade i lördags då det bara var is ingen snö på Mälaren

 

 

Därnere ligger ju även The Steam Hotel. Vi var in dit en gång för jag ville fota och då tog vi varsin cappuccino i baren och det var inte så dyrt. Annars ligger ett lyxigt rum på 3000-5000 kr/natt. Fast då kan det ju ingå både frukost, mat och annat. Ibland har dom nedsatta priser också.

 

Klicka här för att se när vi var dit och kollade

 

                                                    

Lilla Lager

Till saken hör att vi hade bokat rum på Chois Hotel 25 februari men fick boka om nu på grund av min operation. Jag har kvar presentkortet jag fick av min syster med man. Kunde inte utnyttja det sist vi bodde på hotell på grund av att man skulle ha ringt på ett speciellt nummer för att boka när man har fått presentkort. Det visste inte jag så vi fick då betala själva. Vi trodde inte att vi kunde boka om igen men det gick bra så vi har nu bokat till sista april och hoppas att ingen av oss blir sjuka eller nåt annat händer. Detta hotell är i samma kedja men heter Clarion Collection hotel

 

 

Avslutar med denna båt som jag sett på andra platser förut 

 

 

        

I Just Called to say I love you en klassiker med Stevie Wonder

 

                                        

Clipart Library 

 

#moddigt #hjärtans #Hallsta #Daniel #hjärtekoppar #cykeldäck #Steam #Stevie

Av Malin wiper - 14 februari 2022 10:00


 

I morse då jag tittade ut så såg det ut så här. Nu har vi fått snö igen men den är regnblandad så den lär smälta bort snabbt i och med att vi har nollgradigt. Jag har haft lite besvär med magen ett tag och i går eskalerade det så jag fick gå på diet. Så fort jag försökte göra inlägg så blev det värre så jag fick lägga ner det. Jag har ju inte tagit nån bloggvila på väldigt länge och då bara nån dag. Jag fick dela upp detta inlägg på flera gånger på grund av magen så det är nog nån slags stress och har man sen förut en utbrändhet så är man känsligare för stress. Stressen nu beror nog även på att jag går och väntar på en operation. Jag är urdålig på att vänta. 

 

                            


M Butik 

         

David Bowie med Valentine Day. Jag gillar animerat så jag blev så glad när jag hittade detta klipp 

 

 

Jag var in till Åsby Floristen häromdan och fotade men fick endast en visningsbar bild. Solen sken in och det blev även skuggor. Dom hade pyntat så snyggt därinne så det var synd att jag inte kan visa upp mer. Dom hade pyntat så fint inför Alla Hjärtans Dag

 

 

En bild på mig från i lördags efter att vi hade fikat på Bread & Sweets by Jennie så promenerade vi nere vid Öster Mälarstrand. Det byggs så det knakar fortfarande där och denna lilla parkoas med sin långa bänk är det enda stället där det inte är byggt

 

  

Min man vinkar till er. Jag har så mycket bilder sen i lördags men det kommer att dröja lite innan dom är klara för visning.

 

 

Här kommer lite av det vi såg när vi promenerade runt på Öster Mälarstrand. Ännu finns det lite juldekorationer ute såsom denna i form av en hund med tomteluva

 

 

Det blåste rätt rejält i lördags men jag fick några bilder ändå och det är så härligt att gå omkring vid Mälaren och kolla båtar och annat. 

 

  

Här ser man även lite hus och annat i bakgrunden

 

 

Här en person som vågat sig på lite vindsurfing på isen. Vi försökte filma men det blev så skakigt han tog sig snabbt som ögat fram över isen

 

  

Det var fullt med folk ute på isen och här en kille med skridskor och barnvagn

 

 

Jag såg denna cykel utanför ett hus och den hade en kanin som prydnad på cykelstryret. Jag tyckte det var så läckert så jag gjorde en header till bloggen. Den ser ni längst upp

 

                               animated-rabbit-image-0564          animated-rabbit-image-0564            animated-rabbit-image-0564                            

Jag orkade inte smycka ut inlägget för vi kom även upp så sent i morse så nu vill vi ut i det vintervita landskapet. Jag har många fler bilder men dom får jag ta med i ett annat inlägg. Hoppas ni får en fin början på denna nya vecka. Hjärtlig hälsning från Malin

 

          

Jefferson Airplane med White Rabbitt

 

#snö #David #Åsby #Mälarstrand #båtar #Jefferson

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards