Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 februari 2022

Av Malin wiper - 5 februari 2022 16:00


 

Ett tovat hjärta jag såg i går på vår promenad. I dag är jag inte i form för jag har sovit så dåligt i natt så det finns inte mycket att skriva om och jag har bara några få bilder klara. Det har blivit lite mer avslappnings och meditationsövningar i dag som gör att man kommer i fas igen. Solen skiner och det är nollgradigt. Snön är helt borta nu och det känns vår i luften. Fast vi har ju bara början på februari så det kan komma många bakslag


 

Vi gick förbi Hårstudio Professional där jag klippte håret sist. Då vinkade frisören in oss. Jag har mist min visitkortshållare och då visade det sig att jag glömt kvar den hos dom. Han hade en låda med bortglömda saker så jag var inte ensam om detta. Tusen tack snälla du. När jag var där sist så såg jag inte den läckra klockan som hängde på en vägg. Så passande och kul

 

Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev då jag var dit 19 januari i år. Det blev fel länk men nu har jag satt dit den rätta

 

                                       

Mitt visitkortsfodral ser ut ungefär så här men det är så slitet nu så jag skall köpa ett nytt. Detta på bilden kommer från  ParNass  

 

        

Coldplay med Clocks. Klicka här för att höra låten med Good Harvest cover- tolkning


 

Dom klipper ju även barn så dom har en sån här fin liten minibil som dom kan få sitta i medans dom väntar

 

 

Jag fick ju fel färg från Luxplus där jag skickat efter två paket hårtoning. Har fortfarande inte hört ifrån dom fast det var rätt många dagar sen jag skrev till kundtjänst. Jag har till slut själv hittat den rätta toningen men bara ett paket Loréal nr 8304 Sunny Honey. Det till höger på bilden ovan är en färg jag också hade ett tag och den har nr 834 och heter Loréal Caramel Blonde men den är mycket rödare men den funkar också. Jag skall ändå skiva igen till dom för vi har förut varit så nöjda med varorna från dom. Dom har dessutom fått bra omdöme på nätet. Jag måste tona mitt hår nu så jag är ändå glad att jag fick tag på rätta färgerna själv på vårt ICA Matkassen

 

                                           

Clipart Library 

 

Så här mycket snö var det den 5 februari 2021. Nu skall jag ställa mig och stryka lite och sen städa toaletten. Annars blir det en lördag i lathetens tecken. Hoppas ni andra har nåt festligt att se fram emot denna lördag. Nu skall vi lägga ner detta med att gå ut och fika ett tag för vi börjar bli lite mättade på detta men vi skall inte sluta helt men det måste gå lite tid emellan så det känns festligt då vi unnar oss detta nöje

 

 

Jag har fotat en del såna här skyltar som har med rastning av hundar att göra. Hittade ytterligare en på en husvägg

 

 

Nån har förlustat sig med en flaska Smirnoff Vodka som låg vid en husvägg. Undrar hur den kommit dit?.

 

            Då säger jag skål! och ha en njutningsfull lördag     

 

        

Frida Hyvönen & Sahara Hotnights med Snön faller och vi med den.


 #tovat #Hårstudio #klockan #Coldplay #visitkortsfodral #minibil #hårtoning #Frida 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards