Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 december 2019

Glögg från Hagas Vintage Bernshammar och Janne Shaffer

Av Malin wiper - 9 december 2019 14:30


 

När svågern var till oss i lördags så kände jag för att testa glöggen vi köpte på Hagas Vintage Bernshammar. Klicka här för att se ett av dom inlägg jag skrev då. 1

 

                   animated-christmas-candle-image-0089                                              animated-christmas-candle-image-0089


  

Glöggen går under namnet "Vinterdryck" och innehåller krikon, kanel, kardemumma, stjärnanis, nejlika. Marmeladen innehåller: gula plommon, kardemumma, kanel, lime, honung och råsocker. Glöggen är hemmagjord. Den är koncentrerad så man kokar upp vatten och späder ut till rätt styrka

 

                       

                                                                  Dukat bord 

  

Vi satt oss ner i vardagsrummet och njöt av glöggen som verkligen var supergod. Den var den godaste alkoholfria glöggen jag druckit, så smakrik men ändå så sammetslen. Vi hade en nötblandning till som var ekologisk och passade bra till. Efter ett tag så lagade min man till laxfileér, grönsaksblandning och en god sås. Vi köper numera alltid Matpiratens färska laxsida som är enormt god och ibland har dom extrapris med 99 kr/kg. Vi hade en toppendag i lördags och ansträngde oss inte nåt alls utan bara njöt. Svågern åkte hem redan 16.00. 

 

     

Lite uppsluppet roligt från The Tonight show Jimmy Fallon. Gästades av Alicia Vikander och Will Ferell 

 


Mekanikerbostaden vid kanalen hade lite marknadsstånd runt sig också. Det är ett pampigt hus där det ibland även anordnas konstutställningar mm. Jag har svårt för att få en bra bild på detta hus så jag skall ner dit nån dag och fototräna

 

 

På julmarknaden Skantzen i lördags så hade dom även julmarknadsförsäljning inne i dom gamla byggnaderna

 

                                                                             

 

Det grå vädret fortsätter så skall man fota så har man inte lång tid på sig. Det är bara att gilla läget och njuta av dagarna ändå. Hoppas ni har det bra och inte behöver stressa alltför mycket innan julen. Jag kommer inte utanför dörren i dag så jag tar lite återhämtning. Julkram från Malin

 

          

Favorit i repris. Norrland by Janne Shaffer. Jag har faktiskt sett Janne Shaffer live på en klubb i Sundsvall där min sons pappa var ljudtekniker under några år. Det var nån gång på 1970-talet och det var en upplevelse för han spelade så otroligt bra. 

 

#Hagas #Glöggen #Jimmy #Mekanikerbostaden #Janne

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

9 december 2019 15:29

Hej!
Varför ska man stressa inför julen?Det gör jag inte längre.Idag går inte vi heller utanför huset.Men i morgon blir det till Ackademiska och visa upp ögat-Ha en bra kväll.kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards