Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 oktober 2019

Av Malin wiper - 17 oktober 2019 17:00

 

Jag promenerade genom bostadsområdet ner till centrum i dag och det var så vindstilla, vackert och färgstarkt. Än om det är grått och lite blött i luften så njöt jag. Jag gick mot busstationen och hade tänkt åka till Åsby men när jag stod där vid busshållplatsen så visade det sig att bussarna dirigerats om på grund av vägarbete. Jag tappade gnistan och fotade lite vägarbete istället

 

 

Nu är det full rulle på vår gata nere vid centrum. Det jobbas så det ryker och det är jättespännande att stå där och titta. Det kommer att bli jättefint när det är klart. Bra att dom satsar lite på vägarna också. Klicka här för att se en fin gammal lastbil

 

 

Jag fick gå en bit ifrån för röken luktade rätt skarpt 

            

      

Vilken snygging. Klicka här för att se en Nostalgibilskaravan genom Grythyttan. Klicka här för att se en lastbil med camper som jag fotat och ett filmklipp som jag skapat

 

 

När asfalten lagts på så kommer denna vält och plattar till. Klicka här för att se en statisk vält

 

 

Här får man klättra för att komma upp

 

 

Det ser ut att vara ett bra samarbete mellan dom som jobbar på gatan. Här fixas övergånbsstället

 

                                animated-road-sign-image-0113                                                   animated-road-sign-image-0113  

  

Klicka här för att se lagning av asfalt 

 


  

 

Jag tog en fika på OKQ8 i form av en cappuccino och en karamellmuffins. Sen tänkte jag tillbaka tills när vi bodde i Hällefors och det dök upp många minnen. Det var supergott och sen promenerade jag hem

 

  

Kolla så vackert med träden. Min man har ringt och sms:a fler gånger och visat mig bilder han tagit i Grythyttan och Hällefors. Det var ju 29 år sedan vi bodde i Hällefors så han höll knappt på att känna igen sig. Dom var framme så tidigt så dom tog en fika på ett café som även fanns när vi bodde där. Vi skall nog hyra bil längre fram för att åka dit på en nostalgitripp. Jag visar upp bilderna så småningom som han tagit. Begravningen ägde rum 14.00 och det känns så overkligt att han nu är borta och man slås över hur fort tiden går. Man tror man har all tid i världen upp till en viss ålder. Tänker på hans fru, barn och barnbarn. Rest In peace Mr K

 

      

                                                     

 

 

#Bostadsområdet #Jobbas #Vält #Samarbete #Karamellmuffins #Hällefors

Av Malin wiper - 17 oktober 2019 12:00

  

Läste om att Leah Bracknell har gått bort i lungcancer i en ålder av endast 55 år gammal. Hon var en av skådesplarna i Hem till gården och det i  hela 16 år. Det är en serie jag följt sen 1970-talet. Den har förändrats genom åren men dom har alltid bra skådespelare med i serien och det gör att man inte slutar att titta. Jag tycker Leah Bracknell gjorde en bra rolltolkning i serien och saknade henne när slutade. Serien har gått i sverige sen 1975 och många av dom som var med då har gått ur tiden

 

   

Leah Bracknell föddes i Westminster och i Hem till gården blev hon mest känd som Zoe Tate. Hon har även medverkat i serierna Doctors och The Royal Today. Klicka här för att se allt hon medverkat i och det är en diger lista. Hon höll även på med yoga så klicka här för att komma in på hennes facebook. Hon lämnar efter sig man och två barn

 

    

Några scener med henne från Hem till gården och man får också se när hon pratar om sin diagnos. Rest In peace Leah Bracknell

 

                  

                                        animated-flower-image-0049 

 

Min man fick gå ensam till bomötet i går. Jag kan gå nästa gång så vi delar upp oss lite. Dom berättade om kommande portlås med blipp, bättre belysning på gårdar och i trappuppgångar. Sen skall dom ta itu med en person personer som ställer till det. Vi skall även få nya miljöbodar (soprum) och dom blir täta så inga fåglar kan ta sig in. Cykeleändet kommer också att åtgärdas. Det ser inget vidare ut med cyklar som stått så länge utan att användas och är utan både sadel, hjul och annat. Så det händer mycket här men dom är nog inte klara med stambytet hos alla hus än. Min man blev hämtad av sin bror 09.00 så jag skall ta mig en promenad och göra lite nytta hemma. Det känns alltid så tomt när vi måste vara ifrån varandra men detta är ju bara över dan värre är när det varit en hel vecka. Vi ringer varandra jätteofta så man får vara glad att man hittat sin själsfrände..  Det gäller att ta vara på den lilla tid man har kvar. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag.

 

 

#Leah #Gården

Av Malin wiper - 17 oktober 2019 07:00

 

I dag på morgonen kommer min mans lillebror och hämtar upp honom för dom skall på begravning. Deras kusin har gått bort som jag skrev häromdan. Jag följer inte med på grund av att det blir för många mil på en enda dag för min kropp. Huvudsaken är att dom två åker iväg. Medans min man är borta så skall jag fixa lite hemma inför helgen då min son kommer hit så vi får ha lite familjemys. Vi får hämta elbilen från Hallstahem redan 16.00 i morgon fredag

 

 

Jag såg en skylt bakom ett stängsel där det stod "Dalaguld". Dom säljer kvalitetspellets och Dalaguld är en miljö- och kvalitetssäkrad produkt helt fri från tillsatser. Läs mer på länken ovan

 

Jag hade en jättekonstig dröm för några nätter sen som jag inte glömmer. Jag befann mig på ett sjukhus och vi skulle få mat och jag satt i sängen och fick inte gå upp. Dom slevade upp maten på en tallrik som jag själv fick hålla i men när maten var på väg ner till tallriken så försvann den. Dom försökte flera gånger men ingen mat dök upp på min tallrik. Sen tvärvaknade jag. Klicka här för att se en häftig nattlampa i form av hörlurar. Hemma hos oss är det rena rama tivolit i sovrummet för jag kan inte ha helt mörkt så vi har ljusslingor och annat som lyser lite dämpat

 

                                     


                                                  Nattlampa från TeknikProffset 

 

Jag kom då att tänka på denna drömbok som jag fått av min son för många år sedan. Vad dina drömmar betyder från A till Ö. Skriven av Steam Robinson & Tom Corbett. Vet inte om jag tror på sånt men det är alltid kul att kolla i boken när jag drömt nåt konstigt. Hittade massor av sidor vad gäller om man drömmer om mat men ingen som passar in på min dröm. Bokens blad har gulnat men den får vara kvar i bokhyllan.

 

      

Emilia Mitiku med Dream A Little Dream. Hoppas ni hade sweet dreams tonight. Hon gör den här låten så bra. Hon är en svensk pop- och soulsångerska och låtskrivare. Emilia är dotter till jazzmusikern Teshome Mitiku som föddes i Etiopien. Emilia är gift och bor i Stockholm med sin make och en son. Njut av fredagen. Kram från Malin

            


#Hällefors #Dalaguld #Drömbok #Emilia

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards