Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 oktober 2019

Av Malin wiper - 6 oktober 2019 14:00


                      

 

Sist vi var till Stadsparken i Västerås så fick jag tillfälle att fota änder igen. Dom är så orädda där eftersom dom är vana vid att folk promenerar i deras närhet

 

              animated-duck-image-0150                                       animated-duck-image-0150

 

 

Vi skyndar oss över

 

 

Nu kom jag lite på efterkälken

 

 

Undrar om det finns nåt gott att äta här?

 

              animated-autumn-image-0004               animated-autumn-image-0004                animated-autumn-image-0004               animated-autumn-image-0004

 

 

Ojdå! detta var jag inte beredd på!!!

 

                   


                                    Clipart Library 

 

Nu är det min tur

 

 

Här ligger vi fint och myser gumman min

 

 

Jag känner mig lite ruggig

 

  

Får kolla om det finns nåt gott i gräset

 

 

Nu fick jag lite vittring

 

                                     

  

Snart så

 

 

Jäklar vad det kliar

 

               


Jag har inte kommit ut än för tröttheten lägger sig som en slöja över mig. Fast dagen är inte slut än och det ser jättefint ut ute än om kallt. Det kanske blir en innedag med lite pyssel hemma för det behövs också. Ha en fortsatt fin söndag mina kära besökare. 

 

     

Kent med "Utan dina andetag"


#Stadsparken #Änder #Kent

Av Malin wiper - 6 oktober 2019 09:45

 

Hallå där! hoppas ni har det bra och har sovit gott. Vi kom upp lite sent och sen skulle vi duscha så det lär dröja innan vi kommer ut i dag. Vi har haft toppenväder i många dagar nu men nu ser det lite regngrått ut. Jag är lite orolig för min doftallérgi har nått högre höjder i och med bussåkandet. Jag har ju ett otroligt bra luktsinne också på gott och ont. Fast dom som använder såna parfymer kan bli lika skadade på sikt och även miljön.


Klicka här för att läsa om doftöverkänslighet. Det finns tydligen inget läkemedel mot sånt utan man måste undvika dofter men det går ju inte alltid. Klicka här för att läsa om att parfymallérgi ökar för det finns ju i dom flesta produkter. Tur ändå att det finns ett antal produkter utan parfym och andra onödiga ingredienser.  

 

    

 

På tal om detta så har jag börjat med hårinpackningar istället för balsam för jag har så torrt hår i och med att jag har lite lockigt hår. Min man hittade en inpackning som han skickade efter åt mig och sa att den var parfymfri men det verkar inte så för det står inte på burken men när jag luktade på den så var inte lukten så stark så jag skall testa på håret i dag. Om det är nån som har nåt tips av er läsare på parfymfri hårmask eller värmeskydd så får ni gärna lägga in en kommentar. Hårmasken ovan är köpt hos Cocopanda och är Wella Invigo och kostade 141 kr men i vanliga fall 189 kr. 

 

                                   


                                                                            Länna möbler 

 

Jag har även köpt denna på ICA och den funkar rätt bra men men bäst är parfymfritt. Det är Lóreal Elvital. Jag använder upp dessa två burkar för att testa och sen skall jag söka vidare på nätet och fråga runt lite. Förstår inte varför det måste vara så parfymerat som det mesta är nu?. 

 

 

Här är en som jag inte tålde alls utan fick tvätta bort direkt. Lóreal Paris Elvital Anti-Breakage. Den är säkert bra men det är nåt med lukten som gör mig både hes, hostig, kliande ögon och snuvig. Jag håller på att bli ruinerad av detta med att hitta rätt och har fått ge bort massor av medel som jag inte kunnat använda. Ibland räcker det med att lukta. Jag är ju ryggtestad och det är bara vissa parfymer jag reagerar på sa dom men det har som sagt blivit sämre sen jag började åka buss. Det går ju även tåg härifrån så jag skall testa nångång att åka tåg för då kan man byta plats och även gå omkring  för att undvika lukter. När det gäller hudvård så har jag hittat bra produkter som är parfymfria som jag håller mig till bland annat L 300 som finns på Apotek Hjärtat. Nattkrämen är fantastiskt behaglig och den har jag använt i flera år

 

Nu blev det mycket av detta så jag avslutar med att önska er en vilsam och skön söndag 

 

      

The Beatles med Something som är en av låtarna på Abbey Road. Nu är Abbey Road listetta igen efter 49 år wow!. Klicka här för att läsa om detta. 

 

     

 

#Regngrått #Doftallérgi #Hårmasken #Lóreal #Nattkräm #Abbey

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards