Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 oktober 2019

Av Malin wiper - 31 oktober 2019 14:15

 

Jag är inte mycket för Halloween men på vägen ner mot centrum i dag så fotade jag ändå lite bilder som visar att dom har pyntat lite utanför ICA Matkassen. Skräckinjagande pumpa mitt i rabatten. Det var två eller tre år i Vaggeryd då jag tyckte Halloween var roligt och det var när A-G: barnbarn kom till oss och skrämde upp oss rejält..       Det glömmer vi aldrig 


 

På lite närmare håll så ser man tydligare att ett värmeljus lyser inuti

 

                                        animated-halloween-image-0094           


 

I en annan plantering utanför ICA Matkassen låg en annan pumpa


 

Utanför Åsby Floristen  fick man lite Halloweenkänsla också

 

                                                   animated-halloween-image-0800


 

Ytterligare en dekoration på andra sidan dörren


 

Snyggt dekorerat utanför Åsby Floristen


          

En halloweenkrans     


                             


  

Inne hos Åsby Floristen såg jag denna mugg med en växt i halloweenfärger

 

             animated-halloween-image-0333                animated-halloween-image-0333                animated-halloween-image-0333                animated-halloween-image-0333

 

  

En bild som är från ca 2016 där min man provar en skrämmande mask på en butik i Jönköping. Klicka här för att se våra galna partymasker i ett bildspel jag skapade för ett tag sen. Dom fungerar även som glasunderlägg. Medverkar gör min man, jag och min mans bror.

 

                                                       animated-halloween-image-0038


      

Jag på en bänk i en parkoas hösten 2017




                             animated-halloween-image-0012Ha en fortsatt skrämmande dag

 

   


#Halloween #Pumpa #Floristen #Mask

Av Malin wiper - 31 oktober 2019 08:00

 

I går promenerade vi ner till centrum och Sagabiografen där vi såg en föreställning med Anna Bromee. En Frid(a)för själen. Här går vi förbi ljud- och ljusteknikerns plats. Han var otroligt skicklig så ljudet var helt perfekt och lagomt högt. Även ljussättningen var berömdvärd. Tyvärr kom jag inte ihåg vad han hette för jag hade glömt både penna och papper.

 

 

En del av scenen. På grund av att man inte får använda blixt och extrabelysning så har inte bilderna blivit så bra som jag velat men jag har bearbetat kontrast, färger och beskurit dom så gott jag kunnat. vi fick en introduktion och förhållningsregler av Babben Larsson inför föreställning av en inspelad Babben. Vi fick inte filma men fota

 

  

Sen kom då Anna Bromee ut på scenen och hon hade sån energi, känsla och närvaro så det var en upplevelse hela föreställningen. Att kunna roa en publik ensam i flera timmar på en scen är stor konst.

 

 

En fåtölj med zebrapläd var en plats där hon satte sig och sjöng till gitarrspel. Hon levde sig in i Fridas låtar. Hon har en fantastiskt fin och bra röst. 

 

 

Hon berättade både om sitt liv från det hon föll för just Fridas musik och röst och sen om Fridas låtskatt och lite annat. 

 

  

Publiken var eld och lågor och lät sig roas och jag och min man bara njöt och nu skall vi gå med i Teaterföreningen så vi får scenpass för då blir det lite billigare. Nu är det tredje gången vi varit dit och fått oss suverän underhållning till livs 

 

 

Sen tog hon på sig en hatt och sjung en låt av Sickan Carlsson så det blev lite "pilsnerfilm" stuk på det hela. 

 

 

Efter det visade hon ytterligare prov på sin komiska ådra. Hon vände sig om och rufsade till håret och skulle föreställa Eva Dahlgren men sjöng en låt av Frida och det blev så roligt så hela publiken fick ett gott skratt.

 

 

Efter det så hade Anna fått lov att sjunga en duett med Frida där hon dök upp på storbildsskärm. Det var verkligen uppfriskande skönt.

 

      

Här kommer låten som Frida och Anna sjöng tillsammans. Ögonen 

 

 

Sen var hon inne på kapitlet ABBA och det blev lite disco till "Dancing Queen". Då hade Anna bytt om till andra kläder. 

 

 

Så blev det paus och vi fikade på övre våningen och satt tillsammans med trevliga människor som vi träffade sist. Vi hade köpt kaffebiljetter och till kaffet var det mazariner som var supergoda. Sen fortsatte  föreställningen. Då visade hon upp en instamatic-kamera som man hade på den tiden och det kunde ta upp till en vecka innan man fick dom framkallade bilderna

 

                      animated-film-camera-image-0069               animated-film-camera-image-0069               animated-film-camera-image-0069


 

Måttbandet Anna håller i handen är också en del av föreställningen

 

 

Medans hon bytte om så fick man se och höra musik från storbildsskärmen. Här kommer hon ut i Bultens arenas tröja

 

 

En slutbild på fotöljen som såg ut så här under zebrapläden. Ett gammalt fotoalbum syns där också

 

 

Jag råkade nämna för Ljud- och Ljusteknikern att jag glömt både penna och autografblock. Då sa han att han skulle fixa detta och hämtade papper och penna. Tusen tack snälla du..  Sen fick jag då autografen av Anna Bromee ovan. Så fint skrivet och både snygg och rolig autograf. Jag kan varmt rekommendera er att gå på hennes föreställning som hon turnerar med. Anna Bromee blev inropad flera gånger och den sista så sjöng hon Dancing Queen igen och alla ställde sig upp och sjöng med. Anna kommer nära sin publik delar generöst med sig av sig själv.

 

                                  

 

Vi var helt uppfyllda och positiva när vi promenerade hem i den mörka kvällen. Nu önskar jag er en härlig och givande torsdag. 

 

#Sagabiografen #Anna #Ljudet #Gitarrspel #Fridas #Sickan #Komiska #ABBA

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards