Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 oktober 2019

Av Malin wiper - 5 oktober 2019 18:00


 

Jag såg filmen Our kind of traitor på TV 4 play i går. Det är en crime, drama, thriller från 2016 i regi av Susanna White. I rollerna ser man: Ewan McGregor, Stellan Skarsgård, Damian LewisCarlos Acosta, Radivoje Bukvic, Dolya Gavanski, Naomie Harris mfl

 

 

                                           


                                                                                                           TheaterSeatStore

Handlingen


En ung  brittisk akademiker och hans flickvän är på semester i Antigua, där de träffar en rysk miljonär. Det börjar med att han vill spela tennis med dom och varje gång han vill något blir det kämpigare för paret att uppfylla dom. Snart finner de sig mitt i mellan ryska maffian och brittiska underrättelsetjänsten.
Baserad på en bok av John Le Carré.

 

                                                 

 

Det byggdes upp en långsam spänning från början i filmen men den blev aldrig så explosiv som en del andra filmer i samma genre. Jag tycker att Stellan Skarsgård gjorde bäst ifrån sig och även dom som spelar maffiaskurkar. Ewan McGregor kändes inte trovärdig så castingen var inte så bra. Fast den var sevärd ändå så jag såg i alla fall klart filmen. 

 

Jag ger filmen 3 svaga tennisracket i betyg av 5 möjliga

 

animated-tennis-image-0014animated-tennis-image-0014animated-tennis-image-0014


       

Trailern

 

                                


                                                                     Clipart Library 

 

#Traitor #Susanna

Av Malin wiper - 5 oktober 2019 14:00

 

I dag gick vi ut en härlig promenad före lunchen och det var helt underbart väder. Soligt, lagom vind och några grader varmt. Vi träffade vår vän Kristina och även han med mopedbilen nere vid Hallsta Café så vi fick en pratstund. När vi kom hem så ringde jag min väninna A-G i Vaggeryd för att prata en stund med henne. Det är alltid så roligt att prata med henne och det var så kul dom åren vi gick till Gym Plus och tränade. 

 

              

 

Jag fotade lite på vår promenad och här har vi kommit in till centrum

 

En fin liten lekpark finns bredvid ICA och där har dom även flera bänkar. Parken ligger så fint och idylliskt bakom några häckar 

 

 

Än blommar det lite i rabatterna

 

   

Vi gick in på en stig där det var magiskt vackert med alla sina höstfärger 

                                             

 

Löven är som vackrast nu

 

 

Nån har tappat sina vantar och nån har lagt upp dom på ett stort löv som ligger på en hög sten

 

 

Lite träning på utegymmet

 

  

Min man tog sig an denna maskin

 

  

Det var verkligen en underbar promenad i dag och det blir ytterligare en promenad. Njut och ha det bra kära ni som tittar in

 

    

Jeff Bridges med The Weary Kind. Han är en amerikansk skådespelare, sångar och producent 

 

           

               Etsy 

 

 #Promenad #Lekpark #Blommar #Jeff

Av Malin wiper - 5 oktober 2019 08:30

 

Nu följer lite bilder från vår promenad hem från Åsby genom Skantzen och slussarna. Det blir ett ordlöst inlägg på grund av att jag inte hinner med riktigt. Jag har vilat ett tag från facebook och det känns faktiskt bra för har man haft en svår utmattningsdepression så blir man aldrig densamma. Det blir skador på hjärnan och man har sämre uthållighet. Jag var som en bläckfisk före utbrändheten och uppe i varv så jag blev hög av stress. Jag har lugnat ner mig betydligt för nackskadan ställer också till det. Är ändå glad för att jag inte har ständig värk som en del av mina blogg- och fb vänner har. Känner så med dom. Mitt är på ett annat sätt än om jag har värk också emellanåt men det är mer att jag känner mig frånkopplad, dimsyn, obehaglig trötthet till och från, overklighetskänslor, depression som kommer och går. Tack och lov så har jag fått en styrka som gör att jag håller mig över vattenytan. Jag har lärt mig att dra i nödbromsen och det gjorde jag när det blev för mycket med både bloggen och fb. Klicka här för att läsa om alla symptom ang utbrändhet

 

Tyvärr är det fler och fler som blir utbrända och även unga för vi har ett mer stressat samhälle nu. Även fibromyalgi går ner i åldrarna och verkar bli mer och mer vanligt 

   

   

  

  

   

  

  

      

Solen skiner och det är promenader som gäller för nu har vi fått upp ångan ordentligt. Vi har promenerat varje dag och man känner verkligen skillnaden i kroppen.

 

 

Move About

 

Annars händer inte mycket men på tisdag skall vi på invingning gällande elbilen som vårt bostadsbolag Hallstahem gör ett försök med. Det håller på från 14.00-18.00 och man får även provköra elbilen. Vi skall sätta upp oss direkt för en helg och det är billigare än att hyra en dag på andra ställen. Hoppas detta projekt faller väl ut. Det är Move About som hyr ut bilar och då nappade vårt bostadsbolag och har då en laddningsplats så den blir stationerad där. Klicka här för att läsa lite mer om detta i ett inlägg

 

 

animated-car-image-0431 Nu kör jag vidare mot nya mål och önskar er alla en njutningsfull lördag

 

     

Tusse Chiza med How will I know. Han är bara 17 år men vilken showman, han har gjort bra ifrån sig i Idol. Sen gillar jag också Dao Di Ponziano lika ung som Tusse 



#Åsby #Utbränd #Hallstahem #Move #Tusse

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards