Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 oktober 2019

Av Malin wiper - 27 oktober 2019 16:00

 

I dag 11.00 tog vi bussen till Åsby och hamnade på Åsby Hem & Trädgård. Det första vi gjorde var att fika och båda tog vi varsin tekaka med ost och skinka. Deras tekakor är supergoda och dom har alltid fräscht pålägg. Vi blev lite ställda för det var så fullt i både cafét och ute i butikslokalerna/växthusen. Jag har inte hängt med riktigt för nu har ju även julmarknader satt igång. Hade jag inte vetat att vi var i slutet på oktober så hade jag trott att det var dan före julafton i dag. Jag gillar att gå dit på vardagar precis då dom öppnar för då är det lättare att fota


                    animated-dividing-line-image-0206 

 

 

Jag har fått klart lite av alla bilder jag tog men jag kunde bara ta detaljbilder på grund av att det var packat med folk. Det var nästan svårt att ta sig fram

 

 

Det var julpyntat och fullt med julsaker överallt. Dom är fantastiska på att få till det intressant och spännande. Hängande svan på trädgren. Klicka här för att se ett roligt klipp. Klicka här för att se ytterligare ett roligt klipp

 

  

Svanar i en rundel ovanpå en massa korgar med julgranspynt

 

 

Fjäril hängande i träd med guldblad 

 

   

En läcker mask hängde i samma träd även julkulor och annat. Jag åker dit en annan dag så jag kan fota hela lokalen

 

 

När jag såg dessa grisar så fick jag mig ett gott skratt för dom såg så roliga ut..  

 

Lite fler grisar men jag var tvungen att beskära bilden kraftigt på grund av alla prislappar

 

                      animated-christmas-ball-image-0025               animated-christmas-ball-image-0025                     animated-christmas-ball-image-0025

 

    

Grå grisar i en hög som skall föreställa sparbössor. Nu finns det snart inga pengar så sparbössornas tid är nog snart ett minne blott. Precis som alla telefonkioskar som nästan försvann över en natt känns det som 

 

 

I ett högt träd med fusksnö var fullt med ugglor och andra fåglar

 

 

Fler ugglor

 

 

En stor ståtlig kronhjort mitt i ett hav av julsaker

 

 

Det kommer lite fler bilder så småningom. Vi fick en härlig promenad hem och det var helt vindstilla och hade blivit lite varmare än i morse då det var 2 grader varmt. Nu skall vi äta en sen lunch i form av anamma formbar färs som är vegetarisk och jättegod. Det är bara att tina upp så mycket man behöver och sen röra om, krydda och forma till biffar. Efter maten så skall jag fortsätta att rensa bort lite skräp i skåpen. Jag fick två ställen klara och det känns så befriande och lättande. Ha nu en jättefin fortsättning på söndagen

 

     

Sara Baréilles & Ingrid Michaelson med Winter song.

 

#Åsby #Svanar #Mask #Grisar #Ugglor #Sara

Av Malin wiper - 27 oktober 2019 08:30

  

Nu blir det ett litet lapptäcke av bilder för jag har inga nya men i dag skall jag ut och fota så det kommer mera. Hoppas ni sovit gott mina fina bloggbesökare. Nu har vi vintertid men jag förstår inte varför vi skall måsta hålla på med detta att ställa fram och tillbaka klockan. Det har ju funkat som det varit i alla tider. Bilden ovan är från häromdan och det är riktigt höstligt men löven har snart ramlat av.  


 

Eftersom vi har så pass varmt för årstiden så blommar det fortfarande på några balkonger


Sist vi fikade blev det goda nygjorda smörgåsar på Hallsta Café & Restaurang. Detta är min mans smörgås som nästan rinner över av tsatziki. Pålägget består av salami, fetaost och grönsaker. Magiskt god utbrister Mr T. Det är roligare att gå ut och fika nu då vi inte gör det så ofta som förut


 

Min favorit är focaccia med ost och grönsaker men ibland väljer jag även skinka eller brieost

 

              

 

Här följer lite överblivna bilder från då vi besökte Mel's Garage förra helgen med min son. Detta är ett av dom andra fikaplatserna på Mel's som har flera stycken att välja på

 

                              

 

Klicka här för att se vad jag skrev senast ang Mel's del 2. Klicka här för del 1


 

Lite roliga och snygga skyltar hängde på en vägg


 

En av många hyllor med gamla godingar som dekor och en del av allt kan man köpa med sig

 

 

Jag tittade tillbaka i min blogg och såg att jag fotat denna läckra bil 2009. Den stod verkligen där och lyste upp och såg "Hippie" ut. En liten husbil. Jag hade så små bilder i bloggen på den tiden så jag fick dra upp storleken än om den då blev lite otydligare

 

                                        

 

 

Detta är en bild från en del av sovrummet när vi bodde i vårt egna hus på Strandvägen i Vaggeryd. När vi låg i sängen så kunde vi titta på denna TV med medföljda högtalare som vi köpte på nätet. Det såg jätteläckert ut med det röda och man kunde även byta till andra färger på tv skärmen för det var magnetiskt och det kom med vad jag kom ihåg 4 st i olika färger. Allt som finns på bilden är ur tiden nu och vi har bytt möbler flera gånger. Vi flyttade från huset 2012. Sen bodde vi i två lägenheter på 4 år så ni kan förstå att vi är trötta på att flytta. Här har vi nu bott i över 2,5 år och i 24 februari har vi bott här i 3 år. Jag skall leta efter lite fler nostalgibilder. 

 

                                                 

 

Nu är det tredje gången gillt så nu åker vi till Åsby för jag skall fota så mycket jag kan så jag får mer material. Det blir nog så att vi åker buss dit men promenerar hem för det blir en lagomt lång och skön promenad. Nu önskar jag er en härlig söndag

 

     

What a Difference a Day Made med Chatal Chamberland . Hon ären jazzsångerska som växte upp i Montreal. Klicka här för att läsa en längre biografi.

 

 

                                                      

 

                                               


#Klockan #Blommar #Smörgås #Mel's #Husbil #TV #Chantal

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards