Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 oktober 2019

Av Malin wiper - 28 oktober 2019 13:15

 

När vi promenerade hem från Åsby i går så gick vi förbi Skantzö bad och camping. Där såg vi också en Äventyrsgolf som vi inte sett förut när vi gått förbi så jag antar att det är nytt för i år. Det står i tidningen att det utlystes en tävling i och med golfplatsens utformning. Klicka här för att läsa lite om hur äventyrsgolfen kom till

 

              animated-golf-image-0031


 

Detta är Strömsholms slott i miniatyr. 

 

  

Här står jag bakom slottet så ni ser storleken på huset

 

 

Det känns som jag vill ta en minigolfrunda nästa sommar. Det var så otroligt länge sen och jag vet ju att jag har bollsinne efter att ha spelat både tennis, badminton och bowling. Fast det var bara under en kortare tid på kul. Vi spelade alltid badminton när mina föräldrar hade sommarstuga och kasta pil var också väldigt populärt på den tiden. 

 

                                   animated-golf-image-0056  

 

Ett av dom andra husen på golfbanan. Är det nån som vet vad denna miniatyr representerar för historisk byggnad så får ni gärna lägga in en kommentar. Min härliga vän Mags talade om att detta är Mekanikusbostaden vid kanalen vid Skantzen. Vi gick ju förbi där häromdan så jag vet ju det men i miniformat så kände jag helt plötsligt inte igen byggnaden, så tokigt det kan bli. Tusen tack Mags..  

 

 


 

Från andra sidan


 

Min man står framför en annan byggnad och vinkar. Klicka här för att se ett klipp på ett minigolfställe som ser mer ut som ett tivoli eller circus


 

Så här ser den ut på lite närmare håll. Klicka här för att se vad jag tror denna miniatyr är från en historisk byggnad


  

En annan av många minigolfbanor på platsen

 

                       animated-golf-image-0008               animated-golf-image-0008               animated-golf-image-0008

 

 

Ytterligare en historisk byggnad som jag också skulle behöva hjälp med

 

                                           


 

I dag har min man ringt Vårdcentralen för hans utslag på ena armen har inte gått bort trots tabletter och salva. Det har gått mer än 14 dagar sen han var till läkaren med detta och gick det inte över. Läkaren trodde det var insektsbett eftersom 3 andra personer hade varit hos honom med exakt samma utslag och på samma arm. Det känns lite olustigt. Han fick tid direkt och läkaren tyckte att det blivit lite bättre men det kliar på nätterna så han har fått en medicin som han skall ta innan han lägger sig på kvällen. Sen skall han fortsätta med kortisonsalva. Det kan ta flera veckor till innan det förhoppningsvis går bort. Dom har bekymmer i hela landet nu vad gäller mediciner och protagningar på grund av den vansinniga upphandlingen av regionerna. Det är stor skandal och hur kan det få gå till så?. Det var 1 grad kallt och frost i morse men nu skiner solen och vi har varmgrader igen. Ha en fortsatt fin dag

 

                      


     

Ry Cooder Paris, Texas. Ry Cooder är en amerikansk gitarrist, sångare och kompositör. Han är bland annat känd för sitt engagemang inom varierande genrer av nordamerikansk folkmusik

 

#Äventyrsgolf #Strömsholms #Byggnad #Ry

Av Malin wiper - 28 oktober 2019 07:30

  

Här kommer lite fler bilder från Åsby Hem & Trädgård dit vi var i går. På ett ställe har dom byggt upp ett islandskap och det ser ut som dom gjort det i frigolit. Det är större än det ser ut på bilden

 

 

Jag tog lite detaljbilder och man kan se sjölejon, pingviner, sälar och valrossar snyggt utplacerade 

 

     

Klicka här för att lyssna på låten I am a valross med The Beatles


  

Dom har sågat ut som flak och där står det pingviner . Klicka här för att se ett klipp med Kaiserpingviner

 

                                                        animated-penguin-image-0067

                    

   

Önskade att jag fått lite bättre bilder för det var verkligen magiskt vackert

 

                                                     animated-penguin-image-0183

 

Vita blommor passar att sätta emellan så det blir ett ljust inlägg


 

Detta är stora ljuslyktor men jag vet inte om dom små granarna tillhör eller bara är utsmyckning

 

 

Renar eller kronhjortar

 

 

Tjuvtittade in mot ett hus i dag som är jättefint i sin helhet bakom trädet

 

                       animated-penguin-image-0005

 

Nu önskar jag er en fin början på den nya veckan. Kram från Malin 

 

     

The Weight Featuring Robbie Robertson. Han är en kanadensisk gitarrist, sångare och låtskrivare. Han blev känd som gitarrist i det Kanadensiska-Amerikanska rockbandet The Band men uppträder numera som soloartist 

 

 

 #Åsby #Sjölejon #Blommor #Kronhjortar #Robbie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards